kicaj Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 jeszcze kwestia paliwa... wolf już wspominał o tym. Gdzie tankujesz? pytanie jaki tam masz silnik A20DT?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Paliwo tankuje zawsze na jednej stacji Shell,próbowałem też na innych ale bez zmian. Silnik A20DTH.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 na pewno nie DTH DT albo DTJ, ale serii A tam coś było ze smokiem i z pompą paliwa - poszukaj i poczytaj   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Witam.Dzis bylem ponownie w warsztacie bo silnik znowu glosniej chodzi.Dodam ze mieszkam w DE.Autoryzowany warsztat Opla rozklad rece,najchetniej by pol silnika zozkrecil.Wiec pojechalem do innego miasta-warsztatu Opla i po zczytaniu bledow zadzwonili z porada do samego Opla i ktorys z fachowcow stwierdzil ze to czujnik polozenia walu korbowego. Tak teraz sie zastanawiam czy go wymienic i czy to na 100% to?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 gdzie w DE? był jakiś błąd? robili jakieś testy drogowe? czy tak powiedzieli? Jaki koszt tego czujnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Tomek .. ja powie Ci tak .. zmień mechanika .. silnik należy podłączyć do kompa .. jak temperatura będzie około 20 C i zobaczyć jak zachowują się parametry wtryskiwaczy, ciśnienie w railu, ciśnienie doładowania, ustawienie EGRa, klap wirowych, stabilność obrotów wolnych .. czy jest stabilna czy jest podwyższona .. itd., itd. .. To co reprezentują ludzi, którzy teraz badają Twój samochód to powiem krótko .. wymieniacze części, a nie mechanicy. Jak były błedy moża przeciez ściągnąć zamrożone dane .. kiedy te błedy wystapiły w jakich warunkach ... czy błedy były historyczne czy obecne itd.itd. Niestety na odległość nie naprawi nikt auta .. ale jeżeli nagrasz dzwięk samochodu kiedy pracuje ok i kiedy pracuje źle .. to będzie dla nas wszystkich jakaś informacja.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Mieszkam w Gronau kolo granicy z Holandia.Bylem w trzech warsztatach nieautoryzowanych gdzie podlaczyli komputer sprawdzajac bledy i wszelkie parametry,robili testy i nikt nie ogarnal tematu.Wiec pojechalem do Opla,dalej sprawdzali wgrali nowy soft i nic lepiej. Dzis pojechalem do innego miasta Ahaus-serwis Opla i sprawdzanie kompuetem wszelkich ustawien i parametrow(mechanik siedzial przy tym ok godziny,bylem przy tym) i po konsultacji z "glownym" Oplem stwierdzili czujnik walu korbowego. Bledy po wykasowaniu pojawiaja sie po przejechaniu kilku kilometrow. P03BA P0399 P03A3 P1325 P03B1 P03A7 P039C   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 ieszkam w Gronau kolo granicy z Holandia.Bylem w trzech warsztatach nieautoryzowanych gdzie podlaczyli komputer sprawdzajac bledy i wszelkie parametry,robili testy i nikt nie ogarnal tematu.Wiec pojechalem do Opla,dalej sprawdzali wgrali nowy soft i nic lepiej. Dzis pojechalem do innego miasta Ahaus-serwis Opla i sprawdzanie kompuetem wszelkich ustawien i parametrow(mechanik siedzial przy tym ok godziny,bylem przy tym) i po konsultacji z "glownym" Oplem stwierdzili czujnik walu korbowego. Bledy po wykasowaniu pojawiaja sie po przejechaniu kilku kilometrow. P03BA P0399 P03A3 P1325 P03B1 P03A7 P039C Tomek .. to co udało mi sie sprawdzic .. patrząc na błedy i analizując i czytajac to co piszesz .. to jeżeli te błedy pojawiają się chwilę po wykasowaniu to znaczy, że problem istnieje .. i błedy są aktywne. Bład P1325 mówi o awarii czujnika położenia wału .. i zakładając, że nie jest to całkowicie wypiety czujnik (bo w końcu jak jest poniżej 20 C to działa poprawnie) .. to może byc to rzeczywiscie awaria czujnika lub problem na jego połaczeniu z wiązką. Zaśniedziały styk, luźny pin, problem z przewodem. Niekoniecznie wadliwy jest czujnik. Co do pozostałych błedów .. to mówia one o zmianie cisnienia w cylindrze podczas pracy i mierzone to jest na czujniku w świecy żarowej .. taki patent opla. Ale jak ostatnio miałem do czynienia z Insygnia to bład ten nie wpływał na prace silnika a przynajmniej w niezauwazalnym dla mnie procencie. Na poczatek sprawdziłbym wiązkę, podłaczenie czujnika położenia wału ... pozaciskał troszeczke piny we wtyczce, spryskał preparatem na polepszenie kontaktu .. i zobaczył co sie dzieje .. jeżeli problem bedzie dalej istniał zdecydowałbym sie na wymiane czujnika predkosci obrotowej tzw. crank sensor. Po wymianie trzeba sprawdzic czy bład P1325 zniknał .. no i jeździć .. .. mam nadzieję, że pomoże. Dziwię się, że inni mechanicy mając informację o błedzie P1325 nie wzięli sie za to .. Oczywiście nie mam kilku danych .. i nie widze tego auta, nie słysze go i nie widze jak sie zachowuje, nie mam odczytu danych .. ale z tych szczatkowych informacji jakie mam .. mogę powiedziec, że jest wskazanie na wymiane tego czujnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Dziękuję za szybką odpowiedź. Sprawdzę czujnik i kable,jeśli nic nie da to zdecyduje się na wymianę . Dam znać jak poszło.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Jestem po wymianie czujnika.Jeżdżę od kilku dni i powiem ze różnicy nie ma.Muszę podjechać do Opla i zobaczyć czy błędy pokazuje nadal. Dzisiaj po nocy znowu nierówna praca i jakoś ciężko odpalił. W ogóle jakoś twardo chodzi. Ręce opadają . Zastanawiam się nad wyczyszczeniem przepływomierza,map sensora i przepustnicy ostatnio pomogło na jakieś dwa tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.