Skocz do zawartości

Brak iskry Omega B kombi automat 93r


Gość misiekk167

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pisze tutaj bo już mam brak pomysłów.

 

Omcia straciła iskrę wszystko niby poprawnie działa zanim wymontowałem akumulator wszystko było ok ale po kolei:

 

- Ecu simtec56

- Pilot miał słabą baterię i nie działał od poczatku kluczem otwierałem całe auto

- Spalił mi się rozrusznik [chodził razem z silnikiem coś mu się zawiesiło] przed spaleniem auto odpalało normalnie

- Wymiana rozrusznika na nowy kręci ładnie

- Wymontowałem aku bo mi padł autko stało 24h bez aku. [główna przyczyna moich problemów coś musiało się zresetować od tego]

- Po podłączeniu nie mogłem otworzyć auta kluczem mogłem kręcić i nic się nie działo wlazłem przez bagażnik i otworzyłem drzwi kierowcy

- wymieniłem baterie w pilocie ale przestał działać pilot więc zakodowałem go metodą zapłon i czerwonym strzelać w lampkę pod sufitem od teraz otwieram pilotem lub kluczami.

- Mrygał check co jakiś czas (problem immo) więc przykleiłem pestkę na pentlę i już nie mryga

- Pompa paliwa działa, rozrusznik też, listwa pod ciśnieniem

- Błędy kompa to Kod 93 i 94 czyli komunikacja immo i sonda lambda [lambda nie miałą by nic wspólnego z iskrą]

- Czasami po włączeniu zapłonu auto wariuje dziwnie strzyka od strony kierowcy jak by jakaś pompa z przodu i mryga check musze parę razy włączyć i wyłączyć i problem znika.

- Po przełączeniu na pozycję R obrotomierz wskazuje 300rpm na zapłonie [i to nie zawsze] i przygasają kontrolki gdy przełączę na N lub P objawy znikają.

- Skrzynia jest w trybie awryjnym od początku jak go kupiłem ale to nie ma znaczenia z iskrą więc temat narazie olewam zajmę się gdy ożyje.

- cały czas brak iskry

- Czasami gdy włączam zapłon pali się kontrolka oleju i sobie świeci

- Również czasami pali mi się ikonka pod zegarkiem żółta z wykrzyknikiem

 

 

To co udało mi się zrealizować za pomocą internetu:

 

- zakodowanie pilota i odpalenie z pilota (nic)

- odpalenie z kluczyka otwieranie drzwi kluczem (nic)

- 30 sec po zapłonie (nic)

- 30 min bez aku w celu resetu błędów (bujda nie działa), 30 razy zapłon (bujda nie działa) po tych 30 minutach pilot nadal działał

- Szukanie immo pod schowkiem jest tylko sterownik skrzyni i nic więcej [może jest gdzieś indziej nie wiecie może gdzie?]

- sprawdzenie styków pętli są czyste

- błąd immo to brak komunikacji czy tylko mam sprawdzić przejścia między pętlą a immo? coś jeszcze jest po drodze?

 

czy ten model ma immo w ECU? jeśli tak to jestem uziemiony dalej ;/

 

Nie chcę rozbierać całego kokpitu by polecieć po przewodach gdzie z pętli się kończą przewody dlatego było by miło gdybyście wskazali mi gdzie ten moduł jest

 

Da się jakoś to obejść aby była iskra? skoro wszystko działa a odcina mi tylko iskrę to pewnie gdzieś odcina zasilanie tylko gdzie?

 

Ratujcie bo już 2 tyg stoi w końcu ktoś się zaciekawi a leży biedna na osiedlu.

Edytowane przez misiekk167

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie:

Immo to pestka w kluczyku i pętla na stacyjce razem z modułem.

Ecu jak dostanie prawidłowy sygnał to pozwoli uruchomić silnik.

Nie szukaj więc immo po schowkach, itp bo nie znajdziesz nigdzie więcej.

Jak po włączeniu zapłonu szybko mruga kontrolka silnika to masz problem z immo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studiowałem schematy na 2 programach i doszedłem auto odpala [podałem napięcie na pewien pin w Ecu]

 

Szybko mrygała od czasu do czasu i to nie zawsze teraz jest tylko sam check tak jak to było wcześniej.

Najdziwniejsze że bez pestki i mryganiu check pompa paliwa i rozrusznik działa.

 

Po przeanalizowaniu na programach błędy 93 i 94 to niepoprawne sygnały immo prawdopodobnie siadł soft bo pętlę i pestkę czyta ale nie rozłącza do końca.

 

Jedynie co muszę zrobić to wmontować sterownik on/off aby na pilota załączać zapłon i go gasić ponieważ po reanimacji mam zapłon włączony cały czas bez kluczyka : SMILE :

 

Jedyne zdziwienie miałem z kostką zasilającą cewkę powinna być 4 przewodowa (masa,zasilanie i 2 sygnały ecu] ja mam 3 przewody bez masy.

Edytowane przez misiekk167

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy przewody..

Zasilanie i dwa z ECU. Sterownik zamyka obwód masą podając ją naprzemiennie.

Możesz też pomyśleć nad emulatorem immo http://www.autotronika.pl/pl/katalog/emulatory-immobilizerow-wylaczenie-immo-off/emulator-immo-opel.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z autodatą powinny być 4 przewody ale jak widać program też może się mylić.

 

Wszystko wróciło do normy winą była stacyjka nie dodałem że wymieniałem również wkład i składając źle wsadziłem rolki które się ślizgają po ścieżkach ponieważ jedna rolka jest krótsza a druga dłuższa. Pomiędzy zapłonem a rozruchem silnika jest jeszcze jedna ścieżka która idzie do Ecu włąśnie w to miejsce gdzie podałem napięcie.

 

Przed zamianą rolek właśnie pomijały ową ścieżkę stąd brak sygnałów do immo. Człowiek uczy się całe życie przynajmniej dogłębnie poznałem elektronikę i przy okazji znalazłem kilka fuszerek i nie dociągnieć. Jedynie muszę gdzieś podjechać skasować błędy i zabrać się za skrzynię.

 

Temat można zamknąć szerokości i dzięki za szybkie odpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy silnika skasują się same po kilkunastu uruchomieniach.

Teraz kontrolka gaśnie po odpaleniu zapewne po 2-3 sekundach, jak błędy samoczynnie wykasują się to będzie gasła od razu.

 

ps

Szkoda że od razu nie wspomniałeś że stacyjkę na części pierwsze rozmontowałeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z autodatą powinny być 4 przewody ale jak widać program też może się mylić.

 

Wszystko wróciło do normy winą była stacyjka nie dodałem że wymieniałem również wkład i składając źle wsadziłem rolki które się ślizgają po ścieżkach ponieważ jedna rolka jest krótsza a druga dłuższa. Pomiędzy zapłonem a rozruchem silnika jest jeszcze jedna ścieżka która idzie do Ecu włąśnie w to miejsce gdzie podałem napięcie.

 

Przed zamianą rolek właśnie pomijały ową ścieżkę stąd brak sygnałów do immo. Człowiek uczy się całe życie przynajmniej dogłębnie poznałem elektronikę i przy okazji znalazłem kilka fuszerek i nie dociągnieć. Jedynie muszę gdzieś podjechać skasować błędy i zabrać się za skrzynię.

 

Temat można zamknąć szerokości i dzięki za szybkie odpowiedzi : SMILE :

A wystarczyło wpisać w wyszukiwarkę wkładkę stacyjki i by ci fotki nawet wskoczyły. Sam wklejałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zamianą rolek właśnie pomijały ową ścieżkę stąd brak sygnałów do immo.

 

hmmm , że na samych kablach nie sprawdziłeś , to aż dziw bierze.

Druga sprawa ,że ja miałem ten sam problem (szczegółów nie pamiętam - rolki też pomieszałem ) i winny był tylko i wyłacznie czujnik wału korbowego.... immo też mrygało , bo zapomniałem pestki podmienić...

 

Ps Sprawdziłem kody błędów podane przez ciebie - 93 nie możesz mieć , bo żadna omega nie miała napędu na 4 koła ( i dotyczy GM multec nie simtec... ) - na 99 % masz chiński czujnik wału korbowego i on robi ci zmyłki - poszukaj oryginalnej używki - najlepszy6 manual do wymiany jest na vectra club polska

 

Ps 2 Niby masz automat i może się to odnosić do skrzyni , ale generalnie kody 93 , 94 odnoszą się do czujnika wałków rozrządu

Tyle ,że jeden mówi ,że napięcie jest za niskie , a drugi ,że za wysokie = bezsens

Ps 3 pomierz oporność czujnika wału i rozrządu i podaj je na formum

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności