Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Ciśnienie sprężania Opel Rekord D 1.9 coupe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 OFFLINE   kubulex94

kubulex94
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:2.0 16v 136km
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 maj 2015 - 18:30

Witam. Posiadam opla rekorda 1.9 coupe z 1975r i chcaiłbym sie dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie spreżania ponieważ autko pali olej i bardzo dmucha z (odmy) wiec nie wiem czy są pierścienie do wymianany czy raczej głowica do regeneracji. W tygodniu sprawdze mu ciśnienie i zrobie próbe olejową wieć wtedy sie pewnie dowiem co jest uszkodzone ale chciał bym wiedzieć jakie powinno być fabryczne ciśnienie na cylindrach.

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4663 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 maj 2015 - 19:04

Po pierwsze: były 3 typy silników... 1.9N 75kM, 1.9S 90kM i 1.9SH 97kM.

Po drugie: warto podać jaki silnik ma to auto.

Po trzecie: jest google, jest wszystko...

 

19N 
Bauform: R4 
Steuerung: CIH 
Anzahl der Ventile: 8 
Bohrung (mm): 93,0 
Hub (mm): 69,8 
Volumen (cm³): 1897 
Leistung (kW bei min-1): 55 / 4800 
Drehmoment (Nm bei min-1): 135 / 2200 - 3400 
Verdichtung: 7,9 : 1 
Motormanagement: Vergaser Solex 35 PDSI 
Oktanzahlbedarf: 91v, keine Klopfregelung 
Steuerung: Steuerkette 
Abgasanlage: kein Katalysator 
Eigenschaften: 
Verwendung: Ascona B (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord D (Op4, THM 180), Rekord E (Op4, THM 180)

19S 
Bauform: R4 
Steuerung: CIH 
Anzahl der Ventile: 8 
Bohrung (mm): 93,0 
Hub (mm): 69,8 
Volumen (cm³): 1897 
Leistung (kW bei min-1): 66 / 5100, ab 1/75 65 / 4800, 66 / 4800 (Ascona B, Manta : COOL : 
Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 2500 - 3100 (Rekord : COOL :, 149 / 2800 (Rekord C), 149 / 2500 - 3100, ab 3/75 150 / 2600 - 3800 
Verdichtung: 9,0 : 1, ab 1/75 8,8 : 1 
Motormanagement: Rekord B Vergaser Solex 32/35 DIDTA-4 (Schaltgetriebe), Rekord B Vergaser Solex 32/32 DIDTA-4 (Automatik), Vergaser Solex 32/32 DIDTA, ab 6/75 Vergaser Zenith 35/40 INAT 
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung 
Steuerung: Steuerkette 
Abgasanlage: kein Katalysator 
Eigenschaften: 
Verwendung: Ascona A (Op4, THM 180), Ascona B (Op4, THM 180), GT (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord B (Op3, Op4, Pg), Rekord C (Op3, Op4, Pg, THM 180)

19SH 
Bauform: R4 
Steuerung: CIH 
Anzahl der Ventile: 8 
Bohrung (mm): 93,0 
Hub (mm): 69,8 
Volumen (cm³): 1897 
Leistung (kW bei min-1): 71 / 5200, ab 3/75 66 / 4800 
Drehmoment (Nm bei min-1): 150 / 3800, ab 3/75 148 / 3800 
Verdichtung: 9,8 : 1 
Motormanagement: Vergaser Zenith 35/40 INAT 
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung 
Steuerung: Steuerkette 
Abgasanlage: kein Katalysator 
Eigenschaften: 
Verwendung: Rekord D (Op4, THM 180)

 

Po czwarte: Kompresję można wyliczyć na podstawie stopnia sprężania. Wzór też jest w googlach :

 

Jeżeli nie znamy wartości nominalnej ciśnienia sprężania sprawdzanego pojazdu – wówczas możemy korzystać z niżej podanych wzorów:

a). silniki  czterosuwowe z zapłonem iskrowym

                  Pspr = 0,125 x ε

: COOL :. silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym

                  Pspr = 0,21 x ε

      gdzie:

           Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)

           ε – stopień sprężania badanego silnika

           0,125 i 0,21 – wartości stałe 

 

Będzie to wartość książkowa, czyli tyle powinien mieć w pełni sprawny silnik.

 

 

P.S.

Próba olejowa nie wykaże zakleszczonych czy zjechanych pierścieni zgarniających, a auto będzie żreć olej bo to wystarczy...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse