Skocz do zawartości

MAP Sensor


Gość Darus

Rekomendowane odpowiedzi

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.28 bar 
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.94 V

Czy takie parametry dla obrotów jałowych i zagrzanego silnika są prawidłowe? Pytam ponieważ walczę z wysokimi obrotami po odpaleniu silnika oraz Check Engine, który pojawia się tylko przy prędkościach wyższych od 100 km/h. Jest to błąd P0130, który zaraz gaśnie. Z tego co zdążyłem wyszukać, P0130 to sonda lambda lub przepływomierz. Z racji, że spalanie jest w normie (średnio ok. 7-8l) i nie kopci a X16XEL nie ma przepływomierza to może to wskazywać właśnie na MAP Sensor?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0130 to niby blad tylko sondy ale fakt moze byc tak ze i nawet waz peniety na dolocie bedzi epowodowal takie bledy tak jak neiszczlenosc na wydechu bo bedzie lewe powietrze w wydech czyli lambda bedzie takie anomalie wykrywac ze szkoda gadac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z tym samym problemem w VB.

Do tej pory:

- wymieniłem sondę lambda (Bosch)

- wymieniłem silnik krokowy (zamiennik, ale działa identycznie jak ori)

- dokładnie sprawdziłem czujnik temperatury silnika (symulacje rezystancją z tabeli) - sprawny

- wyczyściłem dokładnie przepustnicę

- brak jakichkolwiek błędów w sterowniku

 

Zaczęło sie sporadycznie, potem coraz częściej, a teraz dzieje się tak za każdym razem po odpaleniu

silnika po dłuższym postoju, np 8h w pracy.

Obroty ok. 1300-1500/min. i mam wrażenie jak by trochę nierówno pracował.

Co dziwne, najczęściej, jak zgaszę silnik po np. 10 sekundach po takim odpaleniu i po chwili odpalę

ponownie, to często obroty są już normalne, czyli ok. 850 i pracuje równo.

 

U mnie:

temp. silnika - 25 stopni C

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 0.58 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 2.75 V

 

temp. silnika - 92 stopni C

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 0.22 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 1.03 V

 

U mnie żaden check się nie pojawia.

Mam LPG, ale na jakiś czas całkowicie odłączyłem instalację (elektrycznie i gazowo)

i objawy są takie same, więc to chyba nie jest powodem.

 

Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie, bo strasznie mnie to wkurza.

 

--

Piotrek

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola działania czujnika

Dane techniczne

Podciśnienie Napięcie

0 bar 4,9 - 5,1 V

0,2 bar 3,4 - 3,9 V

0,4 bar 2,3 - 2,8 V

0,6 bar 1,2 - 1,7 V

 

Wygląda na to że wasze czujniki nie pracują prawidłowo.

Edytowane przez klimi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz patrzę że macie 1.6 16V a parametry są od 1.6 8V, nie wiem czy tam szły te same czujniki.

Patrząc na katalog części to te same czujniki są w 16V i w 8V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności