Skocz do zawartości

ogrzewanie w corsie 1,3 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam od niedawna problem z ogrzewaniem w mojej corsie. Otórz w czasie drogi przestało mi wiać ciepłe powietrze(miałem nastawione na maxa) i teraz jak ruszam po dłuższym postoju to nim się silnik nie nagrzeje do około 80 stopni to czuję, że przez kratki nawiewu próbuje wiać trochę ciepłe powietrze ale potem to już wieje tylko zimne. Szukałem na forum ale takiego problemu w corsie nikt nie poruszał. W Astrach tak ale nie wiem czy to to samo. Dodam, że samochód jest bez klimatyzacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kolego. może masz na granicy zamarźniecia płyn chłodniczy.

i masz tak, że on jest zamarźniety i nie ma obiegu ciepłej wody.

 

Bo postoju nocnym zajrzyj rano czy płyn Ci nie przymarza lekko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ten płyn i tragedia. Okazało się, że zbiornik jest pusty. Ale pod samochdem nigdy nie widziałem plamy więc jak to możliwe, żeby go aż tak ubyło? W dodatku miałem wlany jakiś oryginalny płyn (różowy) i w serwisie powiedzieli, że nie wolno go mieszać a do kupienia tylko u nich :roll:???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

KOLEGO !

Nie daj się wrobić.

Bzdury Ci gadają.

Możesz zalać czym chcesz...

Np. Petrygo w granicach 7-9 zł litra.

ja wlałem u siebie 2.5-2.7 litra (zmieniałem 2 tyg temu)

 

Aby wylać resztki starego dobrze mieć kanał

wchodzisz pod auto i po lewej stronie od storny kierowcy patrzac pod przednim zderzałem czyli tak jakby lewy dolny róg chłodniy leci wezyk, gdzie jest zaworek. odkręcasz i zlewasz ten płyn i zalej nowym.

 

[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 15:17 ]

z tym mieszaniem też byłbym taki pewien. możesz z tego zaworku zlać troszeczke do kubeczka np/. pół szklanki i reszte pół szklanki dolać nowego do tego kubka. zamieszac, jak się nie zrobiły kluchy i ładnie jednolity kolor się zrobił to nie spuszczaj starego a dolej/uzupełnij reszte petrygo. Petrygo jest super. -35 stopni i do aluminiowych chłodnic bez problemu. no i cena ok..ale skoro nie wiesz co miałeś wcześniej zalane to spuść i zalej od nowa,. będziesz miał na długo spokoj. a to nie jest takie drogie przecież.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wertom, przede wszystkim sprawdź co się dzieje z płynem chłodzącym bo to że masz zimno jest wynikiem jego braku. Póki jest zimny to płyn jeszcze jest w małym obiegu i nagrzewnicy. Po nagrzaniu termostat otwiera duży obieg i kupa.

Tak więc kup płyn zalej układ i szukaj gdzie leci. To jaki płyn kupisz, to już Twoja decyzja.

 

A co do mieszania płynów chłodzących to polecam Kolegom np. te artykuły:

http://tedexproduction.pl/engine.php?attr=bGFuZ2lkPTEmZ209MTgmbWlkPTIxJnN0cj0zOA==

http://www.volvo.com/dealers/pl-pl/Volvo/PartsService/coolant/coolant3.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no jasne. chciałem tylko koledze podpowiedziec, że serwis i "ichne cuda" to nie wszystko. nie ma przymusu jeździć na jakimś specjalnym płynie oplowskim.

Petrygo to dobry stosunek cena/jakość. Daj nam znać później co i jak z Twoją furką, bo jestem ciekaw. a jak nie masz teraz tego płynu to jak sytuacja z temperaturą silnika. żeby nie bylo tak, że jest zamarźnięty albo go nie ma i przegrzejesz głowice. ja kiedyś też miałem takie gówno różowe zamiast płynu. poniżej -6 - 5 zamarzał. Wymień prędko ten płyn. tylko obawiam sie, żeby nie był zamarźniety.

 

HArtur1 - będę dzisiaj patrolował Lublin w poszukiwaniu Ciebie ;) bo w sumie jakośCię nie widziałem Twoją astrą http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny koncentrat GM naprawdę nie jest aż tak drogi żeby bać się ceny w ASO jak diabeł święconej wody.

Jak nie to poszukaj w hipermarketach płynu "Preston". To ten sam tylko z logo GM.

 

tomek_r, 10.02 przylatuję do kraju więc dopiero po tym terminie można mnie będzie złapać. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Własnie wracam od kolezanki który ma Citroena C3. Komputer zaczął świrować, że silnik przegrzany itd... niby takie iteligetne auta (w środku zimno) ale że płynu nie ma w zbiotrniku to już nie powiedział ;)

 

HArtur1 - mam nadzieje, że w Lutym gdzieś się miniemy na skrzyżowaniu. wysokich lotów http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Brak ogrzewania to rzeczywiście brak płynu. Pękł przewód (od zbiornika do silnika) i płyn uciekł. Ale to mały pikuś z tym, że w zbiorniku był olej. Zainteresowanych zapraszam do tematu układ chłodzenia - zbiornik wyrównawczy tam jest dalszy ciąg tej sprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności