Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Insignia 130KM CDTI Klekot silnika.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 kwiecień 2015 - 16:50

Witam.Od jakiegos dobrego roku jestem posiadaczem Insigni 2,0 CDTI 131KM 2010r.

Problem jest taki gdy na zewnatrz temperatura wynosi ok20 stopni i wiecej silnik zaczyna strasznie klekotac,jak stare traktor.

Gdy silnik osiagnie temp.ok 90stopni pracuje ciszej.Bylem w ASO na komputerze,zero bledow.Raz mechanik twierdzi ze EGR moze sie zawieszac a drugim razem ze moze jakis wtrysk.

W zeszlym roku byl czyszczony EGR,przepustnica i przeplywomierz.Poprawa byla jakies 2-3 tygodnie i znowu to samo.

Robilem aktualizacje softu i tez poprawa na kilkanascie dni.

Dodam ze na biegu jalowym widac lekkie falowanie obrotow.

Pare razy czulem jak rzuca silnikiem w rytm tego klekotu.

Nie wiem co dalej robic,wymienic EGR czy brac sie za wtryski!?Jedno mnie zastanawia czemu tylko to sie dzieje gdy jest cieplo w zimie takiego czegos nie bylo,poza falowaniem obrotow.

 

POMOCY!!!


Użytkownik kicaj edytował ten post 12 czerwiec 2015 - 17:21
tytuł

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 kwiecień 2015 - 19:03

jaki przebieg, jaki olej, kiedy zalany, kiedy rozrząd robiony?

korekty wtrysków można techem albo opcomem sprawdzić...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   wolf80

wolf80
  • Forumowicz
  • 418 postów
  • Lokalizacjaokol.Bydg./UK
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:1,9CDTI 110kW DPF
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 kwiecień 2015 - 20:08

a moze zmien poprostu stacje paliw...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 kwiecień 2015 - 21:00

Przebieg 120000tys.Rozrząd wymieniony w zeszłym roku. Olej zmieniam co ok.10000tys.( dziś była wymiana plus wszystkie filtry). Paliwo zawsze na Shell.
Jakoś dwa miesiące temu byłem na komputerze i zero błędóW.Pytałem o wtryski mechanik mówił że wszystko ok.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 kwiecień 2015 - 06:42

Sprawdź czujnik temperatury ew. przepływkę czy ma dobre wartości.
Jeśli masz dostęp do fejsa to możesz popatrzeć na korekty wtryskiwaczy. ..
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 kwiecień 2015 - 16:56

Na przyszly tydien mam EGR na podmiane,zobacze czy bedzie to samo.

Kiedys jak mialem Ford Galaxy 1,9 TDI i jak mi padl jeden wtrysk to mie moglem auta odpalica jak mi sie udalo to szarpal i brak mocy.

A tu odpala normalnie,klekocze tylko jak jest cieplo na zewnatrz i po uzyskaniu temp. 90stopni chodzi normalnie,ciszej.

Nie jest zamulony,moc jest normalna.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   KenyBDG

KenyBDG
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2.0 DTH
  • Nadwozie:Sport Tourer AT
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 kwiecień 2015 - 21:17

Wiem że po aktualizacji oprogramowania, problem z obrotami to norma. Generalnie u mnie jest to samo, silnik jest głośny.

Na innych forach możesz znaleźć dużo wątków dotyczących głośnej/dziwnej pracy silnika. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 maj 2015 - 11:59

Witam.Wymiana Egr nic nie pomogła.
Ostatnio jak zostawiłem auto na słońcu na wyświetlaczu komputera pokazał 20stopni i jak zwykle samochód klekotal ale po przejechaniu paru metrów jak temperatura spadła do 17 stopni wszystko wróciło do normy, brak klekotu.Jak ręką odjąć.
Pytanie o czujnik temperatury. Jak bym dołączył kabel czy coś się stanie, będzie to miało wpływ na auto?Pewnie pokaże błąd ale czy można z tym jeździć bez uszkodzenia auta?
Bo tak mi się wydaje że to coś z temperaturą, czujnikiem który przekazuje wskazania do silnika czy komputera.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Zasłużony
  • 2605 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 maj 2015 - 13:51

Ogólnie to gdzieś czytałem że taka praca silnika spowodowana jest złym wysterowaniem zaworu egr. Znam dwa skrajne przypadki. Pierwszy to pęknięty kolektor wylotowy powodował klekotanie dopóki się nie nagrzał. Drugi to klekotanie koła pasowego na wale który napędza pasek wieloklinowy.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 czerwiec 2015 - 16:37

Dzisiaj ponowna wizyta w warsztacie i oto lista bledow:

- P039D
- P03A7
- P03B1
- P039C
- P03BA
- P0399
- P03A3
- P1325

Czyli od cylindra 1 do 4 raz cisnienie za niski a raz za wysokie i czujnik spalania stukowego
Co myslicie???

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse