Skocz do zawartości

Błąd sondy


Gość Andru78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Może ktoś miał podobny problem.

 

Corsa 1.4 z lpg. Sondy obie wymienione dwukrotnie. Obecnie problem z grzaniem drugiej sondy - za katalizatorem. Po wykasowaniu błędu i przejechaniu ok 80 kilometrów pojawia się błąd (wg mechanika grzałki sondy lambda 2). Nie mogę sam sprawdzić napięcia (brak sprzętu) ale stawiam na wcześniej opisany błąd grzania- można to jakoś naprawić domowym sposobem? :?:?- koszty ciągłej wymiany sond diagnostyki są .... Dodam że spalanie jest na normalnym poziomie i jedynie co to świeci check engine- nie wiadomo teraz czy coś innego się dzieje w autku i trochę to "denerwuje" :-(

 

 

serdeczne dzięki za wszelkie informacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Masz LPG więc możliwe że trzeba będzie założyć tulejkę redukującą przepływ spalin przez tą sondę.

http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html

 

Jedź do mechanika który ci powie pełną definicję błędu.I na wejściu mu powiedz że tego od niego chcesz.Przeglądnij też EGR czy nadaje się do czyszczenia.Jeżeli nie masz sprzętu (miernika) żeby pomierzyć wtyczkę sondy i nie masz Op-Coma to jak chcesz sobie domowymi sposobami poradzić? Przerażają cie koszty to zainwestuj 170 zł w Op-Coma 30 zł w miernik i z tym już w 90 procentach sobie sam poradzisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG więc możliwe że trzeba będzie założyć tulejkę redukującą przepływ spalin przez tą sondę.

http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html

 

Jedź do mechanika który ci powie pełną definicję błędu.I na wejściu mu powiedz że tego od niego chcesz.Przeglądnij też EGR czy nadaje się do czyszczenia.Jeżeli nie masz sprzętu (miernika) żeby pomierzyć wtyczkę sondy i nie masz Op-Coma to jak chcesz sobie domowymi sposobami poradzić? Przerażają cie koszty to zainwestuj 170 zł w Op-Coma 30 zł w miernik i z tym już w 90 procentach sobie sam poradzisz.

serdeczne dzięki.

niestety emulator sam w sobie nie pomógł być może jak jest w opisie trzeba wyrzucić katalizator i wstawić strumienicę.... co do EGR mogę prosić o podpowiedź gdzie go znajdę????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale to było pierwsze co znalazłem aby ci pokazać jak wygląda.Teraz właściwy:

http://allegro.pl/zawor-egr-opel-corsa-d-1-4-z14xep-i5060633463.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG więc możliwe że trzeba będzie założyć tulejkę redukującą przepływ spalin przez tą sondę.

http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html

 

Jedź do mechanika który ci powie pełną definicję błędu.I na wejściu mu powiedz że tego od niego chcesz.Przeglądnij też EGR czy nadaje się do czyszczenia.Jeżeli nie masz sprzętu (miernika) żeby pomierzyć wtyczkę sondy i nie masz Op-Coma to jak chcesz sobie domowymi sposobami poradzić? Przerażają cie koszty to zainwestuj 170 zł w Op-Coma 30 zł w miernik i z tym już w 90 procentach sobie sam poradzisz.

 

co do błędu cyt. mechanika wg posiadanego przez niego oprogramowania" błąd grzałki czujnika tlenu 2".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnięta grzałka sondy.Możesz jeszcze sprawdzić styki na wtyczce do sondy 2 . Bo inaczej to ponowna wymiana sondy.Choć jeżeli grzałka padła to będzie ona jedynie wolniej się nagrzewać.Ale czy nie będzie to miało w dłuższym czasie wpływu na ogólną pracę silnika to nie wiem.Może ktoś jeszcze się wypowie po jakim czasie sterownik silnika zaczyna czytać drugą sondę.

Może ta co teraz masz to jakieś zamienniki.Albo uniwersalna lutowana do kostki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnięta grzałka sondy.Możesz jeszcze sprawdzić styki na wtyczce do sondy 2 . Bo inaczej to ponowna wymiana sondy.Choć jeżeli grzałka padła to będzie ona jedynie wolniej się nagrzewać.Ale czy nie będzie to miało w dłuższym czasie wpływu na ogólną pracę silnika to nie wiem.Może ktoś jeszcze się wypowie po jakim czasie sterownik silnika zaczyna czytać drugą sondę.

Może ta co teraz masz to jakieś zamienniki.Albo uniwersalna lutowana do kostki?

obecna jak i poprzednia to oryginał Bosch 260zł za sztukę... przypuszczam że padł katalizator i to jest powód problemu. Poza tym zrobiłem z tą przypadłością ok 3 tyś km i silnik pracuje bez zmian, spalanie bez zmian tylko ta kontrolka :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności