Skocz do zawartości

Kontrolka ilości oleju świeci mimo że jest olej


Gość budryk

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

silnik 1.6 16 v 100 KM

po 30 min jazdy zapala się kontrolka ilości oleju (żółta) a olej jest. Brak błędów w komputerze. Po wyłączeniu silnika na kilka minut jest ok i znowu po około 30 min zapala się.

Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytałem już kiedyś o tym problemie najprawdopodoniej odpowiedzalny za to jest nagar który gromadzi się w misce olejowej przez nie częste wymiany oleju czytaj stosowanie się do zaleceń producenta i wymienianie oleju po 30 tyś km a ten czujnik tego ponoć nie lubi i informuje o niskim poziomie. Zaprzyjaźniony mechanik z aso mówił mi żeby maksymalnie po 12 tyś km jazdy po mieście wymieniać olej lub po 15 tyś gdy się jeździ częściej w trasie.

Edytowane przez luk2501

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

budryk przy wymianie oleju wyjmij czujnik i go wymyj.Albo zastosuj płukankę silnika przy wymianie oleju.

Olej jest piszesz ale nie piszesz ile go jest.Ta kontrolka u mnie włącza się gdy poziom zaczyna spadać poniżej połowy.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kilczaczek70

U mnie było dokładnie tak samo połowa na bagnecie i po 20 min jazdy zapaliła się kontrolka, wymieniłem olej, filtr i pilnuje poziomu prawie na full, przejechałem 4000 km i jest ok, raz dolewka dla świętego spokoju ze 150 ml.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info.

Faktycznie pomogło, ale to dziwne, że jak jest pół bagnetu to się świeci. Jak miałem polo czy peugeota to nie świeciło do minimum.

To błąd że tak za szybko zaczyna świecić czy ten typ tak ma ?

Edytowane przez budryk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Forumowiczów na problemy z powracającą zapalającą się kontrolką oleju w moim silniku 1.6 105 KM pomógł prosty sposób zastosowanie Oplowskiego oleju 0W30.


Nagle problem zniknął. Na bagnecie na połowie miarki przy oleju 5W30 już się paliła i musiałem dolewać na max. co jest niezgodne z tym co mówi książka serwisowa olej musi być na środku miarki przekroczenie Max jest niebezpieczne dla silnika.


5W30 według książki serwisowej jest olejem opcjonalnym w moim silniku dlatego zastosowałem olej 0W30 , który jest olejem zalecanym przez producenta i nagle po problemie od 4 tysi km nawet nie sprawdzałem stanu i jest ok.


Morał z tego taki trzeba stosować oleje jakie zaleca producent bo coś w tym jest do 105 konnej wersji wchodzi 4,5 L oleju.


Powodzenia : SMILE :


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności