Skocz do zawartości

Wymiana paska wieloklinowego - Corsa C


pionek

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ktoś wymieniał pasek wieloklinowy (napędzający alternator, klimatyzację) to podaje garść informacji. Ogólnie operacja jest dość prosta a po przeczytaniu kilku wskazówek jest jeszcze prostsza. W moim przypadku corsa C ma klimatyzację wiec pasek jest troszkę dłuższy. Według katalogu oryginalny numer części 55185078, numer katalogowy 6340616, jest to pasek sześciorzędowy. Ja wybrałem sobie dobry renomowanej firmy zamiennik 6PK1318.

Z kluczy będzie potrzebna grzechotka oraz nasadka 15. W PDF wspomniano o przyrządzie KM-6130 ja do tego celu wykorzystałem zwykły nit zrywany który ma w sobie pręt Fi 4 mm., nadawał się wyśmienicie. Dostęp od dołu jest dobry po zdjęciu plastikowej osłony.

Pasek miałem troszkę wyciągnięty przez co czasami już zaczynał sobie popiskiwać a zwłaszcza podczas kiedy wzrosło obciążenie. Dorzucam jeszcze dokument odnośnie wymiany napinacza paska wieloklinowego mimo że nie wymieniałem go to może się komuś przyda, kilka dokumentów napotkanych w sieci.

Pasek.pdf

Wymiana paska wieloklinowego .pdf

Wymiana napinacza paska wieloklinowego .pdf

Edytowane przez pionek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niczym nie blokowałem napinacza. Założyłem klucz i odciągając napinacz zdjąłem pasek i to samo przy zakładaniu. Wymiana to kwestia 5 minut.

Oczywiście wszystko dostępne po podniesieniu maski bez zbędnych demontaży jakichkolwiek osłon, o których napisano w załączonych materiałach. Instrukcje trochę przekombinowane, bo sama wymiana jest banalna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie paska polecam sprawdzić wszystkie rolki, żeby potem nie było przykrej niespodzianki. Przeważnie napinacz jest w porządku, wystarczy samą rolkę jego wymienić, zawsze trochę grosza zostanie w kieszeni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witajcie. Podczas wymiany rozrządu mechanik powiedział mi, że rolka napędzająca pasek wielorowkowy już jest zużyta, więc poninienem ją wymienić wraz z paskiem. Jak prawidłowo nazywają się te części i o co pytać w sklepie. Potrzebuję cały zestaw naprawczy czy co ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A czy we wszystkich Corsach C - wymiana paska jest taka prosta ?

Mam Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją. Czy w tym modelu wymiana paska (i ewentualnie rolki/napinacza) też jest taka prosta ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy podnieść maskę i zobaczyć co potrzeba by wymienić pasek napędu osprzętu (wielorowkowy).


A czy we wszystkich Corsach C - wymiana paska jest taka prosta ?

Mam Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją. Czy w tym modelu wymiana paska (i ewentualnie rolki/napinacza) też jest taka prosta ?

Wystarczy podnieść maskę i zobaczyć co potrzeba by wymienić pasek napędu osprzętu (wielorowkowy).

Tutaj piszą o silniku diesla - ty masz benzynową jednostkę - możliwe że coś trzeba będzie dodatkowo odkręcić.

Ale powinieneś poszukać poradnika w swoim rodzaju silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności