Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Insignia 130KM CDTI Klekot silnika.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 czerwiec 2015 - 17:29

jeszcze kwestia paliwa... wolf już wspominał o tym. Gdzie tankujesz?

pytanie jaki tam masz silnik A20DT?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 czerwiec 2015 - 17:36

Paliwo tankuje zawsze na jednej stacji Shell,próbowałem też na innych ale bez zmian.
Silnik A20DTH.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 czerwiec 2015 - 21:07

na pewno nie DTH ;) DT albo DTJ, ale serii A

tam coś było ze smokiem i z pompą paliwa - poszukaj i poczytaj


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 czerwiec 2015 - 19:00

Witam.Dzis bylem ponownie w warsztacie bo silnik znowu glosniej chodzi.Dodam ze mieszkam w DE.Autoryzowany warsztat Opla rozklad rece,najchetniej by pol silnika zozkrecil.Wiec pojechalem do innego miasta-warsztatu Opla i po zczytaniu bledow zadzwonili z porada do samego Opla i ktorys z fachowcow stwierdzil ze to czujnik polozenia walu korbowego.
Tak teraz sie zastanawiam czy go wymienic i czy to na 100% to?

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 czerwiec 2015 - 19:50

gdzie w DE?

był jakiś błąd? robili jakieś testy drogowe? czy tak powiedzieli?

Jaki koszt tego czujnika?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1720 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 czerwiec 2015 - 19:51

Tomek .. ja powie Ci tak .. zmień mechanika .. silnik należy podłączyć do kompa .. jak temperatura będzie około 20 C i zobaczyć jak zachowują się parametry wtryskiwaczy, ciśnienie w railu, ciśnienie doładowania, ustawienie EGRa, klap wirowych, stabilność obrotów wolnych .. czy jest stabilna czy jest podwyższona .. itd., itd. .. 

To co reprezentują ludzi, którzy teraz badają Twój samochód to powiem krótko .. wymieniacze części, a nie mechanicy. Jak były błedy moża przeciez ściągnąć zamrożone dane .. kiedy te błedy wystapiły w jakich warunkach ... czy błedy były historyczne czy obecne itd.itd. 

Niestety na odległość nie naprawi nikt auta .. ale jeżeli nagrasz dzwięk samochodu kiedy pracuje ok i kiedy pracuje źle .. to będzie dla nas wszystkich jakaś informacja. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 czerwiec 2015 - 21:11

Mieszkam w Gronau kolo granicy z Holandia.Bylem w trzech warsztatach nieautoryzowanych gdzie podlaczyli komputer sprawdzajac bledy i wszelkie parametry,robili testy i nikt nie ogarnal tematu.Wiec pojechalem do Opla,dalej sprawdzali wgrali nowy soft i nic lepiej.

Dzis pojechalem do innego miasta Ahaus-serwis Opla i sprawdzanie kompuetem wszelkich ustawien i parametrow(mechanik siedzial przy tym ok godziny,bylem przy tym) i po konsultacji z "glownym" Oplem stwierdzili czujnik walu korbowego.

Bledy po wykasowaniu pojawiaja sie po przejechaniu kilku kilometrow.

P03BA

P0399

P03A3

P1325

P03B1

P03A7

P039C


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1720 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 czerwiec 2015 - 06:16

ieszkam w Gronau kolo granicy z Holandia.Bylem w trzech warsztatach nieautoryzowanych gdzie podlaczyli komputer sprawdzajac bledy i wszelkie parametry,robili testy i nikt nie ogarnal tematu.Wiec pojechalem do Opla,dalej sprawdzali wgrali nowy soft i nic lepiej. Dzis pojechalem do innego miasta Ahaus-serwis Opla i sprawdzanie kompuetem wszelkich ustawien i parametrow(mechanik siedzial przy tym ok godziny,bylem przy tym) i po konsultacji z "glownym" Oplem stwierdzili czujnik walu korbowego. Bledy po wykasowaniu pojawiaja sie po przejechaniu kilku kilometrow. P03BA P0399 P03A3 P1325 P03B1 P03A7 P039C

Tomek .. to co udało mi sie sprawdzic .. patrząc na błedy i analizując i czytajac to co piszesz .. to jeżeli te błedy pojawiają się chwilę po wykasowaniu to znaczy, że problem istnieje .. i błedy są aktywne. 

Bład P1325 mówi o awarii czujnika położenia wału .. i zakładając, że nie jest to całkowicie wypiety czujnik (bo w końcu jak jest poniżej 20 C to działa poprawnie) .. to może byc to rzeczywiscie awaria czujnika lub problem na jego połaczeniu z wiązką. Zaśniedziały styk, luźny pin, problem z przewodem. Niekoniecznie wadliwy jest czujnik.

Co do pozostałych błedów .. to mówia one o zmianie cisnienia w cylindrze podczas pracy i mierzone to jest na czujniku w świecy żarowej  .. taki patent opla. Ale jak ostatnio miałem do czynienia z Insygnia to bład ten nie wpływał na prace silnika a przynajmniej w niezauwazalnym dla mnie procencie.

Na poczatek sprawdziłbym wiązkę, podłaczenie czujnika położenia wału ... pozaciskał troszeczke piny we wtyczce, spryskał preparatem na polepszenie kontaktu .. i zobaczył co sie dzieje .. jeżeli problem bedzie dalej istniał zdecydowałbym sie na wymiane czujnika predkosci obrotowej tzw. crank sensor.

Po wymianie trzeba sprawdzic czy bład P1325 zniknał .. no i jeździć .. :) .. mam nadzieję, że pomoże. Dziwię się, że inni mechanicy mając informację o błedzie P1325 nie wzięli sie za to ..

Oczywiście nie mam kilku danych .. i nie widze tego auta, nie słysze go i nie widze jak sie zachowuje, nie mam odczytu danych .. ale z tych szczatkowych informacji jakie mam .. mogę powiedziec, że jest wskazanie na wymiane tego czujnika.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 czerwiec 2015 - 17:47

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Sprawdzę czujnik i kable,jeśli nic nie da to zdecyduje się na wymianę .
Dam znać jak poszło.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   tom_g79

tom_g79
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2,0 cdti 131KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 czerwiec 2015 - 15:56

Jestem po wymianie czujnika.Jeżdżę od kilku dni i powiem ze różnicy nie ma.Muszę podjechać do Opla i zobaczyć czy błędy pokazuje nadal.
Dzisiaj po nocy znowu nierówna praca i jakoś ciężko odpalił. W ogóle jakoś twardo chodzi.
Ręce opadają .
Zastanawiam się nad wyczyszczeniem przepływomierza,map sensora i przepustnicy ostatnio pomogło na jakieś dwa tygodnie.

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse