Skocz do zawartości

Astra H 1.3 cdti zapala sie kontrolka kluczyka i traci moc


Gość jamedyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem o dłuższego czasu tego typu, że auto przy prędkości 120-150 km/h nagle zwalnia i zapala się kontrolka kluczyka. Wyłączenie i włączenie zapłonu kasuje problem. Podpiłem komputer i wyruszyłem na obwodnice ustawiłem parametry przepływomierz i ciśnienie w kolektorze dolotowym i obserwowałem .Przyśpieszając przy prędkości 130 km/h ciśnienie rosło z ok. 100 kPa do 140 i spadło do zera(nie było utraty mocy) zapaliła się kontrolka i ciśnienie wzrosło do 100,a kontrolka dalej się pali i auto nie ma mocy. Pomyślałem ,że musi być uszkodzony czujnik ciśnienia więc go wymieniłem na nowy i się zdziwiłem bo problem dalej istnieje. Może ktoś miał podobny problem lub ma doświadczenie z tym silnikiem to za wszelkie wskazówki będę wdzięczny. Dodam ,że EGR odpada bo ostatnio został wymieniony na nowy wraz z czyszczenie kolektora, wężyki podciśnienia wyglądają ok, filtr powietrz nowy. Kiedyś sprawdzałem w oplu był błąd niskie ciśnienie na szynie doładowania czy coś takiego ,a dzisiaj nie pojawia mi się żaden błąd tylko zapala się kluczyk i zwalnia . Astra H 1.3 cdti przebieg 240000

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Bad .. na pewno jest bład .. a bedzie to pewnie bład z przeładowania lub niedoładowania silnika ..

jezeli niedawno wymianiałeś wszystkie przewody podciśnieniowe .. to sprawdź, czy sa dalej ok i czy sa prawidłow podpiete, czy któryś z nich nie wypadł.

jezeli to bedzie ok .. to sprawdź podciśnienie na króćcu pompy podciśnieniowej .. powinno byc na poziomie -0,7 .. -0,9 bar.

jezeli to bedzie ok .. to wymień zaworek sterujący pompa podcisnieniowa (choc wydaje mi się z tego co piszesz, że to nie jest zaworek)

jezeli problem bedzie wystepował dalej .. to proponuje ściągnięcie turbiny i czyszczenie stojana spalinowego .. a dokładnie kierownicy strumienia (turbin upustowych chyba w astrach nie było?? choc nie jestem pewny)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj auto weszło mi w trym serwisowy i kontrola się pali cały czas (kluczyk), a wcześnie gasła po 3 sek. Podłączyłem komputer i mam P0235 turbosprężarka/czujnik ciśnienia doładowania turbosprężarki 'A'-obwód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u magika komputerowego który zajmuje się sterownikami o okazało się ,że błędów jest więcej i w tym jeden istotny wysokie ciśnienie doładowania. Doszliśmy do wniosku, że jak przyspieszam to ciśnienie rośnie i coś się przycina ciśnienie rośnie aż ponad wartość zadaną i sterownik po przekroczeniu max. odcina doładowanie stąd ten nagły spadek .Obstawiliśmy turbinę (gubi olej)lub się przycina ,gruszka lub elektrozaworek . Nie bardzo kumam co robi ten elektrozawór podciśnienia czy on steruje wychyleniem siłownika płynnie czy działa na zasadzie zamknij/otwórz. Sprawa jest rozwojowa i nie wykluczone , że jak pisze Grzes to będzie wiązka Wpadłem na pomysł zanim wyruszę do warsztatu to podepnę się strzykawką z wężykiem do gruszki i zobaczę jak ona pracuje co o tym myślicie? Czy może mi ktoś napisać jakie zadanie ma ten elektrozawór podciśnienia i jak go sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety obawiam się, że bez pompki podciśnieniowej to Ty nic nie zdziałasz .. a zaworek podciśnieniowy .. to serce sterowania a właściwie element wykonawczy, który steruje turbiną .. tak właśnie on steruje wychyleniem tzw. kierownicy strumienia .. czyli ile turbina doładowuje.

Ja nie piszę, że to wiązka .. tylko, że tu jest podobny temat, który warto przeczytać .. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności