Skocz do zawartości

Ustawienie rozrządu Z14XEP


Gość ponki123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Wymieniałem ostatnio rozrząd w silniku Z14XEP wg instrukcji opisanej na forum http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-rozrzadu-twinport-12-14-16-16v-vt7183.htm

Mam pytanie odnośnie ustawienia wału korbowego. W opisie napisane jest żeby cecha na obwodzie koła pasowego pokryła się z cechą na bloku silnika (obudowie rozrządu). Jednak kiedy wkładam blokadę wału to cecha na kole pasowym jest 5 mm przed cecha na obudowie rozrządu. I teraz moje pytanie: czy powinienem wyjąc blokadę wału i ustawić wał korbowy dokładnie wg cech na kole pasowym i obudowie rozrządu? Czy może to nie ma żadnego znaczenia i trzeba sugerować się tym jak jest wal ustawiony po włożeniu blokady wału?
(tylko czy wtedy nie bedzie za wszesny zapłon)

Pozdrawiam,
Piotrek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał ma być zablokowany. Koło pasowe mogło być wymieniane, nie sugerowałbym się tym.

Opcja druga - blokada wału jest niewłaściwa. Jeśli będzie za cienka sztyca, to wał lekko może się w te i wewte obracać. Rozumiem, że po włożeniu blokady jest sztywno?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności