Skocz do zawartości

Opel Astra J 1.3CDTI i Filtr cząsteczek stałych


Gość AdrianK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

potrzebuje porady, mam nadzieje że dobrze trafiłem.

Otóż mam zamiar kupić Opel Astra J Kombi 2011/2012 z silnikiem diesel'a.

Główne zadanie autka to codzieny dojazd do pracy około 15km w jedną stronę (30 km dziennie)

plus raz w roku trasa Niemcy/Polska/Niemcy (około 3000km łącznie, po 1500 w jedną stronę).

 

Problemem jest (a może właśnie nie) filtr cząsteczek stałych, opinie które czytam są bardzo podzielone, dlatego nie wiem czy czasami nie kupić wersji benzynowej. Ma ktoś może ten silnik? Co o tym sądzicie ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi,

pozdrawiam serdecznie :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Może tak na pierwszy rzut - nie wiem czy jest sens kupować autko w dieslu przy rocznych przebiegach rzędu 10tkm.

Jak chcesz tanio jeździć są fabryczne wersje samochodów z LPG, to taka alternatywa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety budżet to max. 35 tyś zł.

 

Jest możliwość zakupu/wzcięcia tego filtra, jest to dobre rozwiązanie ?

Edytowane przez AdrianK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o np - http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-opel-astra-j-kombi-bialy-2010r-gaz-bardzo-oszczedny-zamiana-ID6ydlY3.html#5e046bb3c9

Oczywiście to jest przykład, szukać musisz już sam, ale ja bym coś takiego polecił.

Faktycznie za małe przebiegi żeby się w diesla pakować.


A tu druga - http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-astra-sports-tourer-kombi-nowa-instalacja-lpg-1-6-ecotec-zamiana-ID6y9Ckh.html#6dffb0876e

Co prawda LPG nie fabryczne ale.


Jak już coś znajdziesz godnego uwagi to możesz zapytania też pisać tutaj - http://forum.opel24.com/forum/19-poradniki-kupujacego-opla/

Więcej ludzi tam zagląda, poza tym masz tam też poradnik kupującego autko i wiele ciekawych opisów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jest to jakaś alternatywa. Nie wiem dlaczego odradzacie diesel'a, silnik jest mały, powinien dobrze się spisywać w mieście.

Może zamiast 1.3 wziąć 1.7 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 problemy m.in. z cieknaca pompa CR, egr, zawor na listwie CR, tragiczny lancuch rozrzadu i predzej czy pozniej kolo dwumasowe. Wolalbym 1.7 ktory tez tani w utrzymaniu nie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mit taniego w utrzymaniu diesla już dawno minął. Każda awaria może dość dobrze wydrenować budżet rodzinny - więc wybór należy do Ciebie.

W ogóle nowe autka nie są tanie w utrzymaniu bo i jakość jest nie do końca w porządku, a żeby auta produkować tanio korzysta się z jak najtańszych materiałów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności