Skocz do zawartości

Meriva 1.7 CDTI nie odpala


Gość rj193tsn

Rekomendowane odpowiedzi

zrobiłem błąd że nie zapisałem kodów błędów (naiwnie wierzyłem że wymiana zaworu będzie lekiem na całe zło), ale dzisiaj albo jutro postaram się podpiąć komputer i wtedy napisze na co meriva się uskarża ;).

 

Nie ma kogoś z taką samą przypadłością jak opisana przeze mnie i RJ193STN?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniam kilka danych mogących pomóc w ewentualnej diagnozie (zapis ostatnich zdarzeń):

 

Około tygodnia temu w aucie został wymieniony czujnik SCV. Pierwszego dnia po wymianie auto najpierw jeździło bez żadnych błędów, przy kolejnym użyciu zapaliły się kontrolki ESP (dolny prawy róg, prawdopodobnie sprzężona z innym błędem ponieważ komputer nigdy nie wykazał usterki związanej z ESP) oraz układu elektronicznego silnika (klucz francuski na tle samochodu). Następnego dnia przy kilu pierwszych jazdach nie zapalały się żadne kontrolki, jednak w końcu auto dało za wygraną i zapaliło obydwie, ale było cały czas na chodzie. Następnego dnia wieczorem auto już odmówiło współpracy, tzn. przestało odpalać, i zapaliła się kontrolka check engine. Ze względu na napięty terminarz dopiero po tygodniu udało mi się podejść do tematu (chciałem zawieźć auto do mechanika w celu wyjęcia nowego czujnika i założenia starego). Tym razem auto odpaliło od razu bez żadnych problemów, za to ze świecącą się kontrolką check engine. Do warsztatu dojechałem i na miejscu próbowałem wywołać usterkę próbując tak kręcić rozrusznikiem (półtora raza) żeby auto nie miało szansy odpalić, ale działanie nie przyniosło żadnego efektu (czytaj - chodziło jak trzeba). Czujnik został wymieniony na stary, a jedyny błąd który komputer zapamiętał to problem z ciśnieniem w kolektorze dolotowym, usterka elektryczna. Kiedy auto nie chciało odpalić wykazywało inne błędy związane z ciśnieniem paliwa, ale z jakiegoś powodu komputer ich nie zapamiętuje.

 

Mogę jeszcze od siebie dodać, że kiedy inny mechanik postanowił pomóc wymieniając filtr paliwa, twierdził że układ musi być zapowietrzony ponieważ filtr jest zalany tylko do połowy. Inny mechanik twierdził natomiast że ten silnik sam się odpowietrza, a gdyby był problem np. z cofaniem się paliwa, to auto robiłoby to za każdym razem, zwłaszcza po dłuższym postoju, a na moją usterkę nie ma reguły.

 

Czy ktoś miał podobny przypadek albo jest ekspertem od silników 1,7cdti??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość Arek 1978

Witam mam problem z porannym odpalaniem ciepły pali od strzała Meriva 1.7 CDTI wymienione nowe świece kontrolka świec mignie tylko na sekundę i gaśnie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności