Skocz do zawartości

Po odpaleniu zimnego silnika puści dym AF


Gość KucaQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu borykam się z problemem (choć nie wiem czy to problem). Moja Asterka za każdym razem gdy silnik ostygnie, po odpaleniu puści dymka. I jak na zimnym silniku jadę to też kopci. Na postoju nie. Wiadomo stary diesel, ok. Ale to nie jest zwykły dieslowy dym. Dym jest biały, ale ma niebieską poświatę. Dzieje się tak zawsze, czy na dworze jest ciepło czy zimno, wystarczy zimny silnik i puszcza dyma. Na ciepłym silniku kopci jedynie jak ją zakręcę powyżej 3,5 tys obrotów, ale wtedy kopci na czarno, więc tym się nie przejmuję. Auto odpala jak to stary diesel, jest cieplej na dworze to pali od strzała, jak trochę chłodniej to trzeba świece porządnie podgrzać. Świece niedawno wymienione na komplet nówek (w zeszłym tygodniu nawet je wykręcałem i sprawdzałem), olej wymieniany niecałe 3 tys km temu. Na bagnecie co jakiś czas trochę ubywa oleju, ale spindala mi miską i filtrem oleju. Płynu z układu chłodzenia nie ubywa, nie czuję spadku mocy. Mechanik sprawdzał ciśnienie w cylindrach, to we wszystkich 4-ech wykazało ponad 23 bary. Oleju jakoś specjalnie z tego dymu nie czuć, bardziej niespalone ON.

Cóż to może się dziać? Wtrysk leje? Czy może coś poważniejszego?

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez KucaQ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli któryś z wtrysków by lał paliwem a nie rozpylał to silnik chodziłby powiedzmy sobie na chłopski rozum tak jak kulawy traktor :-D silnik nie równo pracuje i się wtedy kołysze na wszystkie fronty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no silnik pracuje równiutko. Co prawda klekocze cholernie głośno, ale nie mam żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. A jeśli już mowa o głośnym klekotaniu. W necie czytałem, że płukanka silnika, nowiutki olej i uszlachetniacz typu Xado 1 Stage zniweluje trochę hałas. Prawda to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ale w benzynie. U mnie był to problem uszczelniaczy zaworów. Po dłuższym postoju olej zlatuje na cylindry i silnik po odpaleniu przepala ten olej i dlatego tak kopcił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności