Skocz do zawartości

Opel meriva - szybko malejący stan oleju


Gość Nowak_J

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przejde od razu do konkretów. jestem posiadaczem opla merivy z 2004r silnik 1.7cdti od pewnego czasu borykam sie z szybko ubywającym olejem w silniku. miesiąc temu wysiadła mi turbina (zaczeła gwizdać) więc kupiłem używaną i zaprowadziłem ją to mechanika zeby ją zmienił. Na używanej turbinie zrobiłem 500 km i ta zaczeła gwizdać. szukając oszczędności postanowiłem sam wyjąć turbine i dać do regeneracji... rozbierając zauważyłem ze tunel od powietrza do turbiny i dalej tj. chłodniczke aż do samej przepustnicy jest zapaskudzony olejem, z chłodniczki wylałem około 200ml oleju. olej w tunelu zaczyna się od (i tu nie wiem jak to nazwać) takiego jakby zaworku na samej górze silnika i z tamtąd cieknie do turbiny. teraz moje pytanie czy to normalne jest? może przez to ciągle mam mało oleju... może przez to też siadły dwie turbiny... przesyłam fote tego "zarowku". Dziękuję za wszelką pomoc.

post-39117-0-95635700-1446655198_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VanDerWoestijn

Witaj! Widoczny element na zdjeciu to wyjscie odmy do dolotu, a wiec na pierwszym miejscu zastanow sie nad sprawdzeniem droznosci odmy i sprawdzenia cisnienia na cylindrach. Jaki masz przebieg? Masz plamy oleju pod samochodem na wysokosci turbiny? Sprawdzales czy filtr powietrza nie jest brudny od oleju?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chłodniczke aż do samej przepustnicy jest zapaskudzony olejem, z chłodniczki wylałem około 200ml oleju.
pisząc chłodniczkę miałeś na mysli intercooler?? zakładam, że tak .. no to masz problem .. :(

 

zaworek, który pokazujesz to zawór PCV (presure control valve) jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia w skrzyni korbowej .. jeżeli zawór bedzie pracował nieprawidłowo to moze wyciągac olej z silnika do układu dolotowego.

Druga sprawa moze byc na odwrót .. niedrośnośc tego ujścia lub za mały przepływ może powodowac wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej .. co za tym idzie problemy ze spływem oleju z turbo i przedostawaniem sie oleju do układu dolotowego, przez turbinę.

Nawet nieprawidłowe założenie spływu z turbo, zagiety lekko przewód .. moze doprowadzać do tego zjawiska, że olej bedzie wyciekał do dolotu z turbiny .. miałem takie przypadki.

sam fakt, że to była uzywka .. mogło to powodować.

Rada .. wyczyśc dokładnie cały ukłąd dolotowy .. przewody, intercooler, kolektor dolotowy na ile się go da ..

rozbież zawór PCV .. sprawdź czy membrana jest cała .. czy wszystkie otworki są drożne ..

po trzecie sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w układzie silnika .. czy turbiny nie siadają przez ten fakt .. i dlatego potem wrzucają olej do układu

kolejny punk to sprawdzenie kompresji .. ale to dopiero jak przejedziesz troche .. aby oczyscic układ z oleju ..

 

Fakt, że masz mokro od króćca gdzie zawór ma ujście (czarna rura dolotowa powietrza) o niczym jeszcze nie świadczy .. bo tam zawsze jest mokro. Kwestia tylko ile tego jest .. i jak bardzo jest mokro w układzie dolotu powietrza?? ilośc jaka podałes w poście jaką wylałeś z intercoolera jest niepokojaca .. o tyle że możesz "rozkręcić" silnik (samoczynne rozkręcenie sie silnikana powyżej max. obrotów) , który zacznie spalac olej w komorze spalania.

 

Na zdjęciu widze, że masz dwa uszczelniacze wtryskiwaczy mokre .. moze to własnie świadczy o tym, że jest za wysokie cisnienie pod pokrywą .. albo o tym, że nalezy je rozebrać i wymienić .. lub oczyścic i założyć z porwotem i obserwować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia nadciśnienia w skrzyni korbowej najlepiej użyć u-rurki. Maksymalna wartość nadciśnienia przy wolnej odmie nie powinna przekroczyć 50 mmH2O czyli około 5 milibarów. Powyżej tej wartości jest duże ryzyko uszkodzeń turbosprężarki. Przy każdej wymianie turbosprężarki oprócz standardowych czynności (spr. ciśnienia oleju, oczyszczenia układu dolotowego itd) należy sprawdzać ciśnienie skrzyni korbowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie na silniku tym .. na wolnych obrotach max powinno byc 5 mbar .. czyli 5 kPa .. zazwyczaj oscylowało w okolicy 1-2 kPa .. na wyższych obrotach .. około 2000 rpm przechodziło to juz w podcisnienie .. miejscem pomiaru był korek wlewu oleju.

 

sorry zmiana .. nie jest tak!!! ..

to znaczy wartości sa ok .. tylko zwrot inny .. od samego poczatku jest tam podciśnienie (patrz załaczony wykres) .. co więcej .. podobno strasznie cięzko to zmierzyć .. pewnie ze wzgledów na pulsację .. i kolega mierzył to za pomocą elektronicznych mierników.

post-7223-0-26888800-1446713838_thumb.jpg

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na zdjęciu widze, że masz dwa uszczelniacze wtryskiwaczy mokre .. moze to własnie świadczy o tym, że jest za wysokie cisnienie pod pokrywą .. albo o tym, że nalezy je rozebrać i wymienić .. lub oczyścic i założyć z porwotem i obserwować."


 

Dziękuje za odpowiedż. Dodam jeszcze że uszczelniacze były zmieniane 2 razy na nowe i nadal wywala olej spod wtrysków... działam z nim dalej. napewno napisze jak wyczyszcze wszystko i założe turbine.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj z tymi uszczelniaczami to jest tak .. na pewno musisz sprawdzic czy powierzchnia na wtryskiwaczy nie jest uszkodzona .. to po pierwsze .. a po drugie bardzo wazny jest montaż .. moment dokręcenia 24,5 Nm .. ale jak przykreciśz na 20 to też bedzie ok .. ale .. najwazniejsze .. w fabryce były dokrecane w jednym czasie i nie było mozliwości przesuniecia (specjalny wkretak, który krecił obydwie śruby na raz). Wiem, że nie masz ale możesz to zrobić dokręcając stopniowo .. na kilka Nm jedną śrubę potem drugą i znów tą pierwsza i tak na kilka razy .. to powinno zapewnić że uszczelniacz Ci się nie przesunie. Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. odpisuje dopiero teraz gdyż nie miałem dostępu do neta. dalsze prace wyglądają tak: wszystkie rurki dolotu wyczyściłem z oleju filtr powietrza był czysty . czekając na turbine (mieszkam w takm zad*piu że nie mam gdzie jej zregenerować) dobrałem sie do tego zaworku. I teraz pytanie. jak go rozebrać? przeba zdjąć osłone zaworów? odkręciłem te 4 śrubki z góry. pod nią była "uszczelka" i co dalej? nie mam bardzo czym sprawdzic ciśnienia w skrzyni korbowej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam powinna byc membrana, ze sprężynką .. do tego dwa otworki .. + jeden w klapce .. wyczyś tylko wszystko, sprawdź czy membrana jest szczelna i dobrze poskaładaj .. jak bedzie dobrze poskładane to bedzie działało poprawnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Auto naprawione. Za ubywający płyn winne były pierścienie a turbina siadła pewnie z samego zużycia bo zregenerowana śmiga aż miło. Cała naprawa nie była tania...teraz mam do was pytanie nie związane z tematem. Czy ktoś próbował jakoś wyłączyć ESP w merivie? większość samochodów ma wyłącznik. wyciągając bezpiecznik wyłącza sie ESP ale i ginie wspomaganie. do bezpiecznika dochodzi zasilanie jednym przewodem i odchodzi jeden przewód więc z tego punktu nie da się rozdzielić ESP i reszty zasilanej z tego bezpiecznika... może macie jakiś pomysł? i kolejne pytanie tak już z czystej ciekawości rozkręcając auto by zmienić turbinę wymontowałem "rurkę" która była przykręcona do kolektora wydechowego wyglądało to tak jakby spaliny przechodziły przez tą rurkę a na zewnątrz miała płaszcz wodny. do czego służy to urządzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności