Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Czujnik kąta skrętu kierownicy

1.6 74kW 16V Z16XE

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   sajlos

sajlos
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:BMW

Napisano 26 lipiec 2015 - 15:25

Witam forumowiczów!

 

Mam problem z Meriva A Z16XE. Pali mi się kontrolka od trakcji na desce podczas obrotu kierownicą w prawa stronę.

Po podpięciu pod skaner pokazało bład "C0710- Błąd czujnika skrętu kierownicy". Odłączany był akumulator, robiona kalibracja(skrajne położenie kierownicy od lewej do prawej i dalej swieciła kontrolka). Postawiłem na wymianę czujnika skrętu.

     Po wymianie kontrolka gaśnie ale kierownica samoczynnie skręca w prawo do maks położenia.

 

Moje pytanie brzmi: co mogłem zrobić nie tak?

 

Czy ktoś wie jak się montuje taki czujnik? Czy musi być kierownica oraz koła ułożone do jazdy na wprost czy może inaczej?

 

Stąd to moje pytanie ponieważ czujnik od nowości jest zablokowany i kiedy miałbym go założyć gdy kierownica i koła do jazdy są na wprost to nie pasuje. Musiałbym odblokować czujnik i go przekręcic w lewo badź prawo tak żeby pasował na kolumne.

 

Czekam na Wasze porady, pozdrawiam.22.jpg

 


Użytkownik sajlos edytował ten post 26 lipiec 2015 - 15:46

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   luk2501

luk2501
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,8 z18xe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 lipiec 2015 - 19:05

Witam

Kolego byłem przy montażu mojego czujnik skrętu właśnie po to jet zablokowany żeby przy montażu nie pomylić położenia. Musi być ten drucik włożony do czujnika przy montażu. Może masz z innego modelu a nie z merivy. A z ciekawości ile Dałeś za czujnik. Tylko sobie myślę że błąd od czujnika to 1500 i 1532 takie były u mnie a temat bardzo długo wałkowałem i te błędy są od wspomagania kierownicy.

 


Użytkownik luk2501 edytował ten post 26 lipiec 2015 - 19:17

  • 0

#3 OFFLINE   sajlos

sajlos
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:BMW

Napisano 26 lipiec 2015 - 22:12

Witam

Kolego byłem przy montażu mojego czujnik skrętu właśnie po to jet zablokowany żeby przy montażu nie pomylić położenia. Musi być ten drucik włożony do czujnika przy montażu. Może masz z innego modelu a nie z merivy. A z ciekawości ile Dałeś za czujnik. Tylko sobie myślę że błąd od czujnika to 1500 i 1532 takie były u mnie a temat bardzo długo wałkowałem i te błędy są od wspomagania kierownicy.

Koszt takiego czujnika to około 650zł. Czujniki wyglądają identycznie, jak stary tak i nowy. U mnie nie ma możliwości założenia czujnika bez sciągnięcia blokady i  jego obrócenia aby pasował w swoje miejsce w kolumnie no chyba, że skręce kołami w prawo o około pół obrotu kierownicy abyczujnik wszedł w swoje miejsce bez ściągania blokady. Dodam, że stary czujnik ma identyczny układ.

Kolego, mógłbyś przybliżyć szczegóły montażu takiego czujnika?


  • 0

#4 OFFLINE   luk2501

luk2501
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,8 z18xe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 lipiec 2015 - 10:06

Po zdjęciu kierownicy z całymi przełącznikami odpięciu zegera z tej dużej blachy która osłania czujnik mamy go na wierzchu. Napewno był montowany z tym drucikiem który go blokuje w pozycji zero. Ale może być problem z kalibracją ale nie taką kręceniem kierownicą tylko pasowało by podpiąć pocoma i w pozycji 0 czyli koła na wprost sprawdzić czy komp pokazuje 0 bo może tu jest problem i w tej pozycji jet np 500 stopnii dlatego skręca kierownica. To tylko moja teoria. Ja za czujnik z wymianą i roczną gwarancją dałem 600 albo 650 już nie pamiętam więc troche przepłaciłeś. Może dam Ci namiary na gościa który mi to robił. Jak by coś to pisz na pw. 


  • 0

#5 OFFLINE   pyza

pyza
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 19 luty 2016 - 21:11

Witam

Kolego byłem przy montażu mojego czujnik skrętu właśnie po to jet zablokowany żeby przy montażu nie pomylić położenia. Musi być ten drucik włożony do czujnika przy montażu. Może masz z innego modelu a nie z merivy. A z ciekawości ile Dałeś za czujnik. Tylko sobie myślę że błąd od czujnika to 1500 i 1532 takie były u mnie a temat bardzo długo wałkowałem i te błędy są od wspomagania kierownicy.

Cześć :)

 

Mam podobny problem jaki Ty miałeś tzn. komputer wskazuje mi dokładnie takie same błędy, czyli 1500 i  1532, a objawy są takie,że gdy skręcam kierownicą ( najczęściej do końca) wyłącza się wspomaganie i zapala kontrolka ESP. Początkowo działo się to sporadycznie i ustępowało po wyłączeniu silnika, niestety teraz już pojawia się na tyle często,że uniemożliwia dalszą jazdę. Jakie były objawy u Ciebie ? Mam Merive A z 2006 r.  Elektryk skasował mi bład i zadowolony i niezbyt chętny na dalszą naprawę, jestem z Starogardu Gdańskiego dlatego chciałam zapytać gdzie naprawiałeś swoje auto ??

 

pozdrawiam,


  • 0

#6 OFFLINE   luk2501

luk2501
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,8 z18xe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 luty 2016 - 15:40

Witam

Objawy takie same jak opisujesz. Elektryk podejrzewam że nic tu nie poradzi. Tylko osoba która robi przy takich wspomaganiach i daje gwarancję na swoją robotę w innym wypadku szkoda kasy. Takie jest moje zdanie przerabiałem ten temat.


  • 0

#7 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8138 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 22:01

Chłopaki chyba ten temat za bardzo do silnika nie pasuje.

Przenoszę we właściwe miejsce.


  • 0

#8 OFFLINE   KulaUnogi

KulaUnogi
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 kwiecień 2016 - 08:50

Koledzy odkopie bo ostatnio też robiłem ten czujnik (objawy to jakby tarcie przy skręcie i buczenie i od czasu do czasu się wyłączało wspomaganie). Było dokładnie tak jak pisze kolega wyżej. Zablokowanego czujnika nie da się włożyć przy kołach na wprost. Bacznie oglądałem osobe z warsztatu która mi to robiła i on po prostu zdjął dolny drążek z maglownicy, obrócił sobie wałem kierownicy i wtedy włożył zablokowany czujnik. Banalnie proste. Czujnik kupowałem w sklepie internetowym  sklep.tomauto.pl. Mają tylko oryginały i chyba najtaniej w PL. 

OCzywiście po fakcie zrobiono mi kalibracje i to oczywiście na idealnie prostych kołach. 

Uwaga podobno do wersji z ESP są czujniki innego koloru a nie szare.


  • 0

#9 OFFLINE   nilsHolderson

nilsHolderson
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 czerwiec 2016 - 14:40

Koledzy podepnę się pod temat ,choć niewiem czy akurat mój problem tutaj pasuje .Nie dawno nabyłem opla merive po okazyjnej cenie - z brakiem wspomagania .Pomyślałem ,że podołam sobie sam z naprawą ,ale po dokopaniu się do wspomagania zauważyłem ,ze moduł miał wyrwaną taśme .Wszystko zostało polutowane ,ale wspomagania dalej brak przy czym kontrolka ESP stale świeci na liczniku .Pytanie do was i prosba o odpowiedz ,czy moduł + silniczek musze kupić konkretie po takich samych numerach tak jak jest widzoczne na zdjęciu poniżej ?Czy będzie pasowało też o innych numerach ,byly by było od Opla Merivy A ?Auto jeszcze nie było podłączane pod komputer ,ale tak czy sika i tak musze najpierw wymienić silniczek + moduł spod kierownicy ,a potem ewentualnie czujnik kąta skrętu kierownicy.Wspomagania o moich numrach nie znalazłem na internecie ,dlatego biore pod uwagę wsadzenie wspomagania o  innych numerach ...tylko czy to będzie pasowało ?

 

2nw3evjvbmt7_t.jpg


  • 0

#10 OFFLINE   BENY72

BENY72
  • Zasłużony
  • 1443 postów
  • Model:Opel Vectra C
  • Inna marka:Opel Meriva
  • Silnik:1.8
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 czerwiec 2016 - 19:24

Szukaj po prostu całego kompletnego wspomagania.Ważne żeby było od Merivy,na nr.nie patrz.


  • 1





Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.6 74kW 16V Z16XE