Skocz do zawartości

c20ne na motronicu 2.8


Gość tomekc16nz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekc16nz

Witam. Właśnie skończyłem swój projekt c16nz->c20ne+lexmaul+4-2-1+tłoki,korby x20se, sterowanie motronic 1.5 z astry f czyli fullgroup. Powoduje to problem z lpg. Nie ma opcji żeby to wysterować(brc sequent). Chce to uruchomić na motronicu 2.8 z c20xe żeby uzyskać pełną sekwencję. Wiem czego potrzebuje tzn sterownik, dis, czujnik stuku i czujnik wałka...i tu mam największą niewiedzę, otóż czy obudowa czujnika wałka XE bedzie pasować do obudowy wałka NE? Jak dużej ingerencji bedzie wymagał wałek tzn ukształtowanie frezu? Szukam i szukam i żadnych konkretów nie mogę znaleźć...

Jak ktoś ma wiedzę na ten temat to chętnie "posłucham".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek XE na ML2,8 ma blaszaną "łopatkę" podającą impulsy na czujnik wałka. Czujnik ten jest w puszce podobnej nieco do wakupompy w dieslu i jest umieszczony zamiast rozdzielacza zapłonu. W starym XE na ML2,5 starczy nagwintować wewnętrzny otwór wałka, wsadzić "łopatkę" i przykręcić. Jeśli chodzi o 8V to nie wiem, czy ma w wałku otwór - pewnie ma. Pozostanie wtedy ustalić, w którym momencie łopatka daje impuls na wałek (chodzi mi o położenie tłoka pierwszego cylindra). Jak się to ustali, to powinno zadziałać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość tomekc16nz

Witam. Właśnie o położenie tej łopatki względem czujnika przy ustawienu pierwszego tłoka w GMP mi się rozchodzi. Szukałem szperałem i nic nie znalazłem tylko filmik na jutubie z c20ne który pracował na mot2.8. Wszystkie graty już zebrałempost-1533-0-65035300-1459273844_thumb.jpg

jeszcze dochodzi to tego knocksensor którego mam ale niema go na zdjęciu.

Czy któryś z kolegów posiadaczy c20xe na m2.8 mógłby mi podpowiedzieć?

A moje c20 ne wygląda teraz takpost-1533-0-21532300-1459274053_thumb.jpg

post-1533-0-18332100-1459274214_thumb.jpg

post-1533-0-84978900-1459274351_thumb.jpg

No i viki po długim czasie

post-1533-0-03216300-1459274492_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatka powinna być bezpośrednio nad czujnikiem halla jak tłok 1 jest w GMP.

Na zdjęciu nie ma wiązki... rozumiem, że jest kupiona z ML2.8?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Dzieki za odpowiedz Czyli ustawiam 1 tłok na GMP (czyli rozrząd powinien być na znacznikach) i ustawiam tak czujnik względem łopatki na wałku aby sie pokrywały? A kolega posiada c20xe na m2.8? Co do wiązki to zmodyfikuje istniejąca z mot1.5. Są bardzo podobne, trzeba tylko parę przewodów dołożyć do kostki kompa która jest w pełni rozbieralna, z tego co liczyłem to 12 modyfikacji wiązki.

Jeszcze jedno mnie zastanawia...mianowicie czy ten czujnik halla, impulsy z niego, decydują o momencie iskry na poszczególnych świecach czy też o tym kiedy wtrysnąć paliwo, a może o obu tych czynnościach???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ML2.8 9 lat temu. Coś tam pamiętam.

Hall to inicjacja zapłonu 1-go cylindra - podaje do sterownika info o tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Spoko kumam. Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Chodzi mi sygnał przebytej drogi do MID-a, skąd go pobrać? Niedawno nabyłem deche digital w komplecie z impulsatorem, czy z niego można pobrać sygnał-bedzie miarodajny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

No dobra. Motronic2.8 wrzucony i jest problem... Silnik pracuje ale koszmarnie- faluje, jak uchyle przepustnice to kicha i strzela w dolot a o ruszeniu z miejsca można zapomnieć...o mam trzy problemy:

1. Cewka-mam dwie na których silnik pracuje tak samo z tym że z jedną kiedyś był problem w omedze x20se i poszła do gratów ale jak ją podmienie z tą którą mam to nie ma żadnej różnicy... ale na dniach bedę miał trzecią w 100% sprawną

2. Sensor przepustnicy-w c20ne jest numer bosch 0280122001 a w c20xe mot2.8 0280122004... ale w jednych katalogach występują raz że są zamienne a raz że nie-sprawdzałem na iparts że ten od ne nigdy nie występował w xe, ale ten z xe występował w ne???

3, fotpost-1533-0-95448900-1459795577_thumb.jpg

w którym miejscu ustawić ta "łopatke"??? Jak ustwie łopatke byle gdzie to wywala czek 94-wiadomo...ale jak poruszam tym deklem tak jakbym "ustawiał zapłon" to są dwa położenia oddalone od siebie o 180* w których czek gaśnie ale silnik pracuje do dupy! Czytałem gdzieś że 108* przed zz 4 cylindra...czyli jak???

ustawiam 4 cyl w gmp i cofam o 108*??? dobrze to rozumuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności