Skocz do zawartości

Wymiana chłodnicy wody 1,7 cdti


Gość iskrownik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy komuś udało się wymontować chłodnicę wody bez rozbebeszania klimatyzacji???

W TYM SILNIKU ( 1,7 cdti 74 kW) montowane były dwa rodzaje chłodnic... ja mam tę z dolutowanymi dwoma "blaszkami" , do których dokręca się wiatrak od strony silnika... szerokość korpusa 600 mm (tamta druga jest nieco szersza).... za nic nie mogę dojść do dolnych 2 śrubek łączących obie chlodnice i wiatrak chłodnicy klimy.... da się jakoś sciagnac kratkę ze zderzaka zeby nadawala sie pozniej do założenia??

gdybym się poddał i postanowił rozkręcić klimę (a w jej temacie jestem zupełnym laikiem - totalne dno).... to podejrzewam ze ucieknie mi czynnik chłodzący... czy tak?? i czy rozkręcenie przewodów klimy jest bezpieczne (mam na myśli "opary") i czy ten srodek jest pod jakims wiekszym od atmosferycznego cisnieniem ?? i czy po skreceniu tego ustrojstwa czeka mnie tylko nabicie czy jakieś ustrojstwo bedzie wymagac wymiany???

Edytowane przez iskrownik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no grzesiu... to nie takie proste.... od strony silnika do wyrwania 4 sruby (tylko z wentylatora).... od strony zderzaka 4 + 2 (cztery to wiatrak klimy i jednoczesnie chlodnica klimy + dwie od intercoolera na dole) OGÓLNIE OPANOWANE ale miałem już ochotę potłuc ten samochód.... klima ocalona.... ściągnięty tylko przedni pas (pomiedzy reflektorami) i jego "osprzęt" (zbiornik wyrównawczy, plastikowa rurka dolotowa do komory filtra powietrza, umasowienie, linki od otwierania maski nie ruszałem....) nieco podgięte przewody klimy ( na tym "za..jeb..m" kolanku, przez które i tak byl problem w wymontowaniem i zamontowaniem nowej).... zderzak nietknięty jak i lampy oraz ich "rusztowania".... jeśli nie macie cierpliwości to tego nie róbcie (chyba że macie cierpliwego zegarmistrza pod ręką) jak mówiłem w kwestii klimy byłem totalnym laikiem (byłem ,bo po wcisnieciu zaworku przekonalem się że w układzie jest jakieś ciscienie (śmierdzące na dodatek) - wiec juz wiem ze jest tam cisnienie).... wmontowałem zamiennik (chłodnia wody) - (aluminiowy korpus w zamienniku zamontowany fabrycznie centralnie pomiedzy plastikowymi bokami.... w originale korpus względem boków jest wyprowadzony do krawedzi boków chlodnicy w strone silnika co robi wiecej miejsca dla klimy i jej wiatraka) dzieki temu ze zaoszczedzilem kilka setek nie kupujac originalu trzeba bylo zastosować dłuższe śruby (zamiast e-torx) i dorabiane grube (bardzo grube) podkładki - pomiedzy chlodniami (grubość = przesunienie korpusu miedzy zamiennikiem a originałem)...

zastosowanie opaski samozaciskajacej na wezu wody obok przewodow klimy to dla podworkowego mechanika (jak ja) - bez ściągacza w posiadaniu - to bardzo poważna złośliwość.... szkoda gadać....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności