Skocz do zawartości

astra h klimatronik brak ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Astre h Z18xe.

Mam problem gdyż zaczęły się chłodniejsze dni i zauważyłem że z nawiewu leci chłodne powietrze a jazda jak jest zimno tylko z podgrzewanymi siedzeniami nie wystarcza. Dodam iz w lipcu wymieniałem sprężarkę klimatyzacji na nową i potem filtr kabinowy(może jego źle wsadziłem ale nie pozaginał się nigdzie w srodku i wszedł bez problemu). Sprawdzalem i kalibrowalem klapy Op-Com i brak błędów klapy niby działają ale od czasami od kilku miesiecy zaczela mi któraś klapa sie zalaczac nawet bez kluczyka (zlaczy sie i zachwile cisza po jakims czasie znów) ale akumulatora nie rozladowuje i nie jest to ta od odcinania powietrza. Dodam iż obojetnie czy dam na low czy hi temp z nawiewów taka sama lecz słychać sliniczek jakby od mieszania powietrza. Proszę o jakieś rady co to może być, gdzie znajduje się ta klapa od mieszania jak sie do niej dostać, dodam że nagrzewnica jak sie dotyka to jest ciepła. Z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek może by trzeba było nagrzewnice przepłukać. Najpierw sprawdzić jej drożność i potraktować wodą z octem.

Niby u mnie nie było raczej jeżdżone na wodzie, ale efekty płukania były bardzo widoczne od zaraz.

Z nagrzewnicy nie chciała z początku lecieć woda (podłączone najpierw bez pośrednio do kranu), dopiero po chwili z dolnego przewodu wypłynął osad i woda coraz szybciej zaczęła przez nią przepływać. Zalałem mieszaninę wody z octem do samej nagrzewnicy i zostawiłem na godzinę, po godzinie ponowne płukanie, tym razem dolny króciec był podpięty pod kran, wypłynął znów jakiś osad, dosyć gęsty, następnie płukanie wodą DEMI i zalanie płynem chłodzącym. Układ wpięty w obieg i efekt widoczny od razu.

Wcześniej na gorącym silniku wylot z kratek był lekko ciepły, po operacji gorący.

Robiłem to po kupnie samochodu 5 lat temu, po wymianie termostatu który nie trzymał i prawidłowym podpięciu parownika LPG okazało się że tylko minimalnie poprawiło się ogrzewanie, dlatego zrobiłem płukanie nagrzewnicy i warto było.

Dodam że w moim autku nie ma zaworu odcinającego, nagrzewnica jest wpięta bezpośrednio do krótkiego obiegu.

Teraz znów mnie czeka ponowna płukanka - ale to już inny temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rafał

Grooby nie tak do konca,u mnie jezeli goraca leci ciepło, jezeli ciepła to nie czuc na kratkach.Druga sprawa moim zdaniem jezeli faktycznie masz np cos z klapkami to nagrzewnica powinna byc goraca bo niby przez co jest odbierane cieplo z niej?.U mnie nie ma zaworu nagrzewnicy, u Ciebie pewnie tez nie ma.

Niech ktos jeszcze sie wypowie, bo z nagrzewnica walcze pierwszy raz.

Jezli klapy mieszajace sa tak samo umieszczone jak w AG to bedziesz troche musiał rozebrac...

 

Mechanik mnie jeszcze straszy UPG...

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mechanik mnie jeszcze straszy UPG...

Żeby nie było - nie wierz mechanikowi, wiesz jak sprawdzać.

Jak nie to pisz na PW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności