Skocz do zawartości

skrzynia połautomatyczna tecshift


Gość kewlys34

Rekomendowane odpowiedzi

Sagi ciąg dalszy. Kupiłem używany potencjometr z robota z viavaro. Teraz już po zapaleniu silnika nie wywala błędu skrzyni, czyli raczej jest dobry ten potencjometr. Ale na zapalonym nie da się wbić biega. Wygląda jakby sprzęgło było zapowietrzone. Mechanik odpowietrzał sprzęgło, urządzeniem do odpowietrzania hamulców, czyli tak jak pisałeś tak jakby wyposażone w zaworek który nie cofa powietrza . Przeglądnął robota i mówił, że nie ma wycieków na nim i wszystko wygląda na nim raczej prawidłowo.Wiesz może który elektrozawór odpowiedzialny jest za sprzęgło? Kolego wojtekcichy masz może jeszcze jakiś pomysł ? Mechanik nie ma clipa, zastanawiam się czy clip by coś pomógł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylu pierwszy od strony silnika na gorze

ja bede to robil albo dzis poznym wieczorem albo jutro bo mialem problemy z zakupem wysprzeglika luka i dopiero startuje z wywalaniem skrzyni

odpowietrzasz na zgaszonym i jedno kolo przednie w gore, tylko wtedy masz pewnosc ze wszystko jest ok kiedy na recznym van przestaje ciagnac

odpowietrzasz do skutk, skoro nie wywala bledow na zapalonym to albo jeszcze delikatnie zapowietrzone albo zaklamane odczyty z czujnika, probowaliscie podmienic czujnik z tym od strony kierowcy?

 

Edit

Jednak okazalo sie ze spadl przewod przy odpowietrzniku i po odpowietrzeniu jest ok

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zakladasz przewod na odpowietrznik, odkrecasz zaworek a 2 koniec wkladasz do zbiorniczka, kilka razy wrzucasz biegi 1-6-1 sprawdzajac poziom plynu w zbiorniczku, kiedy stwierdzisz ze jest ok zakrecasz zaworek podnosisz jedno z przednich kol, zapalasz auto i na recznym na 1 biegu sprawdzasz czy obraca sie kolo, jesli sie kreci to odpowietrzasz dalej, jesli nie jazda probna ze zwracaniem uwagi na ruszanie bez gazu, jesli szarpie lub nie ciagnie to adaptacja silownika sprzegla

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc mam jeszcze jedno pytanie przed załozeniem wezyka musi byc silnik odpalony bo jak rozumiem zeby bieg weszly musi silnik pracowac tak ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam jestem tu nowy na tym forum. Ale temat, pod który się podpinam jest stary. Mam tą samą skrzynię. Przy przebiegu około 50 tys został wymieniony wysprzęglik. Auto jest z 2009. Do niedawna wszystko działało jak trzeba. Mialem wyjechać w trasę i postanowiłem umyć auto. Umyłem też silnik. Następnego dnia auto przy ruszaniu mi szarpnęło. Odnosiłem wrażenie jakby było na hamulcu. Ale przy wyjeździe z posesji mu przeszło. Przejechałem około 300 km i zaparkowałem.Auto nie ruszyło znowu normalnie . Dopiero jak dodalem więcej gazu wycofałem ale ruszyło identycznie jak dnia poprzedniego. Przejechalem jeszcze po wyjeździe z parkingu około 200m i pomimo dodawania gazu auto nie zmieniło biegu z 2 na 3. Po zatrzymaniu auto rozsprzęgliło normalnie. Wybiłem na luz ale biegu już ponownie nie włączyłem. Auto na lawecie poszlo do serwisu. Tam mialem do wyboru albo zmianę robota za około 10 tyś ale ostatecznie wysprzęglik sprawdzili tarcza mówią że ok. Któryś z mechaników czyścił siłowniki na ultradźwiękach. Niby jakieś kolejnością pozamieniał przyuczył skrzynię i auto odebrałem. Przejechałem ponad 1000 km i teraz stoję niedaleko Bonn w niemczech. Padalo około 400 km i pod wzniesieniem auto nie zmieniło biegu na 5. Ostatecznie dojechałem do zjazdu. Tam jeszcze bardzo opornie zredukowało do 5 ale już podczas naciskania hamulca nie rozsprzęgliło. Zadusiłem silniķ. Po włączeniu zapłonu wybiłem na luz ale mam bład skrzyni i nic nie mogę już zrobić. Czy ktoś zna miejsce w Polsce gdzie ktoś pomógłby mi z tą skrzynią.

Edytowane przez Vectra11

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko niektore potencjometry mozna podmieniac,

Ogarnol bym to ale nie jestem w polsce,kup spray do elektryki i lej w kazda kostke, najczesciej sniedzieje ta wielka pod zbiorniczkiem plynu do sprzegla

po przekreceniu na zaplon wlacza sie pompa robota?

Na zaplonie ale zgaszonym silniku mozesz zmieniac biegi?

Czy msz mozliwosc wywalenia robota z vana?

Czy wieczko plynu do sprzegla jest zalane plynem hamulcowym?

Potencjometr wysprzeglenia jest bardzo nisko i bez wywalenia robota pewnie nawet wtyczki nie sciagniesz, jesli bedziesz cos potrzebowal to mam calego robota na czesci tyle ze juz kilka elementow poszlo w ludzi, ale sensory i zawory sa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka włącza się normalnie. Nie mam możliwości zmiany biegów na włączonym zapłonie. Jest błąd skrzyni i nic nie reaguje. Przy pierwszej awarìi jak próbowałem włączyć pierwszy bieg to silnik schodził z obrotów tak jakby próbował włączyć bieg tym razem nic nie reaguje. Do auta nie będę miał dostępu bo ADAC dzisiaj zabrało go na parking piśredni i do polski dotrze jak zbiorą zestaw czyli około 2-3 tyg. Na pewno będę chciał robota naprawić bo jazda tym samochodem w automacie jest bezcenna. A czy problem alarmu w nocy rozwiązałeś?

Edytowane przez Vectra11

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności