Skocz do zawartości

Wymiana sprzegła - Corsa C z12xe


Gość Tomekmim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Poszło mi sprzęgło, tzn. na zgaszonym silniku wrzucilem 1. i dojechalem do domu, na zapalonym silniku nie ma szans na zmiane biegu itd. poprostu nie rozlącza

W kazdym badz razie jest czy jakas instrukcja pdf czy cos obrazujaca wymiane?

troche przekopalem forum ale nic nie znalazlem a chcialbym uniknac nadmiaru pracy i czy uda sie rozkrecic wymienic bez wyjmowania silnika bo jest tam dosyc ciasno a moj mechanik jest niedostepny przez kilka tygodni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w dół.

Łapę skrzyni won, półoś lewą won, lekko opuścić w dół, żeby było po skosie, rozpiąć biegi, wysprzęglik, odkręcić kilka śrub i tyle. Skrzynia na glebie. Jakieś 2 godziny demontaż.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

podbijam temat

wymienilem tarcze, wysprzeglik w skrzyni i dalej nie gra jak powinno

mam 2 pompke tą pod pedalem ale nei wiem czy wymieniac jak odpowietrza normalnie czyli niby jest ok

gdzie dalej szukac problemu?:/

 

2. sprawa olej w skrzyni to ta sruba po lewej stronie koło półosi? pompuje sie olej az zacznie wyplywac wtedy jest optymalnie tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wymienilem tarcze, wysprzeglik w skrzyni i dalej nie gra jak powinno

A gdzie docisk?

Sprzęgło powinno się wymieniać kompletne.

 

 

 

olej w skrzyni to ta sruba po lewej stronie koło półosi? pompuje sie olej az zacznie wyplywac wtedy jest optymalnie tak?

Dokładnie tak. Śruba jest na klucz 13.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, porządne odpowietrzenie pomogło

kolejna kwestia ustawienie biegów, jest jakas opisówka w posiadaniu forumka?

nie zablokowalem wyjmujac skrzynie a tu w tematach znalazlem do sintry vectry i astry a skrzynie wiadomo rozne, teraz jezdze gdzie wsteczny jest prawy dól a w mojej jest lewa góra heh

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia na luz - wyczujesz na wybieraku skrzyni. Rozkręcasz kij od lewarka biegów (albo będzie torx 55 albo klucz 13) i lewarek dajesz w totalnie środkowe położenie. Dociągasz śrubę z kija i sprawdzasz, czy wszystkie biegi wchodzą na sucho. Jeśli tak to jazda próbna i ewentualne "doregulowanie".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia na luz - wyczujesz na wybieraku skrzyni. Rozkręcasz kij od lewarka biegów (albo będzie torx 55 albo klucz 13) i lewarek dajesz w totalnie środkowe położenie. Dociągasz śrubę z kija i sprawdzasz, czy wszystkie biegi wchodzą na sucho. Jeśli tak to jazda próbna i ewentualne "doregulowanie".

własnie tak sie bawilem, z garazu wyjechalem ale nei do konca wyregulowane

bede probowal do skutku dzieki!;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności