Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

brak świateł pozycyjnych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   iziek

iziek
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Agila
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 31 sierpień 2015 - 10:30

Witam

Jak w temacie. Bezpieczniki nie przepalone (80A i 2x 15A), przekaźnik sprawny, brak jedynie napięcia sterującego przekaźnikiem. Gdzie jest podłączony ten przewód? Można by po chamsku doprowadzić napięcie osobnym kabelkiem, ale wolałbym zrobić to elegancko - po prostu usunąć usterkę.

Zapomniałem dodać Opel Agila silnik 1.2, rocznik 2002


Koledzy forumowicze pomóżcie, jestem wprawdzie pierwszy raz na tym forum, ale przeglądając posty zauwazyłem, że ludzie sobie pomagają. Ja również liczę na to.


Użytkownik iziek edytował ten post 30 sierpień 2015 - 14:37

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5325 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 sierpień 2015 - 16:04

wolałbym zrobić to elegancko - po prostu usunąć usterkę

Podmień na próbę wyłącznik świateł. Najprawdopodobniej nie żyje. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   iziek

iziek
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Agila
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 31 sierpień 2015 - 19:53

Dzięki za zainteresowanie. Nie mam wyłącznika na podmianę, a poza tym on normalnie włącza światla drogowe no i jak wyłącznik może umrzeć? Według schematu na dwóch stykach przekaźnika powinno być 12 V (w pozycji off wyłącznika świateł). a jest tylko na jednym wykonawczym. Czy poprawnie dedukuję?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5325 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 sierpień 2015 - 20:16

Podjedź na szrot i poproś o wyłącznik do sprawdzenia... czy to tak trudne?

Trzeba wykluczyć jego winę. Utrudniasz sobie życie na własne życzenie. Wyłącz komplikator i spróbuj podmienić wyłącznik. Gdybym nie spotykał się z wypalonymi wyłącznikami, to bym o tym nie pisał.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   iziek

iziek
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Agila
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 31 sierpień 2015 - 20:33

Podjedź na szrot i poproś o wyłącznik do sprawdzenia... czy to tak trudne?

Może to nietrudne w Warszawie czy Krakowie, ale nie w Mielcu. Czy to musi być wyłącznik dokładnie od Agili?

I  jeszcze czy możesz mi odpowiedzieć na pytanie z napięciami na przekaźniku od świateł postojowych?


Użytkownik iziek edytował ten post 31 sierpień 2015 - 20:39

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5325 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 sierpień 2015 - 20:54

Napięcia mogą znikać w związku z wypaleniem styków wyłącznika. Notorycznie leciały w autach z połowy lat 90-tych - calibra, vectra a, astra f. Włącznik optycznie wygląda identycznie jak w tych trzech wymienionych przeze mnie, stąd podejrzenie jego wady, bo to może być to samo. Głowy nie kładę, ale powinien pasować.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   iziek

iziek
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Agila
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 wrzesień 2015 - 11:57

Jak tylko będę miał okazję to podmienię wyłącznik. Co do napięć to zdecydowanie się nie zgadzam. W punkcie dwa (moje oznaczenie na schemacie) w przypadku wypalenia bądź położenia w pozycji wyłączony przełacznika świateł pozycyjnych (S2.1) powinno być 12V, a u mnie brak tego napięcia . Dlatego bardzo mnie interesuje połozenie punktu jeden (moje oznaczenie) bo wiedziałbym czy z tamtąd wychodzi napięcie do ponktu 2. 

przekaz_pozyc_agila.jpg

ArKos, dzięki za zainteresowanie


Użytkownik iziek edytował ten post 01 wrzesień 2015 - 11:58

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5325 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 wrzesień 2015 - 16:32

Według schematu oba te punkty są ze sobą elektrycznie połączone. Zatem na kostce przekaźnika w obu punktach powinno być to samo napięcie dopływające z bezpiecznika 60A, a doprowadzone do niego przewodem czerwonym.

Czy na wejściu bezpiecznika czyli na czerwonym jest napięcie?

Zaznaczone punkty "1" i "2" to nic innego jak nóżki przekaźnika. Albo to będą punkty 85 i 30, albo 86 i 87 na przekaźniku. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   iziek

iziek
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Agila
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 wrzesień 2015 - 20:42

Według schematu oba te punkty są ze sobą elektrycznie połączone

 

Chodzi o to, że od mojego przekaźnika odchodzi 4 przewody , a nie 3 jak na schemacie, który niestety nie pokazuje w którym miejscu instalacji się łącząkabelki od nóżek 86 i 30 jeśli wogóle tak jest (mogą być zasilane z różnych punktów). W każdym razie na obydwu nóżkach powinno być 12V przy wyłączonych światłach (przy włączonych zresztą też)

przekazmik.jpg

Moje pomiary na tym przekaźniku są następujące:

85, 86 i 87 - 0V

30 - 12V

Wszystkie wartości takie same niezależnie od położenia przełącznika świateł


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5325 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 wrzesień 2015 - 20:46

Według schematu MUSZĄ być połączone nóżki przekaźnika tak, jak napisałem - albo jedna para albo druga.

Wiązka może się łączyć dalej, tak jak np. zasilanie do wtryskiwaczy jest zagniecione w wiązce nad wtryskiwaczami.

Sprawdź omomierzem przejścia między nóżkami przekaźnika.

Zielony z czerwonym paskiem na jedną nóżkę, żółty z czerwonym paskiem na drugą, a pozostałe dwie muszą być połączone razem. Możesz spokojnie zewrzeć je robiąc obejście, bo według schematu ponad wszelką wątpliwość mają być połączone ze sobą i mieć 12V.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse