Skocz do zawartości

Zmiana dwumasy na sztywne koło!


Gość gonzo 1983

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gonzo 1983

Wiitam, jestem tu nowy chciałbym się dowiedzieć czy można zmienić dwumasę na sztywne koło a jeśli tak to z jakiego innego Opla taki zestaw pasuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gonzo 1983

Dziękuję, wszystko ok ale czy standardowy zestaw ze sztywnym kołem z Opla np.Corsy Combo 1.3 cdti 75KM bądź 69KM pasuje do Merivy 1.3 cdti w miejsce dwumasy?A jeżeli tak to czy wysprzęglik z dwumasy i docisk może zostać a wystarczy zmienić tarcze i owe koło na sztywne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik jest taki sam, możesz zostawić, ale jak stary padnie to trzeba od nowa skrzynię zdejmować, więc lepiej wymienić i mieć święty spokój. Docisk sprzęgła się różni, poza tym kupując koło zamachowe tarczę i docisk sprzęgła masz w zestawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gonzo 1983

Wiem że jest w zestawie tylko chodzi o to że sztywne koło załatwię sobie używkę z Corsy bądź Combo 1.3 cdti a kupię nowy docisk z tarczą.Jeśli błądzę to proszę o sprostowanie.

Witam, a co sądzicie o regeneracji dwumasy wraz z tarczą i dociskiem?Znalazłem też u gościa na allegro używane sztywne koło z Fiata grande punto evo 11 r i z tego co pomierzyliśmy to jest to samo jedynie co to grubość nie wiem jaka powinna być do merivy bo gościu z tego co podał to ma 6 cm i żeby się nie okazało że po złożeniu nie będzie tak jak powinno być.Znajoma w hurtowni motoryzacyjnej znalazła mi tarcze i docisk z LUK-a do mojej Merivy w fajnych pieniądzach natomiast w komplecie z nowym kołem zamachowym to z butów wyrywa hehe.Co najgorsze to nikt nie ma zwymiarowanego sztywnego koła jako zamiennik do Merivy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie .. ja uważam, że ktoś te koło wymyślił po coś .. ono ma spełniac jakieś zadania .. wiec jezeli kontsrukcja przewiduje, że ma być .. to niech będzie .. każda zmiana bedzie powodowała inne problemy .. może nie zauważalne w eksploatacji .. ale np. w żywotności innych elementów silnika. Osobiscie w Vectrze C wymieniałem koło dwumasowe, kosztowało mnie to nie mało .. ale na kolejnym przejechałem 140 kkm i jeżdżąc szybko i dynamicznie (nie mówię tu o paleniu gum, piski spod skrzyżowania, ale uwielbiam w górzystym terenie poczuć moc silnika jak autko wyrywa sie do przodu i rozpedza się cały czas jadą pod górę) i moje koło było jak w najlepszym porządku. Wiec nie jest tak awaryjne .. pod warunkiem zachowania umiaru we wszystkim. Ja osobiscie bym go nie wymieniał .. a znam osoby, które wymieniły .. grubość koła była inna i rozciekiwał się wysprzęglik. To było na Zafirze A z silnikiem 20DTH ale nie pamiętam z czego było koło .. mechanik mówił że bedzie działaś .. ale działało przez tydzień .. :( i dwa razy już robił wysprzeglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności