Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

miganie kontrolki ciśnienia oleju po odpaleniu silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   tomii23

tomii23
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2.0 cdti
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 październik 2015 - 14:12

witam

 

Przy niskich temperaturach po odpaleniu miga 3sek kontrolka ciśnienia oleju jaka może być przyczyna ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 październik 2015 - 14:33

miga czy mruga?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   zlotyorzech

zlotyorzech
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 październik 2015 - 15:03

Podobno w Isi to norma, pomaga wymiana uszczelki pod smokiem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   tomii23

tomii23
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2.0 cdti
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 październik 2015 - 07:40

mruga z sygnałem dźwiękowym, poziom oleju ok  


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   zlotyorzech

zlotyorzech
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 październik 2015 - 08:50

Jak piszczy to już poważny sygnał, że lada moment może być problem. Najpierw trzeba wykluczyć usterkę czujnika ciśnienia, potem jak wspomniałem wszystkie uszczelki. To, że powiom oleju jest dobry nie znaczy, że silnik ma smarowanie, bo ciśnienie niskie i nie dociera olej tam, gdzie powinien. Może po prostu zimny olej jest gęsty i dłużej trwa osiągnięcie zadanego ciśnienia ale lepiej to sprawdzić zanim się zatrze motor.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1720 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 październik 2015 - 11:15

koniecznie sie tym zajmij .. bo tak jak mówi ZO problem może skończyc się remontem kapitalnym lub wymiana silnika w wyniku zatarcia silnika.

do sprawdzenie ciśnienie oleju w czasie rozruchu .. jezeli jest ok .. to wymiana czujnika .. a jak jest niskie .. to miska w dół i wymiana uszczelnienia smoka (problem znany w ASO i na rynku). Ja bym sie tym zajął jak najszybciej zanim złapie Ci panewki .. bo może okazac się, że za chwile bedziesz miał panewki głowne do wymiany, a to i tak minimalna kara jaka moze Cie spotkać.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Trebuh

Trebuh
  • Forumowicz
  • 105 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Lubię te OPLE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 październik 2015 - 16:23

łączenie smoka miski z blokiem posiada pierscien gumowy ktory twardnieje przy niskiej temperaturze Przez to wyrzuca olej z powrotem do miski i nie utrzymuje ciśnienia w górnej części silnika--9/10 przypadków


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 październik 2015 - 19:48

i tylko w silnikach serii A20DTx... bo starszy model Z19DTx nie ma tego ulepszenia ;)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   tomii23

tomii23
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2.0 cdti
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 październik 2015 - 18:38

jaki będzie koszt wymiany uszczelki smoka ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   zlotyorzech

zlotyorzech
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 październik 2015 - 18:47

To zależy, czy robisz w ASO (ok. 800 zł) czy u znajomego mechanika. Olej tez do wymiany więc to podraża naprawę. Prawdopodobnie i tak musisz jechać do ASO po uszczelkę bo w sklepach może nie być albo jakas podróba. Zadzwoń do ASO i dowiedz się konkretnie, popytaj w kilku punktach, czasem są róznice. Lepiej się pospiesz bo silnik kosztuje powyżej 10 tysiaków.



Użytkownik zlotyorzech edytował ten post 14 październik 2015 - 18:51

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse