Skocz do zawartości

dziwne buczenie 1,9cdti 150KM


Gość larota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam problem z astrą 1,9cdti 150KM, auto jest trochę "po przejściach", przebieg około 230000km, pewnego dnia tak zapchał się DPF, że pękła rurka od kolektora wydechowego do chodnicy spalin i rozszczelniła się turbina.

Cały czas pojawiało się (i problem jest nadal po poniższych naprawach) dziwne buczenie, które nawet trudno zlokalizować (najbardziej słychać w środku samochodu jak ucho jest w okolicy radia, ale słychać to normalnie w środku, natomiast pod maską pewnie z racji pracująceggo silnika słychać to słabo).

Hałas ten pojawia się wg mnie w momencie keidy zaczyna ładować turbina (bo tak około1800-2000obr) i najczęsciej ustępuje po puszczeniu gazu. Co ciekawe jak dodaje gaz delikatnie nawt do 4000obr to nie pojawia się, natowmiast pojawia się zawsze przy gwałtownym wciścieniu gazu.

 

Wymieniona została rurka do chłodnicy spalin, wyminiona turbina na regenerowaną (poność w dobrej firmie), cały dolot szczelny, egr i przepustnica wyczyszczone, auto pali i jedzie normalnie, poza tym, że nie ciągnie od dołu, ale do wymiany jest jeszcze kolektor ssący bo spadła listwa (ale nigdzie nie znalazłem informacji żeby przy uszkodzonym kolektorze pojawiał się jakikolwiek hałas/buczenie, tylko typowe w tym przypadku objawy, czyli brak "dołu" i większe spalanie).

Diagnostyka nic nie wykazuje, 2 mechaników nie było wstanie zdjagnozowac co to może być (jeden na moją sugestie o kolektor ssący powiedział tylko, że większość ma uszkodzone i tym jeżdzą bo to nie przeszkadza więc odpuściłem sobie już z nim dyskusję, drugi sugerował, że to może być buczenie w wydechu po wycięciu DPFa. ale jestem prawie pewiien, że przed wycięciem też buczało)..Może ktoś poratuje, albo wskaże jakiegoś dobrego fachowca od tych silników w Poznaniu lub okolicach? (najlepiej takiego, kótry wymienia też te nieszczęsne kolektory ssące bo muszę to zrobić).

Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam Adam Wolski

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest nic wewnątrz auta, tylko związane z silnikiem (np. jak buczy i ścisnę wąż od intercoolera do przepustnicy to przestaje)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Wg mnie problem jest z przeładowaniem turbiny. Czy ciśnienie zadane równe jest ciśnieniu ładowania turbiny? A co z klapami wirowymi w kolektorze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności