Skocz do zawartości

Przybywa płynu chłodniczego


Gość bartek4334

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartek4334

Witam wszystkich. Jestem tu nowy więc za wszelkie błędy i niedogodności z góry przepraszam :)

Przez przypadek stałem się posiadaczem Opla Corsa B 1.4i C14NZ. Problem polega na zbyt mocno grzejącym się aucie. Podczas jazdy autko trzyma normalną temperaturę, ale jak tylko zwolnię to temp. rośnie do 100C. Przejechałem tak kilka km, stanąłem na podwórku i autko było rozgrzane. Wyłączyłem je i powoli zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka chłodnicy. Płynu zaczęło przybywać do połowy zbiornika.

Na zimnym aucie płynu jest na samym dnie. Wydaję mi się, że to nie jest normalny objawy.

Gdzie szukać problemu? Termostat? Czy po prostu dolac płynu :) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw uzupełnic płyn, potem sprawdzić na zimnym silniku po jakim czasie rura od termostatu do chłodnicy robi sie ciepła (obserwować temp na desce).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek4334

Kurcze boje się bo na zimnym jest na dnie, a jak się rozgrzeje to rośnie do połowy. No ale myślę, że ewentualnie wyrzuci nadmiarem płyn :) ?

A gdzie jest mniej więcej ta kreska? Bo za bardzo jej nie widzę, chyba, że chodzi o przetłoczenie na połowie zbiornika które widać z zewnatrz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze piszą dolej do plowy zbiorniczka(na zimnym) i bedzie ok,obserwuj czy nie ubywa.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Problem polega na zbyt mocno grzejącym się aucie. Podczas jazdy autko trzyma normalną temperaturę, ale jak tylko zwolnię to temp. rośnie do 100C. Przejechałem tak kilka km, stanąłem na podwórku i autko było rozgrzane. Wyłączyłem je i powoli zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka chłodnicy. Płynu za

Panie kolego.

 

Wewnątrz układu chłodzenia podczas jazy i rozgrzanego silnika panuje delikatne ciśnienie.Automatycznie wszystkie połączenia "gumowe" są delikatnie rozciągnięte powodując jego teoretyczne powiększenie.Otwierając korek zbiornika wyrównawczego wyrównałeś ciśnienie do atmosferycznego automatycznie obkurczając węże z powodu spadku ciśnienia ...podnosząc wzrost poziomu płynu chłodniczego....proste i zrozumiałe.Fizyka się kłania.

 

Przepraszam za moje dziwne gadanie ale moja żona nadal nie rozumie dlaczego ma zatkane bębenki podczas szybiego zjazdu w "dół" na Zakopiance.Staram się wytłumaczyć temat po prostej linii...omijając wytłumaczenia typu:tak ma być ,to jest normalne itp.Wiadomości nigdy za wiele.

 

Jeździj i ciesz się CB kontrolując poziom płynu chłodniczego.Wszystko jest tak jak się należy.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeździj i ciesz się CB kontrolując poziom płynu chłodniczego.

Nie tylko tego płynu, pozostałe tez trzeba kontrolować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko tego płynu, pozostałe tez trzeba kontrolować.

Oczywiście Kacper ,że masz rację.Tak z rozpędu mi się "zagadało" nawiązując to głównego tematu.Ale chyba mocno nie zgrzeszyłem....aczkolwiek uwaga jest jak najbardziej na miejscu.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności