Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Filtr Cząstek stałych ''Błąd Wewnętrzny''


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   maersk

maersk
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:1.8 85KW 1998r
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 maj 2015 - 18:37

Witam serdecznie mam taki ciężki problem na warsztacie może tu będzie lepszy fachowiec postaram się opisać problem zwięźle 

Wykonałem skan kataesem wyszedł tylko błąd taki jak w temacie 

Filtr Cząstek stałych ''Błąd Wewnętrzny''  >

Wypalanie adaptacja wykonana i teraz wchodząc w wartości rzeczywiste 

Temperatura czujnika cząstek stałych przed filtrem 50C i górę wiadomo wraz z wzrostem temperatury 

Temperatura czujnika cząstek stałych za filtrem 200 stopni pokazuje czy samochód jest zimny czy gorący i górę wiadomo wraz z wzrostem temperatury I TU MOJE PYTANIE 

czy za filtrem taka wartość ma być np bo tak zaprogramowany jest komputer samochodu że ma pokazywać temperaturę powyżej 200C ? czy walnięty jest czujnik ? teraz tak po odpięciu czujnika DALEJ POKAZUJE 200C więc chyba zaczyna mierzyć powyżej owej temperatury ?

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8840 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 maj 2015 - 11:10

O jakim aucie mowa i jakim silniku?

 

wybacz, ale tak napisales ze nic nie mozna zrozumiec...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   maersk

maersk
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:1.8 85KW 1998r
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 maj 2015 - 20:32

Opel insygnia udało się rozwiązać problem co prawda po dłuższym czasie ale jednak uszkodzony był czujnik cząstek stałych za filtrem 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8840 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 maj 2015 - 21:52

A który rocznik?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   MarcinDabzalski

MarcinDabzalski
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • LokalizacjaTrzebnica
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:1,8
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 luty 2017 - 12:22

Skoro jest już temat o filtrze cząstek stałych to pozwólcie, że nie będę otwierał nowego i napiszę w tym.

Z tego co słyszałem, to większość problemów z nowymi samochodami dotyczy filtra cząstek stałych. Czy istnieje zatem jakiś sposób, by jakoś usunąć? Wim, że moje pytanie z pewnością wielu okaże się dość prymitywne i naiwne, ale może ktoś słyszał o kimś kto podjął się takiej próby?  


Użytkownik MarcinDabzalski edytował ten post 23 luty 2017 - 12:22

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9498 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 luty 2017 - 21:24

Ale skąd ty w silniku benzynowym masz filtr cząstek stałych? Bo w opisie widzę V C 1,8 - o takim dieslu nie słyszałem w oplu.

Następna sprawa - w Małopolsce policjanci i SKP mają czym sprawdzić jak autko truje środowisko a DPF jest normalną częścią zamienną. Dodatkowo w VIN to jest zakodowane - więc i diagnosta może nie wbić pieczątki.

Natomiast problemy z zapychaniem DPF-a są konsekwencją niesprawności silnika - branie oleju, lejących wtrysków lub padniętej turbiny. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   kamil1986

kamil1986
  • Użytkownik
  • 55 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2.0160KM
  • Nadwozie:Sedan
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 lipiec 2017 - 23:23

Witam jestem posiadaczem Isi od ponad roku silnik 2.0 CDTI 160 KM od tego czasu DPF działał w aucie bez zastrzeżen. ostatnio podczas jazdy zapalił się błąd i auto przeszło w tryb awaryjny tzn poprostu się toczy po podpięciu pod komputer mechanik stwierdził dwie przepalone świece żarowe i błąd czujnika dpf, sam filtr jest zapełniony 70 % , czy samo wypalenie przez kompa pomoże ?,dodam że auto praktycznie nie przyspiesza nie ma możliwości wypalenia dpf-a podczas jazdy próbowałem ale bez rezultatu .


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8840 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 lipiec 2017 - 09:43

Sprawdź czy przewód od czujnika dpf nie jest pęknięty.
Po wypaleniu kompem trzeba wymienić olej.

Sent with handy.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   kamil1986

kamil1986
  • Użytkownik
  • 55 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2.0160KM
  • Nadwozie:Sedan
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 lipiec 2017 - 10:42

Dzięki za podpowiedz,mechanik sprawdzał wszystko z przewodem wizualnie jest ok,niestety  w jego kompie nie było opcji wypalania dpf  jutro muszę pdjechać do kogoś innego


Mam pytanie czy po wypaleniu komputerem dpf bedzie miał tendencje do szybszego zapychania się czy trzeba go wtedy wyciąć wolalbym tego uniknąć nie tylko ze zwględów finansowych


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8840 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 lipiec 2017 - 20:38

Szybsze zapychanie się dpfu jest jedynie objawem jakiejś innej awarii lub wynikiem jazdy na krótkich odcinkach. Więc musisz wpierw znaleźć przyczynę i ją wyeliminować.

Sent with handy.

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse