Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Corsa B 1.0 12V 99r. Kręci, nie odpala, nie słychać pompki paliwa, niska kompresja na 3 cylindrze

1.0 40kW 12V X10XE corsakreci nie odpala kompresja pompa paliwa

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   CamilloX

CamilloX
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:1.6 8v
  • Nadwozie:Sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 czerwiec 2015 - 10:13

Witam!!

Na wstępie chciałem się przywitać gdyż jestem nowy na forum.

Jestem samoukiem jeśli chodzi o mechanikę.. ale już co nieco pojęcia mam.. a teraz do rzeczy..

Kupiłem kilka dni temu Corsę B 1.0 12V z uszkodzonym silnikiem.

Problem polega na tym że silnik normalnie kręci ale niestety nie odpala.

Co prawda po włączeniu zapłonu nie słychać pompki paliwa a jedynie słychać cykający przekaźnik schowany koło prawego słupka w nogach pasażera ale mimo to świece są mokre od paliwa, iskra jest aż miło, immo się nie świeci.

Kompresja sprawdzona.. co prawda na zimnym silniku ( bo nie da się odpalić )

ale wynik to:

1 cyl - 12,  

2 cyl - 12,  

3 cyl - 9.

Rozrząd raczej nie ma prawa przeskoczyć ( łańcuch ) a rozciągnięcie łańcucha lub zużycie łyżw odbiło by się odrazu na kompresji.

Olej czysty. W układzie chłodzenia brak śladów oleju więc uszczelkę pod głowicą raczej wykluczam. Obstawiam więc pierścienie na 3 cylindrze lub wypalony/uszkodzony zawór. I pytanie czy możliwe aby ten silnik z racji 3 cylindrowej konstrukcji wgl nie odpalał z powodu niższej kompresji na 3cim cylindrze czy jego kompresja to jedno a powód nie odpalania jest zupełnie inny?

W planach na dziś:

próba odpalenia na plaku

zmostkowanie przekaźnika pompy żeby sprawdzić czy zagada

podłączenie pompy na krótko z innego aku aby sprawdzić czy żyje

Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi i sugestie icon_smile.gif

• 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

• Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel