Skocz do zawartości

problem z temperatura , brak mocy ,cos jakby blokada predkosci


Gość astra mk5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , Jakis czas temu zauwazylem ze w mojej astrze rosnie bardzo szybko temperatura na wyswietlaczu obok godz. tj. temperatura na zewnatrz dodam ze mam nie orginalne radio wiec nie moge sprawdzic temp. silnika , na poczatku nie przejmowalem sie tym za bardzo poniewaz pomyslalem ze czujnik musial sie zepsuc ale ostatnio czesto wyjezdzam w dlugie trasy i zauwazylem ze kiedy temp. rosnie to nie moge przekroczyc 80mil/h . Nie powiazalem tego z temp silnika poniewaz to jest temp. na zewnatrz wiec(chyba) nie ma nic wspolnego z tym drugim czujnikiem , ale jakos mnie wzielo i odczytalem bledy sposobem recznym a raczej noznym i wyszlo ze mam dwa nie dzialajce wiatraki . jeden z bezpiecznikow wymienilem poniewaz byl spalony ale nic sie nie zmienilo kiedy zaczynam sie rospedzac od predkosci powiedzmy 40m/h temp idzie szybko w gore . nie wiem co takiego to moze byc bo jesli byly by to wiatraki to chyba powinna zapalic sie jakas kontrolka ostrzegawcza albo cos a tu nic , czy ma ktos jakis pomysl co to moze byc albo czy ktos mial juz podobne problemy ? z gory dziekuje za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jakos mnie wzielo i odczytalem bledy sposobem recznym a raczej noznym i wyszlo ze mam dwa nie dzialajce wiatraki
jakie były te błedy dokładnie .. chodzi mi o kod błedu i symptom ..

To co piszesz o temperaturze zewnętrznej wydaje mi sie, ze jest zwiazane z nieoryginalnym radiem .. lub problemem z czujnikiem. To ze masz blokadę .. może świadczyć o przekroczeniu temperatury albo silnika, albo powietrza dolotowego .. wtedy moduł silnika wprowadza ograniczenie mocy abys nie przegrzał silnika. Proponuje szybko to rozwiazać z uwagi że przegrzany diesel to h... diesel .. same z nim tylko problemy później.

Rozumiem, że poziom płynu chłodzacego jest dobry i że go nie ubywa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jakie były te błedy dokładnie .. chodzi mi o kod błedu i symptom ..

To co piszesz o temperaturze zewnętrznej wydaje mi sie, ze jest zwiazane z nieoryginalnym radiem .. lub problemem z czujnikiem. To ze masz blokadę .. może świadczyć o przekroczeniu temperatury albo silnika, albo powietrza dolotowego .. wtedy moduł silnika wprowadza ograniczenie mocy abys nie przegrzał silnika. Proponuje szybko to rozwiazać z uwagi że przegrzany diesel to h... diesel .. same z nim tylko problemy później.

Rozumiem, że poziom płynu chłodzacego jest dobry i że go nie ubywa.

Dzięki za odpowiedz :) problem jest nadal jeszcze nie byłem u mechanika bo narazie jeżdzę samochodem tylko do pracy , choć jeszcz przed waszymi odpowiedziami zrobiłem nim 400km i nie miałem problemów tylko tyle ze rosła ta temp. Na wyswietlaczu . Płyn jest w normie była to pierwsza rzecz jaka sprawdziłem a myśle ze to nie przez radio bo jeżdzę samochodem już dwa lata i nie było wcześniej tego problemu , za niedługo dopisze te błędy , z góry dzięki :)

Dzięki za odpowiedz :) problem jest nadal jeszcze nie byłem u mechanika bo narazie jeżdzę samochodem tylko do pracy , choć jeszcz przed waszymi odpowiedziami zrobiłem nim 400km i nie miałem problemów tylko tyle ze rosła ta temp. Na wyswietlaczu . Płyn jest w normie była to pierwsza rzecz jaka sprawdziłem a myśle ze to nie przez radio bo jeżdzę samochodem już dwa lata i nie było wcześniej tego problemu , za niedługo dopisze te błędy , z góry dzięki :)

ESN 227911 148104 148204 148304 050074 z tym ze pierwszy to chyba od żarówki która wymieniłem a ostatni od płynu do wspomagania bo tez musiałem go uzupełnić , pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

148104 148204 148304
to sa błedy z wentylatora chłodnicy .. opis jest lakoniczny .. no load .. niestety niewiele więcej moge wyczytac z moich błędów .. ale trzeba sprawdzić czy to problem braku prądu .. czy może zatarty wentylator .. błedy sa z wsztstkich predkosci obrotowych .. wiec nie zalącza się w ogóle ...

 

 

ESN 227911
Plausibility check of sensitibity drift of airmass .. wiec pasuje podmienić lub zweryfikowac MAFa.

 

 

050074
a w tym temacie było juz dużo .. u mnie wisi, że ten symptoom jest nieużywany .. a związany jest z prędkoscią obrotowa czyjnika kół .. ale pamietam, że na forum było głosno, że dotyczy dodajrze czujnika predkosci wałka rozrzadu .. musisz wprowadzić kod i szukac na forum .. ale na pewno była rozmowa w tym temacie

 

a co do przegrzewania sie silnika .. no to wentylator .. wiec sprawa rozwiązana ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa błedy z wentylatora chłodnicy .. opis jest lakoniczny .. no load .. niestety niewiele więcej moge wyczytac z moich błędów .. ale trzeba sprawdzić czy to problem braku prądu .. czy może zatarty wentylator .. błedy sa z wsztstkich predkosci obrotowych .. wiec nie zalącza się w ogóle ...

Plausibility check of sensitibity drift of airmass .. wiec pasuje podmienić lub zweryfikowac MAFa.

a w tym temacie było juz dużo .. u mnie wisi, że ten symptoom jest nieużywany .. a związany jest z prędkoscią obrotowa czyjnika kół .. ale pamietam, że na forum było głosno, że dotyczy dodajrze czujnika predkosci wałka rozrzadu .. musisz wprowadzić kod i szukac na forum .. ale na pewno była rozmowa w tym temacie

 

a co do przegrzewania sie silnika .. no to wentylator .. wiec sprawa rozwiązana ..

.

Ok, tez tak myślałem co do tych wentylatorów ,dzięki za szczegółowe info , na czasie pojadę do mechanika to mi to zrobi , powodzenia , pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość astra mk5

witam , po czasie :) co do blokady prtedkosci to po diagnostyce okazalo sie ze jest to map sensor ktory podaje niepoprawne dane bede go wymienial z tym zastanawiam sie nad uzywanym nie wiem czy warto i tu moje pytanie .. jesli nie to widzialem w miare tanie na ebay (zamienniki ) jak myslicie wate to pracy czy lepiej kupic orginal , fajnie bylo by zaoszczedzic troche grosza i wymienic samemu ..pozdrowienia dla wszystkich :)


zeby to odkryc musialem jechac 50km do polskiego mechanika bo angole kazali mi tankowac na lepszych stacjach :) hehe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności