Skocz do zawartości

Hałas z rozrządu


Gość prog

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie truno mi okreslić skąd ten duży luz. Ja mam wrażenie jakby popychacz był mocno wciśnięty i nie chciał wyjść (zapiekł się czy coś), ale trudno mi to okreslić. Próbowałem porównać wysokość skąd zaczyna się dźwigienka do innych dźwigienek. Mam wrażenie jakby popychacz przy tej luźnej dźwigience był mocniej wciśnięty. Taka ciekawostka, że jak wciskałem śrubokrętem bezpośrednio zawór to po kilku tkich wciśnięciach udało mi się sprawić by dźwigienka przestała być luźna. Jakby zawór ją docisnął. Trudno tu jednak cokolwiek dostrzec jak jest wałek założony. Może spróbuję metody Rumunów z filmiku i zdejmę wałek. Wówczas może coś wypatrzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To jest problem hydropopychaczy - obsługuje je olej który nie ma obiegu, robi ciśnienie i koniec, brak odpływu.

Bez wyjęcia dokładnego rozebrania, umycia/wyczyszczenia nagaru twoja praca da tylko chwilową poprawę. Efekt klepania wróci - trzeba by się zastanowić na przepłukaniem układu olejowego silnika i dopiero próbować usunąć klepanie.

I od razu jeszcze dodam że bez względu na to jaki przebieg silnika zalać olejem zalecanym przez producenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to dźwigienka jest oparta z jednej strony na popychaczu a zdrugiej strony na zaworze. Od góry zaś krzywka wałka rozrządu wciska kółko na dźwigience popychacza. Luz może zatem się pojawiać jedynie przez popychacz lub zawór (oczywiście z rozważań całkowicie wykluczam krzywkę wałka rozrządu : SMILE :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Udało mi się wymienić uszkodzony popychacz nawet bez zdejmowania wałka rozrządu. Olej wymieniony. Za jakiś czas (może ze 300 może 500km) wymienię ponownie coby przpłukać układ oleju. Samochodzik chodzi i nie puka. Załączam filmik pokazujący że popychacz totalnie nie spełniał swojego zadania

 


Swoją drogą wydaje mi się że warto by było aby Pan Admin zmienił temat tego postu (dodał info że ostatecznie problemem był popychacz). Może komuś się to przyda, a trudniej będzie znaleźć post po tytule 'Hałas z rozrządu'.

Edytowane przez prog

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego myślę że to raczej mało 300-500km na świeżym oleju. Ja bym zrobił co najmniej 5000km (ale to jest moje zdanie).

Do płukania układu olejowego są specjalne środki dostępne w sklepach motoryzacyjnych czy nawet w marketach można je dostać, więc tu bym z tego skorzystał (lejesz do silnika przed wymianą i uruchamiasz na 5 minut - po czym wylewasz i lejesz świeży olej).

Natomiast ważnym jest żeby stosować olej jaki zaleca producent oraz stosować odpowiednie inter wały wymiany.

Hydro popychacze to dobra rzecz ale też ma swoje wymagania i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. W takim razie poczekam trochę dłużej niż te 500km. Silnik chciałem wypłukać płukanką Liqui Moly przed wymianą oleju i zalać 5W30 jak zaleca producent.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności