Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Awaryjne wyłączanie hamulca ręcznego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 OFFLINE   radus124

radus124
  • Użytkownik
  • 39 postów

Napisano 27 sierpień 2015 - 16:19

Witam,

 

Nabyłem moją Astrę J, która ma na wyposażeniu elektryczny hamulec postojowy. Jako, że udało mi się trafić pewny samochód używany, to na to przystałem.

 

I teraz mam pytanie, jak w razie potrzeby awaryjnie wyłączyć ten elektryczny hamulec. Przypuścmy, że samochód trzeba holować, ręczny zaciągniety, a prądu brak. Jest możliwe jakieś awaryjne wyłączenie tego hamulca?

 

Proszę Was o odpowiedzi.

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1739 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 wrzesień 2015 - 12:34

witam .. powiem tak .. nie wiem czy dokładnie odpowiem na Twoje pytanie, ale postaram się dowiedzieć więcej, bo też nie do końca wiem, choć mam taki sam.

nie wiem czy można awaryjnie go wyłączyć .. ale mam inne pytanie (choć wiem, że nie powinno sie odpowiadać pytaniem na pytanie)

- czy zdarzy Ci się sytuacja, że braknie Ci prądu całkowicie, że nie wyłączysz siłownika? .. nawet jak nie przekręcisz rozrusznika, to starczy Ci prądu na spuszczenie hamulca ręcznego.

Ostatnio miałem taką sytuację na wakacjach .. wychodze z domu, przekrecam stacyjkę i tylko pół obrotu i dupa .. trzeba było przepchać auto pod prąd i odpalić na kable .. co też zrobiłem. hamulec puscił i auto dało się przepchać bez problemu.

MMyslę, że nie ma się co bac tego hamulca .. mam 4,5 roku i jak na razie działą bez problemu (i niech tak zostanie). Spróbuję się dowiedzieć co możnabyłoby zrobić gdyby tego prądu nie było w ogóle .. pozdrawiam

 

ponizej info z TIS


Zwalnianie naprężenia cięgna ręcznego hamulca postojowego

W przypadku gdy powyższe metody zwalniania naprężenia cięgna hamulca postojowego zakończą się niepowodzeniem, to do zwolnienia naprężenia cięgna hamulca postojowego może okazać się konieczne zastosowanie następującej procedury.

  1. Podnoszenie i podpieranie pojazdu.
  2. Wymontować zespół koła.
  3. Wymontować okładzinę wnęki lewego tylnego koła.

     

    Zalecenie: Kołek zabezpieczający zwalniania ręcznego znajduje się w pobliżu złącza elektrycznego.

    1. Wyjąć kołek zabezpieczający (1) z układu ręcznego zwalniania EPB.

    Zalecenie: NIE używać narzędzi elektrycznych ani pneumatycznych do obracania ręcznego mechanizmu zwalniającego. Użycie narzędzi elektrycznych lub pneumatycznych może spowodować uszkodzenia mechanizmu napędu zębatego modułu EPB.

    1. Za pomocą odpowiedniego kwadratowego wybijaka obracać mechanizm w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do momentu pełnego zwolnienia naprężenia cięgien hamulca postojowego.

    2. Do pełnego zwolnienia naprężenia cięgien hamulca postojowego może być konieczne wykonanie do 50 cykli.

    1. Założyć kołek zabezpieczający do modułu EPB.

Załączone miniatury

  • EPB.JPG

 


Użytkownik grzes08 edytował ten post 01 wrzesień 2015 - 12:35

  • 0





Podobne tematy: Collapse