Skocz do zawartości

Brak mocy, duża turbodziura 3.0 cdti


Gość pawełek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość.

Mam problem z moim oplem signum 3.0 cdti 184 km. Przebieg 160 tys, automat af40.

Auto do 2500 obr/min bardzo bardzo wolno się zbiera. Zjeździłem już masę mechaników, wpakowałem już ponad 5 tys zł i dalej nic.

Komp nie pokazuje żadnych błędów, skrzynia automat, sprzęgło nowe, egr nowy, sterowanie egr wgrane oryginalne mapy, dpf zapchany został usunięty w v-tuningu , Na hamowni wyszła moc 120 km i moment 265 nm, więc bardzo kiepsko.

Teraz auto stoi u mechanika w Rzeszowie, wtryski poszły do sprawdzenia.

Już mi ręce opadają. Tu mam prośbę do forumowiczów, czy znacie gdzieś jakiegoś mechanika co siedzi w tych silnikach i wiedziałby jak sie do tego zabrać? Może być gdzieś w okolicznych województwach, gdziekolwiek bo już nawet zastanawiam się nad wymianą motoru.

Chyba, że ktoś miał taki przypadek i coś doradzi?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tą listą sugerowałem się odwiedzając mechaników.

Byłem u tych topowych, nic nie zaradzili.Powymieniali, popatrzyli a auto dalej swoje. Ale dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Adrian 1992r

Kolego niech mechanik sprawdzi ci ciśnienie na listwie paliwa w czasie rzeczywistym. Jeśli po dodaniu gazu będzie spadało do wartości powiedzmy 200-300 a powinno być ponad 1000 to do roboty zaworki na pompie. Efekt jest taki że samochód mułowato przyspiesza a na kompie nie pokaże żadnych błędów. To mój przypadek http://forum.opel24.com/topic/73170-brak-mocy-30cdti-177km/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawełek

Cały uklad paliwowy zrobiony, nowe zawory na pompie itd, kolejne 4 tysie mnie to kosztowało i dalej kupa. Ale fakt faktem, że ciśnienia na szynie nie było więc i tak pompa była do roboty.

Teraz zawiozłem do innego, gdzie zaślepia egr-a i majstruje przy klapkach wirowych, informował mnie że moc wróciła tylko jeszcze czujnik temp spalin ma wymienić i zobaczymy. Jestem bardzo ciekaw rezultatu na żywo.

Jak tylko odbiorę auto to dam znać na forum.

Dzięki.

 

 

 

Kolego niech mechanik sprawdzi ci ciśnienie na listwie paliwa w czasie rzeczywistym. Jeśli po dodaniu gazu będzie spadało do wartości powiedzmy 200-300 a powinno być ponad 1000 to do roboty zaworki na pompie. Efekt jest taki że samochód mułowato przyspiesza a na kompie nie pokaże żadnych błędów. To mój przypadek http://forum.opel24.com/topic/73170-brak-mocy-30cdti-177km/

Sprawdzone, naprawione, usterka nadal występuje. Naprawiony układ paliwowy wraz z zaworami scv i 4 tysie poszło...

Ech... wywalam egr-a i klapki wirowe. Zobaczymy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wyprogramowany, klapy też i dalej mocy brak.

Komp pokazał błąd modułu CIM, tylko, czy to możliwe żeby CIM w kierownicy był odpowiedzialny za sterowanie silnikiem? Błąd P2103

Auto-zagadka...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sporo, zastanawiam się czy nie za sporo?

Z tego co wiem to zrobiono:

-przegląd wszystkich wtryskiwaczy, frezowanie gniazd

-kompletny remont pompy wysokiego ciśnienia

-nowa pompka wstępna

-pomiar ciśnienia sprężania

Ten błąd p2103 to chyba od przepustnicy, a auto jak przyspiesza to słychać takie sykanie i ma taką czkawkę trochę.

Raz jedzie a raz nie jedzie, z przewagą na nie jedzie. Spróbuję podmienić przepustnicę. Jak to nie pomoże to trzeba jakiegoś dzwona zrobić to z AC coś wypłacą haha

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość pawełek

No, autko naprawione. Sami specjaliści ci mechanicy jak się okazuje. Jeden tylko podołał, a sprawcą całego zamieszania była źle zregenerowana turbina i popiepszone oprogramowanie. trochę kucy przy okazji doszło, teraz auto śmiga aż miło. Co do osób które boją się tego silnika, to powiem tylko tyle, że bać to się można kosztów w razie kompleksowej naprawy, z pojedynczymi nie jest tak źle, a jak ktoś chce mieć 3 litrowego prawie 200 konnego diesla to musi na jego utrzymanie niestety troche popracować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności