Skocz do zawartości

Gość roko

Rekomendowane odpowiedzi

ma sie ustawic w pozycje maksymalnego doaldowania czyli jesli jest to turbo nie na VNT czyli na WG to ma zamknac zawór upustowy. Zalezy od konstrukcji to byly rozne rozwiazania- sterowane pdocisnieniem, sterowane nadcisnieniem. Takz e takie ze w pozycji zgaszonego silnika zawor WG byl otwarty jak i odwrotnie czyli w pozycji zgaszonego silnika juz zawor byl zamkniety czyli ustawione na max doladowanie i nawet odpalenia silnika tego nie zmienialo. Dopiero duze cisnienei w kolektorze dolotowym powodowalo przestawianei gruszki czyli upuszczanie spalin i trzymanie cisnienia zadanego.

 

Tak jak pisalem przegazuwka jaka smieszna bo muskanie pedalu gazu to moze nawet nie spowodowac zauwazalnego ruchu sztangi. ALe depnij pedal gazu po męsku w podloge tak ze silnik zaryczy na maksymalnch obrotch tak przez pare sekund powinno spowodowac otwarcie czy to WG czy kierownic na geometrii. Mimo wszystko najlepszy test to test pod obciazonym silnikiem a najlepiej na rolkach na hamowni. Auto stoi a ty mozesz z poziomu laptopa sprawdzic czy ecm dobrze utryzmuje zadane cisnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

nie słyszałem o otwartym WG na postoju czy też na uruchomionym silniku .. WG zawsze był zamknięty na postoju .. obojętnie jak jest sterowany .. czy podciśnieniowo czy też ciśnieniowo.

 

Nie ma możliwości sprawdzenia w ten sposób jak piszesz ciśnienia doładowania .. bo nie ma obciążenia i ECM doskonale wie, że nie potrzebuje dawkować go w sposób taki jak pod obciążeniem (prędkość samochodu 0 km/h) .. WG się nie otworzy, kierownica strumienia zadziała ale w niecałym zakresie .. dodatkowo za krótki jest czas aby wygenerować ewentualny błąd przeładowania lub niedoładowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Y20DTH ma tak ze na psotoju bez silnika odpalonego ma otwarty WG. Sterowanei podcisnieniem ale zamyka sie wG jak odpalisz silnik. Czytaj tez uwaznie bo ja nie pisalem ze sie sprawdza cisnienie doaldowania na postoju z odpalonym silnikiem. Jedynei co to wyczujesz wzrost cisnienia na wężach przy przegazowaniu oraz bedziesz widzial jak sie otwiera WG tez. To z enie w calym zakresie to wiadme. Nawet podczas jazdy przy dosc mocnym obciazeniu nei zadziala w calym zakresie. O czasie to tu na forum pisalem setki razy- musi byc odstepstwo w doladowaniu o 150 mBar lub wiecej przez czas nei mneijszy jak 6 sekund.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08
Y20DTH ma tak ze na postoju bez silnika odpalonego ma otwarty WG. Sterowanie podcisnieniem ale zamyka sie wG jak odpalisz silnik

potwierdzam sprawdziłem .. ale to juz konstrukcja bardzo stara, ale masz rację .. podciśnienie zamyka wg dopiero po odpaleniu.

 

 

ALe depnij pedal gazu po męsku w podloge tak ze silnik zaryczy na maksymalnch obrotch tak przez pare sekund powinno spowodowac otwarcie czy to WG czy kierownic na geometrii.

no wg. mnie to własnie napisałeś ... : SMILE :

 

Nawet podczas jazdy przy dosc mocnym obciazeniu nei zadziala w calym zakresie

no to kiedy działa w całym zakresie jak własnie przy jeździe, bo cos nie rozumię??

 

O czasie to tu na forum pisalem setki razy- musi byc odstepstwo w doladowaniu o 150 mBar lub wiecej przez czas nei mneijszy jak 6 sekund.

z tym jest różnie w zalezności od modelu .. dla 1.7 jest to 8 sek. i sa dwa kryteria powyżej 2,5 - 2,6 atm (cisnienie max. doładowania) dla silnika .. lub przekroczenie ciśnienia zadanego o więcej niż chyba 0,6 bar.

Nie znam wszystkich modeli i wszytskich silników .. bo to tez ulegało zmienie.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe 0.6 bara wiecej od zadanego?/ to turobo odaltuje kolego. W ASZu gdzi eseria to ksiazkowe 130 koni to po sofcie zrobionym u dobrego tunera cisnienie podniesione jest z 2330 mBar na 2440 mBar czyli o 0.11 bara. Czemu tylko tyle. Bo tyle wytrzyma suszara. A tyle podniesienia doladowania styka na moc okolo 170 koni. Gdyby tuner szalal tak z doladowaniem to by polowa turbin siadala juz na hamowni podczas pomiaru mozesz mi wierzyc bo sie conieco orietuje w tym temacie. Teraz mam w sharanie turbo od volvo D5 czyli od silnika 2.4 i mam doladowanie ustawione na 2600 czy 2700 mBarów. Seria na 115 koni to 2200 mBar po wymianei turbiny na to oad 130konnej wersji maialem 2407 mBar ustawione a na GTB2056 mam tak jak pisalem cos kolo 2600-2700 mBar choc zniesie nawet 2900 mBar ta suszara. Rozbieznosc taka jaką podales nie jest w azdnym oplu bo w aso opla pracowalem swego czasu i jazdy z techem 2 czy MDI tez robilem i takich wartosci to nawet nei donotowalem nigdy. Zreszta jak tu odnotowac takie wartosci jak zazwyczja auta z moca np 100-110 koni maja MAP sensor z odczytem 2.5 bara a normalne doladowanie to jakeis 2.1 czy 2.2 bara. To nigdy by tego zakresu 0.6 bara overbosta nie osiagnał, nie wykazał.

 

Geoemetria w zasadzi epodczas jazdy z pedalem w podlodze nei dziala w calym zakresie bo jakby odciaglo sztange do minimum to by doladowanie spadlo do tak niskiego poziomu ze byl by to prawe SDI. Czyli dzial na zasadzie od wicagnietej sztangi na maxa do wyciagnietej do polowy gdzies. Odpuszczenie sztangi jest gdy jest odciecie turbiny przez ECM.

 

czytaj jednak ze zrozumieniem ze pislem ze nastepuje otwarcie zaworu WG a nie pełne otwarcie WG. Otwarcie to zancyz z enie jest zamkniety na maxa. Zamkniety na maxa jest gdzy silnik odpalisz i jak przyspieszasz tak gdzies do 3000-3300 obr silnika. Powyzej tych obrotów niejwiecje WG np w Y20DTH sie zaczyna otwierac. Lekko otwiera by utryzmac zadane cisnienie dolaodwania na zadanym poziomie przez ECM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

 

 

hehe 0.6 bara wiecej od zadanego?/ to turbo odlatuje kolego

co Ty bredzisz .. jak zadane masz 1,1 bar .. a masz 1,6 to turbo Ci odlatuje .. nie powiedziałem więcej o 1.6 od max .. czytaj ze zrozumieniem.

Dla 1.7 z tego co pamietam .. max masz 2,4 bara i tu się zgadza z tym co piszesz .. 2,5 wywala błąd !! Czym ten zapis różni się od tego co piszesz???

 

 

 

Geoemetria w zasadzi epodczas jazdy z pedalem w podlodze nei dziala w calym zakresie bo jakby odciaglo sztange do minimum to by doladowanie spadlo do tak niskiego poziomu ze byl by to prawe SDI. Czyli dzial na zasadzie od wicagnietej sztangi na maxa do wyciagnietej do polowy gdzies. Odpuszczenie sztangi jest gdy jest odciecie turbiny przez ECM
zgadza się tylko nie wziąłeś pod uwagę, że jeżeli ciśnienie bedzie za wysokie to będzie zmniejszał tak długo parametr napięcia prądowego/badź procentowego żeby osiągnąć żądane ciśnienie .. gdy go nie obniży a warość parametru osiągnie minimum .. wtedy wywali błąd .. bo dla niego (ECMu) TC będzie niesterowne.

Po drugie zmieniając bieg, odciągając pedał gazu turbina bedzie działała w całym zakresie .. .. a ja widze, że Ty tylko jeździsz z pedałem w podłodze .. znasz tylko dwa położenia pedału przyspieszenia .. wciśnięty i wyciśnięty

 

 

 

czytaj jednak ze zrozumieniem ze pislem ze nastepuje otwarcie zaworu WG a nie pełne otwarcie WG. Otwarcie to zancyz z enie jest zamkniety na maxa. Zamkniety na maxa jest gdzy silnik odpalisz i jak przyspieszasz tak gdzies do 3000-3300 obr silnika. Powyzej tych obrotów niejwiecje WG np w Y20DTH sie zaczyna otwierac. Lekko otwiera by utryzmac zadane cisnienie dolaodwania na zadanym poziomie przez ECM.
podejrzewam, że każda turbina będzie może reagować inaczej .. może i Y20DTH lekko się uchyli, tej nie sprawdzałem .. ale nawet jak sie uchyli to w momencie się zamknie,co jest bardzo trudne do zweryfikowania .. i wyłapania tego ruchu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wszystich mi znananych turbioanch tak jest. Zadko kiedy wysterowanie elektoraworka od podcisnienia jest na maxa by sciac doladowanie do minimum pryz normalnej pracy prawidlowej. Czyli nie mowie ze wysterowanie bedzi ena 98% elektrozaworka bo walczy z zacieta gruszką albo zacietym zaworem WG czy VNT.

 

Pisales wraznie ze jesli bedzie odchylka w okolicy 0.6bara od zadanego. To zadne turbo tyle nie wytrzyma daje reke uciac. To co podajesz 11 to jest w oplu tak bo to cisnienie wzgledne czyli z cisnieniem atmosferycznym a to co podalem ja czyli np 2200 mBar to 2.2 bara ale bezwzglednego czyli bez atmosferycznego. Czyli te 2.2 Bara w vagu to 1.2 bara w oplu. Inaczjemowiac jak masz przeladowanie w oplu np 1.3 bara zamiast zadanego 1.1 to masz wywalony blad po 6 sekndach i tak w oplu jest bo dziesiatki razy to sprawdzalem i prywatnie w domu i w pracy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

chyba w Twoim i nie wiem jakim ..

osobiscie miałem wcześniej Vectrę 1.9 CDTI 150 KM .. jeździłem cały czas na przeładowaniu ok. 0,4bara i bładu nie wywalało, bład pojawił się dopiero wtedy, kiedy przycisnałem do ok. 160-180 km/h i cisnienie przerosło zadane od 0,4-0,6 bara (cięzko było przy 160 ogladać kompa cały czas). Nawet wkurzyłem się na ta durną elektronikę z uwagi, że jeżdżąc sam sobie wywaliłem uszczelke pod głowicą .. z powodu zbyt wysokiego doładowania .. zanim sprawdziłem, że turbina przeładowuje ... to było juz za późno .. wiec napewno przeładowanie o 0,2 bara nie robi problemu. Owszem .. jezeli masz miec zadane 2,3 bara to przekroczenie o 0,6 bara nie wchodzi w rachubę .. bo wczesnie wywali Ci bład max. doładowania ustawionego na 2,5 - 2,6 bara (oczywiscie, że mówimy o cisnieniu bezwzglednym) .. zreszta ja wiesz lub nie wiesz .. nie ważne co bedziesz odejmował .. czy względne czy bezwzgledne .. różnica zawsze zostanie różnicą.

 

a skąd te jakies różnice miedzy VAG a Oplem wprowadziłeś?? .. masz różne programy w oplu równiez możesz podgladać wartości bezwzględne .. !! jakby to było najwazniejsze ..

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz. Musi byc przeladowanie plus czas i pedal gazu w podloge. Czyli jak sobie bedziesz jechal i zmienial biegi w odstepach co 4 sekundy to bedzy ci nei wywali. Ale jakbys zapial na obrotach nawet 1000 obr silnika np bieg 4 labo 5 i wtedy pedal w podloge to blad murowany.

To co podajesz takie przeladowania na dluzsza mete to śmierc dla turbiny. Nie ma nic wspolnego z UPG. CO ma ci to przeladowanie o 0.5 bara zrobic z uszclzeką. Czy wiesz jakie jest cisnienie w komorze spalania?? To teraz spytaj jakiegos kumatego tunera o ile pdonosi cisnienei dolaodwania przy tuningu i co go tamowalo pryz tuningu podnosza cmoc w takim 1.9 CDTI. Odpowiem ci tamowalo go turbo wlansie bo nie moze sobie ot tak zadac w mapie dolaodwania wiekszego od seryjnego o pol bara. To smierc murowana. Taki przklad. Silnik 1.9 tdi z VW 110 kni na pompie. Doladowanie ile mozna pdoneisz to gdzie sokolice 0.2 bara. Silnik 1.9 tdi 115 koni na pompowtryskach mozna podniesc o 0.15 bara czyli juz mniej. Silnik 130 koni taki jak mam w golfie . Zadane fabryczne cisnienie to 2300 mBar czyli to 1.3 bara wzglednego. A po programie w Tune up mam zadne w mapie 2440 Mbar czyli 1.44 bara. JA myslisz co mnei tamuje z moca w tym aucie?? Wtryski?? ALki sa wydajenan moc okolo 240 koni a takie wtryski maja seryjnie silniki 130 i 150 konne. Niestety tamuje turbo oraz oczewiscie IC ale to akurat jest do zrobienie w miare szybko no i to tamuje raczej w lato w upaly.

 

Teraz co do UPG mozna oczeiwscie wydmuchac uszczleke pdo glowica ale nei samym dolaodwaniem a tym ze z doladowaniem pwoietrza dajesz duzo paliwa. Cisnienie w komorze spalania idzie masakrycznie w góre. Jak dopompowujesz samego powietrza to przybedzie moze ze 5 koni i cisnienei sie podneisie moze o 3 % ale dowal paliwa i tez pwoeitrza to cisnienie sie zwiekszy o np 50%.

Chyab ze sadzisz ze Tune up nie ma pojecia o tuningu ale jak chesz to ci zapodam wykresik ROberta astry 1.9 cdti ktora tez troszke wymodzil i przy próbach wyszlo nawet ponad 240 koni ale termika silnika sie nei wyrabia i zakonczyl na wyniki 225 koni. Generalnei mialo byc cos pod 300 koni ale ani wtryskow nie ma tak wydajnych choc juz tu wstawil od insigni ani glowica nie daje rady.

 

Tuning serii kolego polega na tym ze sie podlewa paliwem i podpompowuje nie wiecej jak 0.2 bara chyba ze turbo zmieniles. A takie przeladowanai jak podajesz po 0.6 bara to moze w wiekszosci elektorniki aut nei wykryc wiesz czemu?? bo wiekszosc nie ma tak duzego MAP sensora. Jesli masz doladowanie na poziomie 2.0-2.2 t MAP jest zazwyczaj 2.5 barowy. Jak masz doladowanie na poziomie 2.5 bara to masz map 3 barowy itd. Nikt fabrycznie do silnikow nei daje MAPa 4 barowego jak doladowanie serii to 2.0 bara.

 

Roznice ktore pdoalem dl aopal i dla vaga dlatego podaje bo w vagu wyswietal wartosci doalodwania bezwzglednego a w oplu juz wzglednego. Dlatego zeby nie mylic juz to tak podalem. Tak samo jak w oplu masz w opcomie podane np 1.4 bara a w vagu masz 2400 mbar czyli mili bary a nie bary czyli z jednostkami podwielokrotnymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08
jeszcze raz. Musi byc przeladowanie plus czas i pedal gazu w podloge. Czyli jak sobie bedziesz jechal i zmienial biegi w odstepach co 4 sekundy to bedzy ci nei wywali

zgadza się i potwierdzam

 

 

Ale jakbys zapial na obrotach nawet 1000 obr silnika np bieg 4 labo 5 i wtedy pedal w podloge to blad murowany.

ale nie po 4 sekundach .. czas reakcji na ten sam błąd zawsze jest ten sam .. chyba, że przekroczysz ciśnienie max jakie ustawione jest w ECM. Ale wtedy zadziały inny wariant błędu, choć efekt będzie ten sam. Podsumowując .. ciśnienie zadane 1,80 bara .. przekroczenie o 0,5-0,6 bara przez 4 sek nie zadziała .. ale jak podczas tych 4 sek przekroczys 2,6 bara które jest ustawione w ECMie jako max .. to zadziała. @@wesol,

 

To co podajesz takie przeladowania na dluzsza mete to śmierc dla turbiny. Nie ma nic wspolnego z UPG. CO ma ci to przeladowanie o 0.5 bara zrobic z uszclzeką

wyzsze doładowanie to wiecej tlenu, to mniej spalin z EGR, to wyzsze temperatury spalania, to wyższe ciśnienia nad tłokiem w połaczeniu .. wypalenie się uszczelki pod głowicą.

 

 

Czy wiesz jakie jest cisnienie w komorze spalania??

w 1.7 CDTI jest w zalezności od wersji 160-180 bar.

 

 

To teraz spytaj jakiegos kumatego tunera o ile pdonosi cisnienei dolaodwania przy tuningu i co go tamowalo pryz tuningu podnosza cmoc w takim 1.9 CDTI. Odpowiem ci tamowalo go turbo wlansie bo nie moze sobie ot tak zadac w mapie dolaodwania wiekszego od seryjnego o pol bara. To smierc murowana. Taki przklad. Silnik 1.9 tdi z VW 110 kni na pompie. Doladowanie ile mozna pdoneisz to gdzie sokolice 0.2 bara. Silnik 1.9 tdi 115 koni na pompowtryskach mozna podniesc o 0.15 bara czyli juz mniej. Silnik 130 koni taki jak mam w golfie . Zadane fabryczne cisnienie to 2300 mBar czyli to 1.3 bara wzglednego. A po programie w Tune up mam zadne w mapie 2440 Mbar czyli 1.44 bara.

Nie wiem o ile ciśnienie podnoszą tunerzy .. ale wiem co widziałem u siebie w samochodzie .. byc może cisnienie to, które widziałem, nie było to ciśnienie przez cały okres eksploatacji .. ale wiem błedu nie wywaliło. Poza tym .. tunerzy oprócz cisnienia doładowania modyfikuja mapę wtrysków, kątów wtrysku i nie tylko ciśnienie doładowania i obawa przed tym, że rozleci się turbo to nie jedyna obawa .. mozna jeszcze wypalić tłoki, można wydmuchać uszczelke pod głowicą, wypalić zawory i takie silniki też widziałem i analizowałem.

 

ALki sa wydajenan moc okolo 240 koni a takie wtryski maja seryjnie silniki 130 i 150 konne.

nie wiem jakie wtryski są u Ciebie (VW więc podejrzewam że Bosh) .. i nie chce mi sie wierzyc, ba jestem raczej pewny, że seryjnie montowane są te same wtryskiwacze w wersji 240 KM i 150 KM i 130 KM!!! (przynajmniej tak to zrozumiałem, a miałem z tym tekstem kłopoty)

W oplach mamy Denso .. i tam kazdy z wtryskiwaczy jest inny .. inny wtryskiwacz jest do wersji 100KM, innyn do 110/125KM i inny do 130 KM. Różnia się nie tylko zewnętrznie ale i wewnętrznie budową z uwagi na inne wartości przepływu paliwa przez wtryskiwacz, które trzeba w końcu zrealizowac w tym samy czasie. Nie da się w końcu bezgranicznie zwiekszac czasu otwarcia wtryskiwacza. Ba nawet wersja 100KM w Astrze H i 80 KM w Astrze H (a to był Bosch) miała inne wtryskiwacze (inne przepływy)

 

 

Teraz co do UPG mozna oczeiwscie wydmuchac uszczleke pdo glowica ale nei samym dolaodwaniem a tym ze z doladowaniem pwoietrza dajesz duzo paliwa. Cisnienie w komorze spalania idzie masakrycznie w góre. Jak dopompowujesz samego powietrza to przybedzie moze ze 5 koni i cisnienei sie podneisie moze o 3 % ale dowal paliwa i tez pwoeitrza to cisnienie sie zwiekszy o np 50%

nie bierzesz pod uwage większego podcisnienia w układzie dolotowym i większe z tego powodu wartości MAFa .. a co za tym idzie zwiększenia dawki wtrysku (dokładnie przesuniecia się wykresu, bo wartości max nie zwiekszysz).

 

ale dowal paliwa i tez pwoeitrza to cisnienie sie zwiekszy o np 50%.

z tym się zgadzam.

 

Tuning serii kolego polega na tym ze sie podlewa paliwem i podpompowuje nie wiecej jak 0.2 bara chyba ze turbo zmieniles. A takie przeladowanai jak podajesz po 0.6 bara to moze w wiekszosci elektorniki aut nei wykryc wiesz czemu?? bo wiekszosc nie ma tak duzego MAP sensora. Jesli masz doladowanie na poziomie 2.0-2.2 t MAP jest zazwyczaj 2.5 barowy. Jak masz doladowanie na poziomie 2.5 bara to masz map 3 barowy itd. Nikt fabrycznie do silnikow nei daje MAPa 4 barowego jak doladowanie serii to 2.0 bara.

.. byc może jest jak mówisz .. to musiałbym sprawdzić .. : SMILE : moze to jest dla mnie wskazówka na przyszłość, chioć wydaje mi sie, że takie błędy również powinny być wykrywane przez elektronike silnika.

Ja pracuje na GDS2 lub techu2 a najczesciej na CAN 2000 tam są wartości bezwzgledne. Wartości na hamowni w firmie tez były w wartościach bezwzględnych .. z uwagi, że wartość ciśnienia doładowania zalezy od ciśnienia atmosferycznego i ustalana jest w seryjnych silnikach razem z jego korektą od ciśnienia tzw. normalnego.

Podsumowując .. faktem jest, że na zwiększonym cisnieniu doładowania (czyli wtedy kiedy pierwszy raz wywalio mi bład przeładowania przy około 160 km/h jazdy autostradowej - zreszta tylko wtedy mi wywalało) do wywalenia się uszczelki pod głowicą upłyneło ponad rok. Przejechałem w tym czasie około 60 kkm. Więc nie był to przypadek nagły, ale też nie codzienie jeździłem 160km/h i nie codziennie wywalało mi błedy .. starałem się nie przekraczać 140km/h i wtedy było ok .. choc wiem, że cały czas ciśnienie było powyzej zadanego, ale już nie pamietam ile. Na koniec kiedy zająłem się juz tym na powaznie .. bo zaczynało mnie już to denerwować .. przeładowanie dochodziło do 0,6 bara i wtedy chyba dopiero wywalał błąd. Nie wiem czy mam jeszcze logi z tego okresy .. bo auto juz dawno poszło do sprzedaży .. ale sprawdzę i potwierdze to jeszcze raz. Co prawda zmieniałem system w między czasie w kompie i boje sie, że OPcoma już wywaliłem .. ale może mam na służbowym kompie w pracy.

To tyle chyba Wesol w temacie .. miłego dnia

Edytowane przez grzes08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności