Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Ampera - demontaż klamek zewnętrznych, boczków drzwi i reanimacja przycisków klamek Open&Start (keyless) cz. 1z2

Ampera klamki tapicerka drzwi keyless

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   PatrykS

PatrykS
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Ampera
  • Silnik:el. 150KM + 1.4 86KM

Napisano 18 listopad 2015 - 00:33

W ciągu trzech lat używania samochodu stopniowo przestały działać wszystkie 4 przyciski otwierania bezkluczykowego w klamkach. W serwisie przez ponad godzinę dali radę ustalić tylko, że komputer problemu nie zgłasza. Nie było wtedy czasu czekać dłużej, a mając podejrzenie, że po prostu padły same przyciski, poszperałem sobie w sieci i znalazłem trochę wskazówek, jak się do nich dostać. Po wyjęciu jednej klamki potwierdziło się multimetrem, że przycisk nie zwiera styków. Dołożyłem sobie na próbę własny przycisk i zadziałał, pozostało więc przyjrzeć się winowajcy bliżej, jako że nie jest sprzedawany osobno, a każda klamka kosztuje jedyne 450PLN, i to ta tylna (bez anteny).

 

 

Najpierw demontaż klamki zewnętrznej – pokrywa się z wieloma nowszymi modelami Opla (Insignia, Zafira, Astra, Vectra)

 

1. Wyciągamy zaślepkę z drzwi – tu tylne lewe

Klamki01.jpg

 

2. Potrzebny dość długi wkrętak torx

Klamki02.jpg

 

3. Otwieramy klamkę i trzymając otwartą odkręcamy śrubę aż do poczucia oporu

Klamki03.jpg

 

4. Wyciągamy element klamki

Klamki04.jpg

 

5. Przesuwamy klamkę do tyłu i ciągniemy jak przy otwieraniu drzwi, klamka powinna wyjść

Klamki05.jpg

 

6. W wersji Open&Start (keyless – bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie) mamy w klamce przycisk i przewód idący do wnętrza drzwi

Klamki06.jpg

 

7. Z moich tylnych lewych drzwi dało się wysunąć wtyczkę

Klamki07.jpg Klamki07a.jpg

 

8. Na czerwono zaznaczyłem kształt gniazda – jest niesymetryczne, w drzwiach po prawej stronie samochodu wypukła część jest na górze

Klamki08.jpg

 

 

Z pozostałych drzwi nie dało się wysunąć wtyczki – trzyma na zacisk i musiałem zdjąć boczki drzwi, by dostać się do złączki od wewnątrz, przednie i tylne drzwi są bardzo podobne, poniżej są przednie prawe

 

9. Trzeba odkręcić 3 śruby 7mm, jedna śruba pod zaślepką przy klamce

Klamki09.jpg  Klamki09a.jpg

 

10. Dwie przy uchwycie do zamykania drzwi

Klamki10.jpg

 

11. Potem odrywamy boczek zaczynając od dołu – na zdjęciu widać zatrzaski (szare i żółte), mimo nieciekawych odgłosów jakby pękającego plastiku nie udało mi się żadnego zatrzasku zniszczyć

Klamki11.jpg

 

12. Przesuwamy cały boczek w górę aż wysunie się z prowadnic, zostaje do odłączenia cięgno klamki i wiązka przewodów

Klamki12.jpg

 

13. Odciągamy zatrzask 1 i wysuwamy go razem z pancerzem 2, linkę wysuwamy przez szczelinę i wyciągamy ze srebrnej klamki

Klamki13.jpg

 

14. Odłączamy wtyczkę – trzeba wcisnąć zatrzask 1 i pociągnąć wtyczkę 2

Klamki14.jpg

 

15. Widok boczku tylnych prawych drzwi

Klamki15.jpg

 

16. Widok tylnych prawych drzwi – czarna guma przylepiona jest paskiem jakiegoś lepidła do blachy drzwi, odchodzi dość łatwo, zwłaszcza jak się ją chociaż w jednym miejscu oderwie od blachy

Klamki16.jpg

 

17. Pod gumą widać wewnętrzne części klamki, tu wtyczka już wyjęta, to tylne prawe drzwi, ale klamkę ktoś zamienił z przednią – dodatkowe przewody (żółty i zielony) dochodzą do anteny, która musi być w przedniej klamce

Klamki17.jpg

 

18. Przednie prawe drzwi z klamką od tylnych (tylko 2 przewody – czerwony i niebieski), zatrzask od wtyczki trzeba pchnąć w kierunku zewnętrznej blachy drzwi

Klamki18.jpg  Klamki18a.jpg

 

19. Demontaż klamki (tu z moim dołożonym wcześniej na próbę przyciskiem), zaczynamy od zdjęcia uszczelki – podważamy śrubokrętem zatrzask 1 i przesuwamy w lewo, żeby wysunąć spod występu 2

Klamki19.jpg

 

20. Rozłączamy części klamki – biała część musi pójść w dół, dość ciężko schodzi, więc pomogłem sobie dźwignią

Klamki20.jpg  Klamki20a.jpg  Klamki20b.jpg

 


  • 2

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   PatrykS

PatrykS
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Ampera
  • Silnik:el. 150KM + 1.4 86KM

Napisano 18 listopad 2015 - 00:51

21. W końcu mam winowajcę na talerzu – na drugim zdjęciu na dolnej krawędzi widać zielonkawy nalot, znaczy woda gdzieś dostała się do miedzi

Klamki21.jpg  Klamki21a.jpg

 

22. Podważamy czarną gumę, którą zalana jest plastikowa obudowa

Klamki22.jpg

 

23. Ścieżka od jednego z przewodów została zjedzona, odlutowałem też drugi, po odchyleniu cienkimi śrubokrętami dwóch sąsiednich zatrzasków (z czterech zaznaczonych) daje się wypchnąć płytkę wciskając przycisk gumowy z drugiej strony

Klamki23.jpg  Klamki23a.jpg

 

24. Z drugiej strony płytki gumowy przycisk połączony jest z płytką białą dwustronną taśmą klejącą, która trzyma też blaszaną membranę na środku płytki. Przelotki łączące obie strony płytki drukowanej zostały przeżarte, przez pozostawione otwory przełożyłem po jednym druciku każdego przewodu i zalutowałem, na centralnym styku trzeba to zrobić bardzo cienko, inaczej membrana będzie dotykała cyny stale i przycisk będzie zawsze załączony

Klamki24.jpg

 

25. Tu taśma klejąca z membraną naklejoną na płytkę

Klamki25.jpg

 

26. Pierwszy z rozebranych przycisków nie miał zjedzonych przelotek – dolutowałem się do nich bezpośrednio

Klamki26.jpg

 

27. Całość pokryłem silikonem

Klamki27.jpg

 

28. Nowe przyciski (rocznik 2015) są wypełnione gumą innego koloru – może lepsza?

Klamki28.jpg

 

29. Klamka przednia – z anteną

Klamki29.jpg

 

30. Antena z rocznika 2012 też jest wypełniona tą gumą innego koloru – może potrzyma dłużej niż te felerne przyciski  : SMILE :

Klamki30.jpg

 

31. Ostatni przycisk (od strony kierowcy) na deser - okazał się najgorszy, guma aż pęknięta, woda dostała się aż pod metalową membranę przycisku (przez przelotkę), ścieżka będąca środkowym polem przycisku skorodowała, ostatecznie odkleiła mi się, pokombinowałem z przewleczonym przez dwa otwory przewodem miedzianym spłaszczonym później śrubokrętem

Klamki31.jpg

 

32. Po zmontowaniu wszystkie przyciski działają już tydzień – i kluczyka nie trzeba więcej wyciągać z kieszeni, no chyba żeby latem z daleka sobie otworzyć wszystkie szyby albo włączyć klimę (lub ogrzewanie zimą)  :hura: Koszt - trochę silikonu, denaturatu i cyny, kawałek miedzianego drutu, trochę szperania po sieci, no i ładnych parę godzin demontażu i reanimacji przycisków. A, i jeszcze jedna nowa klamka dla rozpoznania sposobu jej rozbierania - ale może uda się ją sprzedać i część kosztu odzyskać  : SMILE :


  • 2

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   PatrykS

PatrykS
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Ampera
  • Silnik:el. 150KM + 1.4 86KM

Napisano 05 marzec 2016 - 01:18

Po pewnym czasie wszystkie przyciski znowu przestały działać. Tym razem wiedząc o co najmniej jednej płytce z przycisku, że jest do wymiany, zamówiłem sobie płytki własnego pomysłu, potrzebne trochę nietypowe, bo 2mm grubości i pozłacane. Przyczyną we wszystkich czterech przyciskach okazała się znowu woda, ale silikon dał radę - winna była dwustronna taśma klejąca łącząca płytkę z gumową częścią, po poprzednim odklejeniu już nie trzymała. Do nowych płytek dałem dwustronną taśmę taką białą piankową, ok. 1mm grubości. Po 2 tygodniach wszystkie przyciski wciąż działają, ale testy trwają :-)

 

Płytki jednowarstwowe - jakoś dwustronne z metalizacją otworów się tu nie sprawdziły, na drugą stronę ciągnę sygnały dość grubym drutem dla pewności. Płytek zrobiłem więcej, bo koszt sztuki był niewielki w porównaniu z kosztem stałym zamówienia - gdyby ktoś potrzebował to mogę odstąpić.

Klamki32.jpg

Klamki33.jpg


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   PatrykS

PatrykS
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Ampera
  • Silnik:el. 150KM + 1.4 86KM

Napisano 18 marzec 2016 - 10:58

Kolejne 2 tygodnie i kilka myć wodą pod ciśnieniem i wszystkie przyciski wciąż działają :-)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   PatrykS

PatrykS
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Ampera
  • Silnik:el. 150KM + 1.4 86KM

Napisano 10 wrzesień 2017 - 16:13

Mała aktualizacja - po kilku miesiacach przyciski w przednich drzwiach przestały działać, nie wiem dlaczego. Te w tylnych działają, dzięki czemu nie chce mi się rozbierać tych w przednich :-)

I jeszcze jedno - nie zatrzaskujcie drzwi po wykręceniu klamki, nie dają się potem otworzyć zbyt łatwo - szczegóły tu:

http://forum.opel24....ki-zewnetrznej/


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse