Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą?


Gość Darus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Po ostatnim czyszczeniu silnika po wycieku oleju spod korka zauważyłem, że płynu chłodniczego jest mało a on sam jest ciemny (wymieniany 17 tys. / 1.5 roku temu). Nie ma na górze tłustych plam, nie pieni się. Wczoraj byłem sprawdzić to w ASO, mechanik stwierdził że to UPG, bo na dole zbiorniczka jest syf. Pod korkiem oleju majonezu nie ma, a sam ubytek oleju jest w normie jak na X16XEL. Auto nie kopci, nie ma żadnych niepokojących objawów.
Czy to na pewno UPG? Co warsztat to również inna opinia na temat naprawy. W jednym mi powiedziano, że lepiej będzie wymienić silnik, bo uszczelka przy moim przebiegu (216k km) to koszta 2.000zł, bo to trzeba też pierścienie robić, a gdzie indziej podejmują się roboty z częściami za 800 zł...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ja dobrze pocisniesz autko to po odkreceniu korka plynu chlodzacego slychac sykniecie?? Wyglada troche jak UPG. Przelot na szafie w opl jest tak latwo skrecalny ze dziecko go skreci ale i tak ponad 200 tys km to chyba juz powinna UPG sie odezwac bo ile chciales latac bez awarii. Kiedys tak powiedzilei ojcu w ASO cytryny jak pojechalismy wlasnie robic UPG. 260 tys to juz powinno siasc i to jeszcze w neismiertelnym francuzie 1.9 czyli XUD9 z moca powalajaca na kolana 70 koni.

 

A koszty to zaleznie od tego co chcesz w nim robic. Ja u siebie w tdi wymienilem za 180 czy 190 zl UPG i latam z podniesiona moca juz trzeci rok i pieknie chodzi.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syf na dnie zbiorniczka nie musi być od oleju.Mogła być wymieniana chłodnica lub nagrzewnica i konserwacja z niej wypłynęła brudząc zbiorniczek.Dlaczego nie zrobili testu szczelności UPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja wiem dlaczego nie zrobili... Wiecie może jaka powinna być konsystencja płynu? Bo nie mam już nigdzie żadnego w butelce. Dla porównania ściągnąłem sobie płyn od siebie i od ojca żeby porównać i na dobrą sprawę obydwa płyny sprawiają wrażenie po tarciu na palcach lekko oleistych, a w samochodzie taty płyn jest czyściutki.
Test szczelności UPG to jest test na zawartość CO2 u płynie?

Dodam, że 80k km / 7 lat temu była robiona UPG (razem z uszczelkami kolektora, pierścieniami tłokowymi, uszczelniaczami zaworowymi) bo znalazłem fakturę z ASO. Żeby po tak krótkim czasie to padło? :o

Edytowane przez Darus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie kolega Darus sam chyba więcej nie jest w stanie zrobić aby mieć pewność że to UPG. Może jeszcze podłączyć manometr do układu chłodzenia i sprawdzi czy ma przedmuchy do układu.(jeżeli ma też manometr).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam takiego urządzenia. Zastanawiam się nad spuszczeniem płynu i zalaniem świeżego. Poobserwowałbym wtedy czy cos się z nim dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności