Skocz do zawartości

Problem z gaśnięciem silnika po godzinie jazdy


Gość budryk

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Widziałem już kilka podobnych tematów na forum odnośnie gaśnięcia silnika ale mam mimo wszystko pytanie.

 

Mam samochód z LPG TECH ale zarówno na benzynie jak i gazie występuje problem z gaśnięciem silnika po około godzinie jazdy.

 

Schemat najczęściej jest powtarzalny postoję trochę w korku lub na skrzyżowaniu. Ruszam i przy kolejnym skrzyżowaniu gdy wyciągnę bieg to obroty spadają i silnik gaśnie. Żadna specyficzna kontrolka się nie świeci. Byłem u kilku mechaników i żadnego błędu nie ma. Problem pojawia się codziennie. Co dziwne zarówno na gazie jak i na benzynie jest problem z ponownym odpaleniem silnika (zapali za 2-4 razem). Czasami kolejne odpalenie kończy się szarpaniem silnika i zgaśnięciem.

 

Słyszałem już wiele teorii co to może być ale nie sposób wymienić wszystko.

Wymieniłem na wszelki wypadek świece i przymierzam się do wymiany czujnika położenia wału.

 

Co to może jeszcze być zawór EGR (czyszczenie ?) , sterownik silnika, coś innego ? Jak to sprawdzić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość alien19999

witam,

 

Widziałem już kilka podobnych tematów na forum odnośnie gaśnięcia silnika ale mam mimo wszystko pytanie.

 

Mam samochód z LPG TECH ale zarówno na benzynie jak i gazie występuje problem z gaśnięciem silnika po około godzinie jazdy.

 

Schemat najczęściej jest powtarzalny postoję trochę w korku lub na skrzyżowaniu. Ruszam i przy kolejnym skrzyżowaniu gdy wyciągnę bieg to obroty spadają i silnik gaśnie. Żadna specyficzna kontrolka się nie świeci. Byłem u kilku mechaników i żadnego błędu nie ma. Problem pojawia się codziennie. Co dziwne zarówno na gazie jak i na benzynie jest problem z ponownym odpaleniem silnika (zapali za 2-4 razem). Czasami kolejne odpalenie kończy się szarpaniem silnika i zgaśnięciem.

 

Słyszałem już wiele teorii co to może być ale nie sposób wymienić wszystko.

Wymieniłem na wszelki wypadek świece i przymierzam się do wymiany czujnika położenia wału.

 

Co to może jeszcze być zawór EGR (czyszczenie ?) , sterownik silnika, coś innego ? Jak to sprawdzić ?

 

Cześć, ja to raczej stawiał bym na cewkę zapłonową. Wykręć ją i dokładnie obejrzyj czy nie ma pęknięć.

Ogólnie typowym objawem psującej się cewki jest gasnący samochód przy wyższej temperaturze. Często sprawa wychodzi dopiero w korku jak pod maską zrobi się "piekło". O ile się nie mylę, to cewka znajduje się na głowicy jest więc duże prawdopodobieństwo, że to ona szwankuje.

Ogólnie ten typ uszkodzeń cewek ciężko jest zdiagnozować.

 

Ja sprawdzam to tak

Mierzę oporności uzwojeń cewki jak silnik jest zimny zapisuję wyniki. To samo robię gdy silnik się nagrzeje. Porównuję wyniki. przy dużych rozbieżnościach w wynikach wiem że cewka jest popsuta.

 

Aha ogólnie przy padniętej cewce komputer powinien wywalać błędy. Sprawdzałeś może czy komputer nie ma błędów. To jest podstawa. Zdarza się, że kontrolka od silnika nie świeci.

Edytowane przez alien19999

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Nie wiem czy w Twoim benzyniaku jest czujnik położenia wału. U mnie w dieslu takie same objawy powodował. Początkowo nawet nie wywalał błędu. Dopiero jak gasł co chwilę okazało się że to on bo wywaliło błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

gaśnie i na benzynie i na gazie.

Jedyną wspólną cechą jest to, że jest to po około 50-60 min jazdy (nie ma znaczenia czy korki czy trasa)

Ostatnio 2 razy wyglądało to tak że mimo równych 2500 obrotów czułem przerywanie pracy silnika. Samochód "zajączkował" i po wrzuceniu na luz gasł. Ciężko go było odpalić ponownie nawet na benzynie. Dopiero za którymś razem zapalił. Dzisiaj doszedł dodatkowy objaw 10 min przed zgaśnięciem pojawiła się lampka niskiego stanu oleju, mimo że jest ok. Po zatrzymaniu przestała się świecić. (ta kontrolka może nie mieć znaczenia do gaśnięcia, ale też dziwne).

Ma ktoś jakichś pomysł ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U jednego z mechaników udało mi się odczytać błąd, który się pojawia podczas jazdy ale się nie zapisuje:

 

P0230 - błąd zasilania pompy paliwa

 

z tego co mi mówił mechanik mogłoby to wskazywać na problem z pompą lub z przekaźnikiem, ale wtedy gasło by tylko na benzynie a na gazie nie bo nie korzysta z pompy tylko gaz jest podawany na układ wtryskowy bez pompy paliwa. U mnie gaśnie na obu rodzajach paliwa.

 

Czy ten błąd może powodować gaśniecie i jeśli to nie pompa to co ? Sterownik ?

Czy ktoś się z tym spotkał ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek775

Mam to samo - brak masy na przekaźniku od paliwa p0230, niestety ta masa jest również do wtryskiwaczy benzyny, a jesli benzynowe stoją to i gazowe też.

U mnie wine za to ponosi sterownik silnika. Można to ominąć poprzez podanie stałej masy (sterownik załacza plusa i masę) do przekażnika. Minus tej przeróbki jest taki że na właczonym zapłonie i wyłaczonym silniku pompa mieli cały czas.

Jeżdze tak 2 lata i jest ok - teraz w kompie wysiada sterowanie wentylatorami i musze oddać go do naprawy.

Edytowane przez misiek775

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności