Skocz do zawartości

Omega 2.2 zalewa się gdy jest ciepło


Gość DamianOpel

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DamianOpel

Witam

Mam ciekawy problem, który nie wiem jak ugryźć.

Dzieje się to przy zimnym silniku i gdy temp za zewnątrz jest powyżej ok. 15C.

Odpalam i na spalaniu chwilowym pokazuje 5-6 l/h. Obroty są ok. 1200, silnik się dławi obroty spadają, komp podaje jeszcze więcej paliwa.

Tak stan trwa jakieś 30s, ale wystarczy, że dodam trochę gazu na 2000obr (w tym momencie nie wzrasta spalanie) silnik zaczyna lepiej pracować i po chwili spalanie spada.

 

Jeśli temp jest niższa spalanie wynosi do 4l/h silnik się nie dławi, spalanie po chwili spada.

 

Sprawdziłem kompem czujniki temp, które nie wskazywały przekłamywań. Błędów brak

Gasiłem auto na benzynie by wyeliminować jakieś pozostałości gazu

 

 

Proszę o porady i informacje jakie macie spalanie chwilowe przy odpalaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy , to chiński silniczek krokowy ( nie pamiętam czy 2,,2 go ma) , albo rozjechane mapy paliwowe.

Przy mapach miałbyś problemy również w czasie jazdy , więc chyba zostaje silniczek, ewentualnie popękana / dziurawa guma w dolocie powietrza do przepustnicy

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianOpel

Dzisiaj miałem problem przy ruszaniu gdy silnik był zimny i nagle przy przełączeniu się na gaz silnik się uspokoił.

Umówię się do gazownika na przegląd i mam nadzieje, że wymiana filtrów plus ew. regulacja rozwiąże sprawę.

Krokowiec odpada bo go brak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nagle przy przełączeniu się na gaz silnik się uspokoił. Umówię się do gazownika na przegląd

 

Przed wizytą u gaziarzy rozłącz akumulator na 5-10 min i pojeździj na samej beni ( ze 100-150 km )bez przełączania na lpg.

Jeśli mapy paliwowe ci się rozjeżdżają , to sama regulacja lpg może nie pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianOpel

Właśnie dzwoniłem do gazownika i mówił, że trzeba "reprogramować komp od benzyny" czyli przywrócić ustawienia fabryczne w tym celu.

W oplu nie mam doświadczenia, ale w innej marce wystarczy na 15min odłączyć aku i taki komp jest zresetowany. Tutaj miałem już odłączony aku na 15min i nie było różnicy, czyli brakiem napięcia się nie skasuje, chyba że dłużej niż 15min.

Jakim programem trzeba to skasować/przywrócić ustawienia fabryczne?

Do gazownika jadę w piątek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj miałem już odłączony aku na 15min i nie było różnicy, czyli brakiem napięcia się nie skasuje, chyba że dłużej niż 15min. Jakim programem trzeba to skasować/przywrócić ustawienia fabryczne? Do gazownika jadę w piątek.

 

op-COM lub TECH , ale tu tak szybko się to nie dzieje.

Autko ma "stały zestaw map " i na podstawie nich dokonuje korekt - to wymaga trochę kilometrów.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianOpel

Byłem u gaziarza i jestem zniesmaczony

Począwszy od tego, że najpierw zrobił regulacje, a potem wymienił filtr lotny. Tego na reduktorze nawet nie miał.

To auto chodzi teraz fatalnie po tym resecie sterownika silnika. Odpala i gaśnie (na zimnym). Dziś odpaliłem za 4 razem. Bardziej się dławi niż przedtem Wydaje mi się, że ma mniejsze obroty jałowe przez co delikatnie się trzęsie a przedtem chodził bez drgań. No i często wyskakujący błąd p0170 (2) lean exhaust. Nie wiem co oznacza te "2" w błędzie.

Nie mówię, że samą regulacje gazu przeprowadził źle, bo teraz przełączanie z benzyny na gaz i odwrotnie jest nieodczuwalne, no ale efekt finalny jest taki, że jest gorzej niż przed wizytą.

Sprawdzę dokładnie sonde, przepływomierz i ciśnienie benzyny.

Mam AB-com czy to wystarczy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

błąd p0170 (2) lean exhaust. Nie wiem co oznacza te "2"

 

Z tego co pamiętam to chodzi o sondę lambda - gniazdo nr 2 - masz dwie sondy w autku.

Sęk w tym ,że nieszczelności wydechu potrafią ogłupić kompa , że lambda jes kijowa.

Dobrze by było mieć coś na podmianę do sprawdzenia.

Po resecie kompa , na beni powinien ci jeźdić bez zarzutu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianOpel

Po tej felernej wizycie u gazownika auto wróciło do stanu z przed wizyty z tym, że mieszanka na gazie jest za uboga i dlatego ten błąd 170. Na benzynie błędu nie wywala. Brawo gaziarz.

Zostaje wciąż problem przy odpalaniu w ciepłe dni gdy silnik jest zimny (opis w pierwszym poście)

W momencie odpalenia przepływka wskazuje 60kg, po rozgrzaniu 10kg. Uznaje że jest sprawna chociaż 60 wydaje mi się dużym wynikiem.

Zastanawiam się czy może EGR szpącić, albo przepływka na początku przekłamuję podając fałszywie, że ma dużą/wystarczającą ilość powietrza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności