Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana paska wieloklinowego - Corsa C

1.3 51kW 16V Z13DT

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 24 lipiec 2015 - 19:17

Gdyby ktoś wymieniał pasek wieloklinowy (napędzający alternator, klimatyzację) to podaje garść informacji. Ogólnie operacja jest dość prosta a po przeczytaniu kilku wskazówek jest jeszcze prostsza. W moim przypadku corsa C ma klimatyzację wiec pasek jest troszkę dłuższy. Według katalogu oryginalny numer części 55185078, numer katalogowy 6340616, jest to pasek sześciorzędowy. Ja wybrałem sobie dobry renomowanej firmy zamiennik 6PK1318.

Z kluczy będzie potrzebna grzechotka oraz nasadka 15. W PDF wspomniano o przyrządzie KM-6130 ja do tego celu wykorzystałem zwykły nit zrywany który ma w sobie pręt Fi 4 mm., nadawał się wyśmienicie. Dostęp od dołu jest dobry po zdjęciu plastikowej osłony.

Pasek miałem troszkę wyciągnięty przez co czasami już zaczynał sobie popiskiwać a zwłaszcza podczas kiedy wzrosło obciążenie. Dorzucam jeszcze dokument odnośnie wymiany napinacza paska wieloklinowego mimo że nie wymieniałem go to może się komuś przyda, kilka dokumentów napotkanych w sieci.

Załączone pliki


Użytkownik pionek edytował ten post 24 lipiec 2015 - 19:20

  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4972 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 24 lipiec 2015 - 19:23

Ja niczym nie blokowałem napinacza. Założyłem klucz i odciągając napinacz zdjąłem pasek i to samo przy zakładaniu. Wymiana to kwestia 5 minut.
Oczywiście wszystko dostępne po podniesieniu maski bez zbędnych demontaży jakichkolwiek osłon, o których napisano w załączonych materiałach. Instrukcje trochę przekombinowane, bo sama wymiana jest banalna.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 840 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 24 lipiec 2015 - 23:27

potwierdzam wystarczy oczkowa 15  i checi


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Mixmich

Mixmich
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • LokalizacjaBiała Podl.
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 CDTI / Z13DT
  • Nadwozie:5D

Napisano 25 lipiec 2015 - 21:12

Przy wymianie paska polecam sprawdzić wszystkie rolki, żeby potem nie było przykrej niespodzianki. Przeważnie napinacz jest w porządku, wystarczy samą rolkę jego wymienić, zawsze trochę grosza zostanie w kieszeni.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   marmi

marmi

    łysy wąż

  • Forumowicz
  • 1056 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW GOLF VI
  • Silnik:2.0TDI CR BLUEMOTION

Napisano 23 sierpień 2015 - 09:03

Jak już wymieniacie pasek osprzętu to warto sprawdzić w jakim stanie jest pompa wody, bo czasem ma luzy i lepiej profilaktycznie wymienić...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   martin1

martin1
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 grudzień 2017 - 19:27

Witajcie. Podczas wymiany rozrządu mechanik powiedział mi, że rolka napędzająca pasek wielorowkowy już jest zużyta, więc poninienem ją wymienić wraz z paskiem. Jak prawidłowo nazywają się te części i o co pytać w sklepie. Potrzebuję cały zestaw naprawczy czy co ?  


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4972 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 04 grudzień 2017 - 22:50

Napinacz paska wielorowkowego i pasek wielorowkowy.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse