Skocz do zawartości

Gość roko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,po raz kolejny proszę o pomoc lub wskazówki,otóż czy sztanga od turbo powinna ciężko chodzić? u mnie to ledwo co mogę ją przełamać :zdziwko: czy tak powinno być?czy ta gruszka się zaciera?będę wdzięczny za jakieś wskazówki,nadmieniam iż borykam się z poddymianiem na czarno ,i delikatnym zamuleniem motorku przy 1500 obr/min

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sztanga powinna dać się bez problemu naciągnąć przy użyciu siły rąk. Przy 1500 obr ona jeszcze tam nic konkretnie nie nadmucha. Możliwe, że do wymiany tylko aktuator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktuator ?czyli ta gruszka?a jak będę dodawał gazu ,tak na 2500 obr/min nawet na postoju to ta sztanga powinna się wychylać?

Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile tam jest ustawiony, ale w przypadku za dużego ciśnienia cięgno powinno się poruszac i upuszczać spaliny do wydechu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić czy ten aktuator jest sprawny?czy można sprawdzić programem do diagnostyki działanie tego aktuatora?

Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by wyciągnąć turbosprężarke, sprawdzić również, czy niczego nie stało sie z klapką wastegate (wewnątrz korpusu po stronie gorącej). Co do sprawdzenia dać ciśnienie na gruche. Wg danych kalibracyjnych przy ciśnieniu 0.94b do 1.01b 1mm (takie dane są w katalogu, mi to tester sprawdza)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

na postoju na pewno nie działa siłownik/aktuator/gruszka w turbinie upustowej .. tutaj żadnych ruchów nie zobaczysz.

jak sprawdzić .. jezeli jest dostęp .. to sciagnij zawleczkę z dzwigni i sprawdź czy zawór porusza sie bez oporu .. najczesciej zacieraja sie własnie te dźwignie przy samej czesci saplinowej, które otwieraja wastgate .. aktuator mozesz sprawdzic za pomoca pompki podciśnieniowej .. naciagnąć siłownik i poczekać czy ciśnienie nie spada ..

a poza tym .. podłaczyc probram diagnostyczny i zebrac parametry podczas jazdy i sprawdzic czy cisnienie żadane jest takie jak otrzymywane z turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycnzie na postoju juz powinno ustawic czy to geoemtrie czy zawor WG w pozycji maksymalnego doladowania. BEz obciazenia to tez nie bedzi ewidzac zbytnio ruchow. Wystarcyz pomyslec chwile. DOladowanie jest potrzebne jak podlewane jest paliwo- duzo paliwa. A gdzi ebedzies zmial podelwane paliwem ja si ebawis zna luzie gazem?? Muskasz go i ma sie lac paliwo?? po co.??Bedzie obciazenie to bedzi epodlanie pamiwem i wtedy doladowanie. Zabawy z gazem owszme moga cos tam pokazac ale to trzbe arobic po męsku. nie tam musnac gaz by wskoczylo na 2-3 tys obr. Wcisnać gwaltownie gaz do podlogi ( nie na pol gwizdka) tylko w podloge i na 5 sekund a nie na sekunde czy dwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Wesol .. jak sam napisałeś ..

 

Teoretycznie na postoju juz powinno ustawic czy to geoemtrie czy zawor WG w pozycji maksymalnego doladowania
.. to jak WG ma się uchylić .. jeżeli potrzebujesz max. doładowania .. nie ma potrzeby aby się ruszał .. zgadzam, się, że kierownica strumienia zrobi ruch jak silnik odpali w położenie max doładowania .. potem przy przegazówce robi minimalne ruchy .. ale nie zweryfikujesz całego zakresu działania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności