Skocz do zawartości

Głośna praca silnika i niebieski dym


Gość art32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mój pierwszy temat na tym forum od zakupu Merivy. Samochód mam już rok czasu sprawuje się super, nic się nie psuje, silnik w miarę żwawy, potwierdzam że smakuje mu olej, u mnie jest to nie więcej jak 0,3 na 1000 km. Przebieg 190 tys. Tydzień temu wystąpiła pewna usterka o której chce tu napisać, może ktoś będzie wiedział co było przyczyną.

Zawsze, gdy odpalam zimny silnik to przez jakieś dwie sekundy chodzi on głośniej i wtedy świeci się też kontrolka ciśnienia oleju, na ciepłym już to nie występuje, na dołączonym pliku "zimny" to słychać. Wydawało mi się to normalne, bo wiadomo że olej wszędzie od razu nie dotrze. Tydzień temu, gdy odpaliłem go pierwszy raz na zimno od razu usłyszałem dużo głośniejsze niż zwykle, równomierne tak jakby stukanie, szybko wtedy zgasiłem silnik, po chwili gdy chciałem go zapalić drugi raz, zmienił się głos przy zapalaniu silnika, był taki wydłużony, a jak już się uruchomił to po chwili mocno dymił na niebiesko, ale już nie było słychać tego stukania, tą drugą próbę nagrałem i załączam do tematu. Dziwne w tym wszystkim jest to, że przy następnych próbach zapalenia silnika, wszystko było i jest do tej pory ok. Właśnie przypominam sobie, że wcześniej ten głośny odgłos stukania przy odpalaniu słyszałem może dwa razy, trwało to ok. pół sekundy, ale wtedy to szybko ustawało i nie przejmowałem się tym.

zimny.mp3

usterka_video_WMV V9_004.wmv

usterka.mp3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze klepią - po kilku obrotach wału napełniaja się olejem i juz nie stukają, aczkolwiek na odległość cieżka sprawa.

Kilka pytań:

Jaki olej i co ile wymieniany?

Czy zawsze tak opornie odpala - dlugo trzeba kręcić?

Dymienie zawsze czy tylko na zimno?

Czy silnik nie był przegrzany, zagotowany albo jeżdzony z za niskim stanem oleju?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niepowazny jestes ze lekcewazysz kontrolke cisnienia oleju to po pierwsze. Poza tym nie chodiz oto ze olej musi dotrzec wszedzie by kontrolka zgasla. Olej dociera dosc szybko nawet jak wezmiesz klucz i pokrecisz walem tak recznie to juz pompa ladnie puszczaoliwe. Porblem w tym ze jels sie zapala kontorlka to cisnienie nie jest wystarczajace. Nie wiem jaki tak jest czujnik w tym aucie ale dosc cczesto czujniki maja próg przy ktorym gasnie lampaka np 0.3 bara albo 0.5 bara czasami nawet 0.8 bara. A nie wiem czy wiesz jakei jest cisnienei minimalne na ajlowych w autach? Zazwyczaj okolo 1.2 1.5 bara przy 2000 obr silnika to ksiazkowo podaje sie okolo 2 barow ale w realu jest zazwyczaj wiecej. Do teog wszystkiego to pryz ziknym oleju czyli gestszym cisnienie jest zawsze znacznie wyzsze jak na goracym oleju. Dlateog tez wszelkie zaworki czy to w pompie czy w obudowie filtra oleju otwieraja sie znacznie bardziej czyli puszcza olej bokiem bo jest nadmiar cisnienia oleju. Tu u ciebie jesli czujnik jest sprwny to masz albo pompe zarana albo silnik trup.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze klepią - po kilku obrotach wału napełniaja się olejem i juz nie stukają, aczkolwiek na odległość cieżka sprawa.

Kilka pytań:

Jaki olej i co ile wymieniany?

Czy zawsze tak opornie odpala - dlugo trzeba kręcić?

Dymienie zawsze czy tylko na zimno?

Czy silnik nie był przegrzany, zagotowany albo jeżdzony z za niskim stanem oleju?

 

olej wymieniany był zaraz po zakupie, czyli rok temu, zalany 5w30 GM dexos2, zrobione na nim jest 9 tys. km, jak jest zimny to trzeba trochę dłużej kręcić tak jak na nagraniu,

to dymienie wystąpiło jednorazowo, na zimnym silniku tak jak to opisałem wcześniej, teraz już w ogóle nie dymi
Mi nie zdarzyło się przegrzać silnika, zdarzyło mi się jeździć ale to nie było długo na ostatniej kresce na bagnecie, wtedy nie wiedziałem że ten silnik lubi olej, a kontrolka od poziomu oleju zaświeca mi się losowo co jakiś czas, nie ważne ile oleju jest w silniku

a że silnik trup to tego bym nie powiedział, bo chyba spalanie oleju na poziomie 0,3L na tysiąca to nie tragedia, poza tym że ta kontrolka świeci sekundę po starcie silnika na zimno, to żadnych objawów niepokojących nie zaobserwowałem przez ten rok czasu od zakupu

Czyli pozostaje mi jechać do mechanika zmierzyć ciśnienie oleju przy starcie zimnego silnika i na ciepłym to się okaże co i jak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności