Skocz do zawartości

Astra F brak mocy, słabe przyspieszenie LPG i PB


Gość darky95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowiłem założyć temat na tym forum gdyż nie mam już sil i cierpliwości do swojej astry a być może ktoś z forumowiczów coś podpowie i pomoże.

 

Astra ma już swoje lata (97 r, u mnie jest od roku) ale wygląda to tak, że silnik w ogóle nie ma mocy, kiepskie przyspieszenie, lekkie trzęsienie silnikiem, udaje mi się rozbujać go do 100 km/h i to już jest coś ale o jakimś wyprzedzaniu z niskiej prędkości nie ma mowy. Problem nie występuje tylko na lpg, na benzynie jest to samo i wydaję mi się że problem występował od początku jednak nie mogłem nic z tym zrobić a nie chcę oddawać do mechanika, żeby wymienił mi pół samochodu a koszty przebiły cenę auta, Wydaje mi się też, że spalanie jak na taki silnik też jest za duże ok 10-11 l w trasie.

To co zrobiłem to wymiana świec (nawet 2 komplety), nowe kable wn, kopułka, palec, rozrząd został wymieniony 10 k km temu, uszczelka pod głowicą również, filtry. Ostatnio wymieniłem także tą rurę idąca od puszki filtra powietrza do przepustnicy poniewaz była trochę dziurawa i myślałem że może łapać lewe powietrze ale nic to nie zmieniło a nawet zaczęły wyskakiwać błędy czego nie miałem wcześniej (błąd 44 i 45).

Nie wiem czy to wina zapłonu czy może czegoś innego, myślałem teraz nad wyczyszczeniem przepustnicy ale nie chcę na darmo robić sobie roboty, może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie co sprawdzic?

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam,

Edytowane przez darky95

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp ok, już kiedyś wymieniłem, kompa resetowałem bez żadnych efektów.

 

Przeglądając inne fora i podobne tematy do mojego wyczytałem coś o tym, że zapłon może być źle ustawiony i objawy będą podobne do moich, Czy ew mogę spróbować sam ustawić zapłon kręcac aparatem?

Teraz mam aparatustawiony tak pośrodu tego wcięcia na obudowie.

Edytowane przez darky95

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził sondę - z opisów twoich błędów wynika

43 Obwód recyrkulacji spalin
44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna
45 Sonda lambda lub jej obwód, za bogata mieszanka paliwowo – powietrzna
46 Sygnał sterujący (A+ :-) wzmacniacza (DIS) lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)

Wszystko kol Arkos opisał - http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Możesz sam próbować ustawić zapłon jeżeli wiesz jak to robić bez uszczerbku dla elektroniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawcie mnie jeśli się mylę ale wydaje mi się, że skoro wywalało błędy ubogiej i bogatej mieszanki to sonda powinna poprawnie działać w takim razie skoro wyłapała to?

A tak poza tym mam instalacje gazową pierwszej generacji więc sonda chyba nie ingeruje podczas jazdy na gazie, chyba że nie mam racji...

 

Czy mogę na zapalonym silniku odkręcić mocowanie aparatu zapłonowego i delikatnie nim obracać żeby zobaczyc czy sie polepszy czy raczej jest to niewskazane?

Edytowane przez darky95

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze banalną sprawe, kiedyś się bujałem pół roku ze słabym autem które nie jechało - okazało się, że wciśnięcie gazu do oporu nie otwierało przepustnicy do końca tylko tak w 3/4 i vmax oscylowało w okolicy 100km/h. Po podciągnięciu linki nagle ożyło. Potem miałem Poloneza i ten sam problem, ale tu posżło sprawniej bo to było pierwsze co sprawdziłem ;) Sprawdź też ustawienie aparatu zaplonowego, c14nz ma aparat z kopółką - poluzuj śruby, odpal silnik i kręć nim, może być opóźniony - zobaczysz różnicę w obrotach silnika. Zaznacz obecną pozycję i reguluj, na oko można podregulować sugerując się pracą silnika, spaliny powinny też lecieć równo, nie partiami. Pobaw się, to prosty silnik i problemy na obu paliwach mogą sugerować po prostu problem z regulacją. Aparat ma podciśnieniową regulację przyspieszenia? Takiego grzybka na aparacie z cienkim wężykiem idącym w dolot? Bo nie kojarzę jak to jest w Oplu, VW ma coś takiego - czasem membrana w tym grzybku pęka i nie działa przyśpieszenie zapłonu - reaguje na wciśnięcie gazu, wtedy też nie jedzie. Sprawdzenie - odpinasz wężyk od strony dolotu i ciągniesz powietrze, powinno stawić opór i utrzymać podciśnienie, jak nie ma oporu i można swobodnie ciągnąć powietrze znakiem membrana pękła.

Edytowane przez papieju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź, przepustnica otwiera się do końca, czuć jak wchodzi do końca na obrotach, na aparacie nie mam żadnego grzybka ale po pracy spróbuje trochę wyregulować aparat zapłonowy kręcac nim.

u mnie jest taki aparat jak na tym zdj https://www.google.pl/search?q=astra+f+1.4+8v+aparat&espv=2&biw=1280&bih=899&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIw5W0h5PnxwIVDHIUCh3UFggw#tbm=isch&q=astra+f+ustawienie+zaplonu&imgrc=TWXvF5Lz6IzZDM%3A tylko tam widać że jest ustawiony bliżej tego lewego wcięcia a u mnie jest pośrodku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłem troche tym aparatem i ustawiłem go tak jak na zdjęciu ale nic to nie zmieniło, dalej to samo.

Edytowane przez darky95

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Na gazie ta gumowa część z puszki filtra powietrza powinna być wciśnięta w bok w strone reflektora a nie podpięta do tej plastikowej rurki w grillu, by zasysało powietrze a nie wtłaczało pędem podczas jazdy, może przy wymianie rozrządu ktos przestawił.

Kopułke ustawia się tak, by wcięcie na aparacie pokrywało się z ząbkiem na kopułce. Zakładam, że wszystkie kable WN masz mocno dociśnięte, bo czasem jak nie styka coś to tak chodzi jak traktor.

Ponadto masz błędy składu mieszanki - już miałeś wskazywane, by zająć się sondą lambda - ona odpowiada za skład mieszanki paliwowo - powietrznej i na benzynie, i na gazie, tylko na gazie czasem wariuje i szybciej się niszczy bo są kwasne spaliny, stąd niektórzy dają emulatory sondy pod komputer instalacji. Może tylko kabelek się upalił, ale przy takim wieku auta to pewnie cała sonda do wymiany, nowa ok. 100 zł, sam wymienisz. Sprawdź też wszelkie przewody, czy nie ma nieszczelności na kolektorze, może lewe powietrze łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności