Skocz do zawartości

Zgasiłem i nie odpala Meriva 1.3 CDTI POMOCY!


Gość gonzo 1983

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość gonzo 1983

Witam po dłuższej nieobecności.Nie wiem jakim cudem ale rzeczywiście rozrząd się przestawił ale koniec końców Meriva odpaliła ale w warsztacie w którym doszli do tego że przyczyną nieodpalania auta był wspomniany rozrząd zapomnieli podokręcać rurek od przelewów(przy listwie) i po odpaleniu tryskała tamtędy ropa i spod 2 i 3 wtrysku idą pęcherzyki powietrza.Rurki podokręcaliśmy i nie cieknie natomiast śruby które trzymają wtrysku dokręciliśmy ale dalej idą tamtędy pęcherzyki powietrza.Meriva odpala ale nie równo pracuje.Nie mam pojęcia czy wtrysku zapowietrzone czy któryś się zawiesił bo bardzo głośno chodzi.Próbowalismy przy zapalonym aucie poluźniać rurki na listwie od wtrysków ale to nie pomogło.Auto przed awaria chodzilo jak zegareczek i cichutko.Proszę o jakąś poradę bo nie wiem czy wybrać się do mechanika który ustalił że to ten przestawiony rozrząd że coś nagrzebał z wtryskami skoro idzie powietrze spod nich.Dodekrzewam ze je wyciagal i cos uszkodil.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak znam życie nie powymieniał uszczelek pod wtryskami .. :) .. ja bym go zjeb.... i to porzadnie. Może to grozic uszkodzeniem wtryskiwacza na skutek przegrzania.

Układ wtryskowy na C/R sam sie odpowietrza podczas pracy. Moje pytanie jest czy wtryskiwacza sam w sobie pracuje głosno, czy jest to wynik przedostawania sie spalin z komory spalania (efekt podobny do dziurawego tłumika)?

Pamietaj, że moment dokręcenia wtryskiwacza jest sciśle okreslony .. czasami sa specjalne procedury dokrecania i układania się wtryskiwacza .. zastosowanie sie do tego zapewni Ci prawdiłową prace na długie lata .. jak go za mocno dokręcisz .. to siła "wygnie" wtryskiwacza i z odległosci kilku mikronów nie zostanie nic i za jakis czas iglica sie albo zatrze albo sie zużyje. Tak wiec jezeli ewidentnie masz przedmuchy na połaczeniu wtryskiwacza z głowica nalezy wymienic uszczelki miedziane (przed wymianą porównaj grubość .. jezeli wystepuja różnej grubości dla różnych modeli) i dokręć z odpowiednią siłą wg. specyfikacji dla danego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gonzo 1983

Witam, spod tych dwóch wtrysków minimalnie pojawiają sie pojedyncze pęcherzyki.Byłem u dwóch zaufanych mechaników i powiedzieli że takie coś to normalka i nie ma żadnego wpływu co innego jak by był wyraźny przedmuch bo wtedy by byl specyficzny odglos a takiego nie ma.Dzisiaj ciężko ale odpaliła chwile chodzila jakby na trzy cylindy po czym zaczela normalnie i cicho chodzić wiec pojechałem na jazdę probna i radość nie trwała długo bo po ok kilometrze znowu zaczęła chodzić według mnie na trzy baniaki.Mam pytanie-a jakie są objawy jakby w którymś we wtrysków klęknął przelew?Rozrząd dzisiaj sprawdzaliśmy i jest jak w książce pisze.Uszkodzenie mechaniczne wykluczam całkowicie bo silnik kręci bez żadnych oporów a po odpaleniu ewidentnie stukanie dochodzi z wtrysków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz tych wtryskiwaczy za mocno dokręconych?? moze zrób jak pisze .. kup uszczelki .. odkręć wtryskiwacze załóż nowe uszczelki i dokreć wg specyfikacji.

co to za pytanie jakie sa objawy jaby w którymś we wtrysków klęknął przelew?? nie rozumiem tego .. możesz jaśniej ..

przelew na peknąć i byłby wyciek paliwa?? czy o co chodzi??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gonzo 1983

Napisałem tak jak mi powiedział gość który zdiagnozował przyczynę niepalenia auta.Zalecił sprawdzenie przelewów na wtryskach bo program diagnostyczny tego nie wykryje(robi się to mechanicznie-ściąga się przelewy i zakłada sie rurki z menzurkami(mogą być zwykle strzykawki)i obserwować czy wszystkie cztery równomiernie napelniaja sie ropą)TO SĄ SŁOWA DIAGNOSTY.Nigdy tego nie robiłem wiec prosiłem o poradę i stad moje pytanie czy jakby byl posadzony przelew we wtrysku to by powodowal takie objawy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra .. teraz wiem o co chodzi .. to nie chodzi o to, że przelew klęknie .. tylko chodzi o to, że próba przelewowa może pokazać, który wtryskiwacz jest padniety ..

weź sobie wbij w neta próba przelewowa wtryskiwaczy Bosch i zobaczysz jak to wyglada i na czym polega.

możesz ją zrobic .. jak wyjdzie Ci NOK .. to przed wymianą wtryskiwacza możesz zrobić dokładnie to co pisałem .. a jak już bedziesz miał je wyciągniete .. to zamienić je miejscami .. i znów zrobic próbe przelewową .. jezeli problem sie przeniesie .. to znaczy, że problem jest z wtryskiwaczem, a nie sposobem montażu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość gonzo 1983

Witam, nie zagłębiałem się sam w przyczynę nierównej pracy silnika i stukania i zawiodłem Merivę do tego samego serwisu Boscha, który zdiagnozował mi przestawiony rozrząd i okazało się że te objawy są wynikiem uszkodzenia mechanicznego(zaworu bądź hydropopychacza).Zostala zmierzona kompresja na każdym cylindrze i wyszło że na 3-im kompresja jest znikoma max 14.7 a przy pierwszej pracy tłoka tylko 6 na 4-ym max.16 wiec tez niewiele na 1-ym 17.9 a na 2-im 18.1.Wiec glowica do zrzucenia i na pierwszy rzut oka zawory proste(równiez na 3-im).Wszystkie hydropopychacze twarde oprócz jednego na 1-ym.Proszę o pomoc-jak sprawdzić dokładnie zawory, te hydropopychacze ewentualnie dźwigienki hydropopychaczy żeby już nie wracać do tematu a nie składać tego w niepewności bądź wymieniać coś z dobrego na nowe.Mechanik z tego serwisu Boscha powiedział że jak rozrząd się przestawił to musiał tłok się spotkać z zaworem ale ani żaden zawór nie jest"odbity" na tłoku ani widocznie skrzywiony.Najlepsze w tym wszystkim jest fakt że raz był taki objaw że po ustawieniu tego rozrządu po tym jak sie przestawil silnik pracowal nie równo i głośno i nagle na chwile zaczął chodzić równiutko i cicho po czym znowu glosno i nierówno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że trzeba sprawdzić zawory bo widocznego śladu może nie być ale zawory mogą być skrzywione przez co mogą się nie domykać.

Po drugie sam piszesz że jeden hydropopychacz jest uszkodzony już to też jest usterką która powoduje niewłaściwe opróżnianie silnika lub napełnianie.

Ja zawiózłbym głowicę do warsztatu gdzie je regenerują do dokładnego przeglądnięcia.Raz a porządnie.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gonzo 1983

Właśnie z porządnym warsztatem w naszej okolicy jest problem i chciałbym się dowiedzieć jak się sprawdza zawory i hydropopychacze.Adam kompresję słabą mam na 3 cylindrze a tylko jeden miękki popychać jest na 1 baniaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności