Skocz do zawartości

1. Opel traci moc podczas jazdy / 2. Zły sterownik pompy


Gość Whydack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problemy są dwa:

 

1. Opel traci moc podczas jazdy

2. Zły sterownik pompy wtryskowej.

Od pewnego czasu mam spore problemy ze swoim samochodem. Posiadam Opla Astrę G 1.7 DTI ISUZU Diesel z 2002 roku. Co jakiś czas podczas jazdy, gdy dodaje się gazu auto dostaje szarpnięcia po czym włącza się "check engine" QrZPgOO.png i automatycznie traci moc, przechodząc w tryb awaryjny. Wówczas muszę zjechać na pobocze poczekać chwile, zgasić go na kilkanaście sekund, po czym po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest ok. Problem występuje różnie. Czasami jak jadę +60-80 km/h, a czasami kiedy jadę 120 km/h. Tematów tego typu przeczytałem już masę i na razie na próżno. Wymieniłem już elektrozawór podciśnienia turbosprężarki oraz czujnik położenia wału korbowego, sprawdzona została też turbina, wszystkie przewody, gruszka, a mimo to problem dalej występuje. Wszystko robiłem u swojego stałego mechanika, który rozłożył ręce i polecił mi warsztat, który zajmuje się stricte Oplami.

Pojechałem tam więc i mechanik podłączając Asterkę do komputera miał problem z odczytem błędów, bo co się okazało. Poprzedni właściciel samochodu wymieniał sterownik pompy i zamontował w niej model z 2003 roku, który w ogóle nie współpracuje z tą pompą. Jednym wyjściem jest wymiana sterownika. Cena nowego oryginalnego jest zdecydowanie za wysoka, więc staram się szukać używanego.

Stąd też moje pytanie. Jeśli ktoś ma namiary na taki sterownik, który by pasował do mojego pojazdu oraz był przede wszystkim zresetowany, byłbym wdzięczny. Ewentulanie jakieś pomysły dotyczące tego problemu. I oczywiście liczę też na pomoc w znalezieniu rozwiazania problemu z utratą mocy.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj dokładnie numery błedów .. z tego co pamiętam nie było innych sterowników pompy .. bo od poczatku do końca były montowane te same .. prosze o kody błedów .. dokładne ... tzn. oprócz numeru błedu takze symptom .. np. P0100 A0 lub 00 albo w zapisie P0100 X00

 

Ten problem miałes od poczatku jak kupiłeś auto .. czy pojawił się po jakimś czasie??

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu nawet nei wie co pisze. Jakie resetowanie sterownika. Co ty wymyslasz. Nie papalaj cos co inni powtarzaja. Dokladna analiza i bedzie wiadomo co dolega. mi to troszke wyglada na przeladowanie ale teraz to mozemy sobei wróżyć jedynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj dokładnie numery błedów .. z tego co pamiętam nie było innych sterowników pompy .. bo od poczatku do końca były montowane te same .. prosze o kody błedów .. dokładne ... tzn. oprócz numeru błedu takze symptom .. np. P0100 A0 lub 00 albo w zapisie P0100 X00

Jeśli chodzi o kod błędu metoda gaz-hamulec :arrow:

 

 

P1125.

 

 

Ten problem miałes od poczatku jak kupiłeś auto .. czy pojawił się po jakimś czasie??

Od czasu zakupu minęło ze 3 lata. Przez pierwsze pół roku było ok, później ten błąd pojawiał się kilka razy, ale nie był jakoś dokuczający. Od jakiegoś roku jest już tym poważniejszy problem. Bywa tak, że co jazda to zapala się dioda i auto jeździ w trybie awarayjnym.

 

Autor tematu nawet nei wie co pisze. Jakie resetowanie sterownika. Co ty wymyslasz. Nie papalaj cos co inni powtarzaja. Dokladna analiza i bedzie wiadomo co dolega. mi to troszke wyglada na przeladowanie ale teraz to mozemy sobei wróżyć jedynie.

Nie jestem mechanikiem. Po prostu tłumaczę to co powiedzieli mi mechanicy zajmujący się oplami. Jeszcze jak będę miał chwilę czasu to podjadę do nich i dopytam dokładnie.

 

PS. Dzięki za zainteresowanie się tematem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bład P1125 to problem z cisnieniem doładowania .. ale tak jak pisałem wazny jest symptom .. patrz tabel ponizej (niestety metodą gaz-hamulec sie tego nie dowiesz). Musisz mieć symptom. Byłoby wtedy łatwiej.

To co zrobił mechanik jest ok .. sprawdził kilka rzeczy związanych z układem podciśnieniowym .. ale nie wszystko.

W tym silniku z tego co pamiętam .. układ podcisnieniowy steruje jeszcze zaworem EGR .. więc jeżeli tam jest nieszczelność .. to również podciśnienie może spadać i turbina może działaś nieprawidłowo. Do tego jest jeszcze z przodu silnika tzw. czwórnik .. którego jeden króciec ma być zaślepione. Jezeli zaślepka spadła .. albo jest nieszczelna .. to też może być problem. No i pozostała sama pompa podciśnieniowa .. trzeba sprawdzić jakie daje podciśnienie na króćcu do sterowania silnikiem. Moze wyjscie jest niedrożne, moze przewód sparciał .. trzeba przepatrzeć cały układ podciśnieniowy .. od V/P na alternatorze, poprzez czwórnik i obydwie linie do zaworów sterujących (EGR i turbiną) no i od zaworów do turbiny i EGRu. Jezeli zaworek wymieniony jest na pewno OK .. to to musi działać. Sypmtom błedu ułatwił by działanie i mi i mechanikowi na pewno. No i pozostają jeszcze problemy z eletryką ..brak zasilania zaworu sterowania.

post-7223-0-49951900-1437510964_thumb.jpg

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

dołacze sie do tematu mam problem podobny jadac ze stała predkoscia na trasie powiedzmy powyzej 120km/h i obroty około 3000 w samochodzie zapala sie kkontrolka auto z kluczykiem bład metoda gaz hamulec wyskakuje tylko jeden bład 1125 co radzicie niechce płacic mechanikom za cos co moze moge sam naprawic czy tez wymienic

prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczysciłem czujnik doładowania było na nim syfu i narazie ok ale sprawdze lepiej jak bede jechał na autostradzie ale mam nowy problem zapaliła sie kontrolka ABS i brak licznika predkosci

czytałem na forum ze to czujnik Abs lewej piasty ale czy na pewno sprawdziłem opornosc i lewy wynosi 1,4 kohm na kostce przy czujniku a w prawym kole 1,3 kohm ale wpiołem sie w przewody w kabinie co wy o tym sadzicie co jeszcze sprawdzic

nie zauwazyłem przerwania przewodu i uszkodzen złacze spryskałem preparatem na polepszenie przewodnosci prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności