Skocz do zawartości

Gdzie szukać problem - długi opis dla cierpliwych POMOCY!


Gość Kuba_Torun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!


To mój pierwszy post na forum. Szukam pomocy!


Nie wiem co mam już robić w swoim przypadku dlatego też tutaj szukam pomocy. Do sedna...


Kupiłem samochód w Niemczech jakieś 1,5 roku temu. W samochodzie pojawiał się od czasu do czasu błąd "samochód z kluczykiem". Raz się zapalał, raz nie. Generalnie po wyłączeniu samochodu kontrolka gasła, a później w nieokreślonych sytuacjach potrafiła się zapalić. W mocy i pracy silnika nie zanotowałem żadnych zmian przy zapalonej kontrolce.


Jeździlem tak z dobry rok czasu, aż w końcu postanowiłem coś z tym zrobić. Inspiracją stało się to, że kontrolka "Samochodziku z kluczykiem" zaczęła się pojawiać coraz częściej a nawet zamieniała się w "Check engine" i wówczas czułem już spadek mocy. Najczęściej po wyłączeniu samochodu wszystkie błędy ustępowały, aby po chwili znów pojawił się "samochód z kluczykiem".


1. Po wizycie w warsztacie otrzymałem informację że problem jest w kolektorze dolotowym, że prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik położenia klap (czyli twinport (?)). Dodatkowo rozebrał on kolektor, wyczyścił i sprawdził klapy - mają się nie zacinać i być w miarę sztywne , bez luzów.


2. Oddałem auto do drugiego mechanika - serwisu opla w toruniu, gdzie powiedziano mi że do wymiany cały kolektor (2000 zł!!!).


3. Oddałem auto do jeszcze innego mechanika (3 z kolei), który stwierdził że czujnik jest w porządku lecz problemem jest silniczek, który popycha te klapy.


4. Wyczytałem na forach, że problemem może być sterownik silnika. W związku z tym samochód pojechał do elektromechanika (4 warsztat) - speca od sterowników w Toruniu. Diagnoza to zepsuty potencjometr/czujnik ustawienia klap. Dodatkowo tam wyczyścili mi EGR.



Dodatkowo pojawiła się dziwna rzecz. Kiedy kontrolka "samochodzik z kluczykiem" zmienia się na "check engine" auto potrafi (nie zawsze) zacząć szaleć. Zachowuje się tak, jakby nie paliło na jeden gar, a w momencie dodawania gazu 3-4-5 bieg kontrolka zaczyna mrugać (wyższe obroty, większe obciążenie silnika). Po wyłączeniu silnika auto wróciło do normalnego działania, lecz kontrolka "Check engine" już nie zgasła i paliła się cały czas.

Ponoć przy kontrolce "samochodu z kluczykiem" był jeden błąd, zaś przy "Check engine" cała litania.



Po potwierdzeniu z dwóch źródeł opcji cujnika/potencjometru oddałem do warsztatu gdzie ów czujnik został wymieniony (zakupiłem używkę na alle...). Dodatkowo wymieniłem świece w związku z tym problemem niepalenia na jeden gar (migająca kontrolka). Mechanik usunął błąd i wszystko miało wrócić do normy. Niestety... Po wyjeździe od mechanika kontrolka "samochód z kluczykiem" wróciła. Po zgaszeniu auta i ponownym włączeniu kontrolka zgasła, aby znów przy 3-4-5 biegu się pojawić.


Pomyślałem, że może coś musi się wyregulować (sterownik, elektronika) ale czas w tym przypadku nie pomógł.


W związku z tym, że po wymianie problem się nie rozwiązał (nadal kontrolka "samochodu z kluczykiem" zmieniająca się po czasie na "Check engine" + czasami migający "check engine") postanowiłem wymienić silniczek do ustawiania tych klap - ten z wężykiem do podciśnienia.



Znów mechanik, wymiana, kasowanie błędów. Wyjeżdzam od mechanika i problem znów nie rozwiązany. Dałem znów chwilę czasu na oswojenie elektroniki z nowymi częściami ale nie pomogło.



Pomyślałem inaczej. Kontrolka "samochód z kluczykiem" pojawia się tylko w przypadku "obciążenia samochodu" czyli podczas jazdy. Zrobiłem próbę na parkingu (auto stojące) - gazowałem, trzymałem wysokie obroty itd itp i kontrolka się nie pojawiała, wszystko wyglądało jakby w porządku. Ale niestety podczas jazdy kontrolka się zapalała.


Dalej idąc tropem migającego od czasu do czasu "Check engine" i nie paleniem na jeden gar wpadłem na pomysł (poczytałem na forach) wymiany szyny DIS - czyli cewki. To również nie pomogło...



Nie wiem czy ktoś dotrwał do tego momentu ale ja już nie wiem co mam robić.


Niestety nie mam spisanych numerów błędów.


Czy jesteście mnie w stanie naprowadzić jakoś gdzie szukać przyczyny? Może jakiś dobry mechanik w Toruniu?


Dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że to EGR daje błędy i pali wtedy check oraz przełącza na tryb awaryjny, to kontrola emisji spalin, czasem czyszczenie zaworu nie pomaga na długo zwłaszcza jak jest przebieg ponad 200 kkm. Oleju nie bierze czasem? Migająca kontrolka z kluczem to zwykle objaw immbilisera, ale wtedy zwykle nie da się odpalić. Jak tylko świeci, to jakis błąd w układzie elektronicznym silnika - bez kodów błedów nic nie pomożemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy kontrolce "samochodu z kluczykiem" był jeden błąd, zaś przy "Check engine" cała litania.

z ta cala litania prosze zaczac nowy temat zgodnie z regulaminem

czyli nadac odpowiedni tytul

i wypisac wszystkie kody bledow jakie sie pojawily

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności