Skocz do zawartości

check engine powyżej 140km/h


Gość marianoamigo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marianoamigo

OK, sprawdzilem czy się da uzyskać ten błąd przy innych prędkościach. Da się :shy:

 

Przeciągnąłem go długo na wysokich obrotach i juz na 3jce ok. 80km/h i 4ce ok.110 wywala błąd. A więc jednak zbyt wysokie ciśnienie turbiny.

 

Rozumiem panowie, że te wszystkie graty, które trzeba przeczyścić/wymienić są przy samej turbinie i najwygodniej ją wymontować?

I nie jest to związane z regeneracja samej trurbiny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marianoamigo

Kolejny update:

 

Rozlożylismy kompletnie oprzyrządowanie silnika, kolektory, rurki, egr-y smiegery.... z przodu i z tyłu silnika wszystko zostało odłączone i przeczyszczone. Zalepione nagarem NA MAKSA.

Zweryfikowaliśmy turbo - bez zastrzeżeń, wszystko działa jak należy, żadnych luzów, daje ciśnienie itp.

Złożyliśmy... i dziala! :spoko:

 

Konkluzja: Turbo dawało moc, ale do czujnika już ta informacja nie dochodziła, więć komputer dawał sygnał o braku ciśnienia i zwiększając obroty turbo, przeciągał je. I stąd błąd.

Samochód raz dwa osiąga 200 km/h i wszystko gra.

 

Także podpowiedź dla wszystkich z magicznym problem P500 (błą kontroli pojazdu) - zacznijcie od małych porządków w rurach - zwłaszcza jak jeździcie na ekstremalnie ktrótkich odcinkach bez możliwości szybkiej jazdy.

 

Dziękuję wszystkim za porady! :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Proszę .. mam nadzieję, że pomogłem .. to co pisałem o krótkich trasach .. nowoczesny diesel musi jeździć na wyższych obrotach (nie koniecznie z większymi prędkościami) .. nie sygerujcie sie zużyciem paliwa .. lepiej jak wiecej pali niz miec problemy podobne jak kolega .. znam to z autopsji :( .. nie sugerujcie sie strzałeczka, która mówi Wam o powinności jazdy na wyzszym już biegu .. to jest nic wiecej jak czyjeś durne pomysły pseudo speców od ekologii.

Silnik musi mieć swoje obroty .. przepływ spalin musi miec odpowiednie wartości .. wtedy nic się nie zapycha nie oblepia nie zmniejsza swojego przekroju czy w konsekwencji przepływu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość rolczyk222

Kolego mam to samo. Na forum powtarzają te same slogany i różne bzdety, a brak logicznej odpowiedzi, tylko wymień to, wymień tamto . Ty wymieniasz tracisz kasę a problem ten sam . Jak u góry pisałem o takim problemie. Zwróć uwagę w jakim momencie zapala ci się ta kontrolka . Czy podczas przyspieszania , czy jak odpuszczasz gaz . Myślę ,że po odpuszczeniu gazu . Mam to samo , mogę jechać na ful , tylko jak odpuszczę gaz to zaraz się zapala kontrolka . Próba na autostradzie . Jeżeli jadę powyżej 3000 obrotów i bardzo powoli odpuszczam gaz , nic się nie dzieje . Zdjęcie z nogi gazu kontrolka świeci . Moim zdaniem jest to mechaniczne zacieranie się klap lub coś z tym związane . Nie jestem specem od turbo sprężarek , ale logika mi podpowiada, że kiedy jedziesz przez dłuższy czas z dużą prędkością to jeśli tam coś daje opór ,to po dłuższym czasie dochodzi do swojej pozycji. Natomiast kiedy zdejmiesz nogę z gazu to to świństwo nie reaguję szybko na twoją reakcję i dlatego zaświeca się ta lampka . Może piszę głupoty bo nie jestem specjalistą w tej dziedzinie , tylko tak mi podpowiada logika. Chyba , że masz inaczej , dodajesz gazu a tu ci się zapala kontrolka. To inna broszka i tu na ten temat jestem ciemny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rolczyk222 napisał:

Chyba , że masz inaczej , dodajesz gazu a tu ci się zapala kontrolka. To inna broszka i tu na ten temat jestem ciemny.

 

Kolego to może być ta sama broszka.

Tylko w drugą stronę

Problem jest jak pisałem w innym temacie w dokładnym odczycie błędów i parametrów.

Inaczej to będziesz sobie snuł bajki i bajeczki.

Więc weź odczytaj błędy i się podziel tą wiadomością

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego błędu masz 

2019-01-19_101234.png

A drugi kod w tym błędzie czyli 74 to poślizg elementu wykonawczego

 

Lektura do tego błędu jest  na forum dość obszerna

 

 

Zapraszam więc do lektury .

I daj znać która porada pomogła

2019-01-19_103144.png

 

Więc na razie zrobiłeś 20 % roboty.

Teraz sprawdzić czujnik prędkości i wszystkie porady kolegi marianoamigo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności