Skocz do zawartości

Sprawdzanie sprężarki klimatyzacji.


Gość usiu152

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam astrę h z silnikiem z17dth. Ostatnim czasem miałem problem z uruchomieniem klimatyzacji(manualna) w astrze, lecz po pewnym czasie się w końcu uruchomiła, powietrze którym dmuchała było jak najbardziej ok, ale spod maski można było usłyszeć szmery, które po pewnym czasie ustały (klimatyzacja nie była przez pewien czas używana). Lecz wczoraj znowu pojawił się problem bo już się wcale nie włączyła. Sprawdziłem czy prąd dochodzi do cewki kompresora. Po naciśnięciu przycisku od razu się załącza. Co do wartości napięcia dopiero sprawdzę to wieczorem, więc moje pytanie brzmi: skoro ten prąd się tam pojawia to nie jest to wina ewentualnego wycieku czynnika? Poszukałem po internecie jaka rezystencja powinna być owej cewki, lecz to też sprawdzę wieczorem. Proszę też o rady w jaki sposób sprawdzić czy sprężarka nie jest zatarta, bo co do tego nie mogłem znaleźć oczywistej odpowiedzi. Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.

Edytowane przez usiu152

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem już napięcie które idzie do cewki. Jest to 13,7V, natomiast nie wykazuje jakiejkolwiek rezystencji cewka. Czy to będzie cewka cała do wymiany, czy moze być bezpiecznik w sprzęgle, bo kiedyś widziałem post w którym jest opisana procedura wymiany owego bezpiecznika. Niestety dzisiaj w wrasztacie nie mieli czasu podpiąć mi klimy. Więc muszę czekać do soboty, bo wtedy najszybciej bede miał możliwośc żeby tam podjechać i sprawdzić ciśnienie i ilość czynnika. A jak sprawdzić sprężarkę czy ewentualnie nie jest zatarta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem kostkę, i sprawdzilem na jednej części napięcie, a na drugiej opór. Niestety w dwoch najblizszych warsztatach kazali mi przycjechac jutro, gdyż są zajęci. Dopiero w sobotę bede miec na to czas, wiec wtedy pojadę to sprawdzic ;d Moglby mi ktos powiedzieć jakie są ewidentne objawy zatartej sprężarki i jak to rozpoznać?

Edytowane przez usiu152

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor wpierw rzęzi potem nie rusza pomimo sprawnego i nabitego układu

ale żeby kompresor się zatarł to musi długo na powietrzu przebywać...

jak wczesniej startowała klima to może po prostu czynnika za mało albo rzeczywiście sprzęgiełko, albo cewka... nie ma co gdybać

 

jak masz opcoma albo dostęp to możesz sobie sprawdzić błędy i ciśnienie w układzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprawdzę i tak profilaktycznie. Sprężarka była sporadycznie włączana w zimie, ale ze względu na temperaturę załączała się rzadko. Co do dłuższego jej nieużywania, to nie wiem ile mogło to trwać u poprzedniego właściciela, bo gdy ją kupiłem miała nieszczelne przewody i chłodnicę, więc w sierpniu zeszłego roku zakupiłem wszystko łącznie ze wszystkimi uszczelniaczami i wymieniłem. Niby sprężarka chodziła bez zarzutów az do teraz. Op coma nie posiadam, ale trzeba będzie zamówić bo jak widzę jest bardzo przydatny :D. Jak będzie ciśnienie w normie itd to wymienię termik a jeżeli nie pomoże to będę kombinować z cewką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności