Skocz do zawartości

CB - czy to UPG a może Oringi ?


Gość S_Patryk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość S_Patryk

Witam wszystkich!

 

Mam problem z Corsą B (informacje o aucie na końcu). W zbiorniczku wyrównawczym zbiera się olej.

 

Dwa dni temu pękł przewód chłodnica-silnik (dolny trójnik łączacy chłodnice i silnik po stronie pasażera) na parkingu pod domem na szczęscie. Zgasiłem gdy temp. weszła na 100 *C, bo nie odpalił się wntylator - pewnie wyciekł płyn poniżej poziomu termostatu. Dziurka przy samej obejmie. Przewód lekko spuchnięty w tym miejscu (oryginał 16 letni). Ubytek płynu ok. 2,5 l.

 

Nie jestem pewien czy to UPG, ponieważ nie dymi na biało, czarno ani niebiesko. Jest lekki białawy dymek kiedy jadę przy niskiej temp. z rana przed narzaniem auta, później czysto.

Autko trzyma temp. ok 92-93 *C chyba, że stoi dłużej to leci aż do odpalenia wentylatora ok. 97-98 *C (wcześniej się nie włącza- czujnik/termostat?) po czym spada do ok 90 *C.

 

Robię codziennie trasy (2x) 40 km po autostradzie z prędkością 100-110 km/h i autko śmiga. Nie odczówam spadków mocy (jak na 65 koni). Ma lekkie zawahania na jałowych obrotoach, ale po wymianie listwy DIS jest to minimalne (tak jakby delikaty spadek obrotów, zadrży i wraca, a w tym wibracje na kierownicy i aucie).

 

Byłem wcześniej u kilku mechaników - mówią, że łańcuszek ładnie chodzi jak na x12xe i silnik pracuje elegancko. Elektrycznie jest cacy.

Dziwny dźwięk za to przy listwie wtryskowej (cykanie).

 

Zastanawia mnie czy te spadki obrotów to wina brudnego EGR lub przepustnicy (rzeczywiste jałowe powietrze 9 kg/h a wymagane 14 kg/h - czy za ten parametr odpowiada przepustnica czy przepływka?) a może to wina wtrysków - oringi ?

 

Ten silnik nie ma chyba chłodniczki oleju, która mogła by przepuszczać?

 

Mój typ to wtryski lub upg, czy któś wg. ww. objawów może przybliżyć poszukiwania?

 

 

Opis auta:

 

( X12XE , 1.2 16v , 99 rok , z klimą , bez LPG , przebieg 275 000 km )

 

Wymieniony olej 5k temu (10w40), brak płynu w oleju, brak masła pod korkiem oleju,

 

Nowy filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, świece NGK, listwa DIS, przepływomierz, płyn chłodniczy Borygo (różowy),

 

Akumulator sprawny (naładowany, napięcie w normie, ładowanie ok),

 

Kompresja 14,5 - 12,5 - 13,5 - 14,5 robiona 2 miesiące temu.

 

Tech2 - brak błędów (Sprawny EGR i przepustnica do wyczyszczenia zalecone przez mechanika, Ponieważ: pożądane powietrze jałowe 14 kg/h a jest rzeczywiste powietrze jałowe 9 kg/h, natomiast sensor O2 napięcie 0,375 - 0,380 na jałowych przy 900 obr/min)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.czy to UPG to mozna sprawdzic testerem plyn chlodniczy

ale jak dostaje sie olej to raczej UPD badz pekniea glowica

do tego trzeba ja zdemontowac

chyba ze masz rentgen w oczach

2.sama kompresja juz mowi ze cos nie tak

za duza roznica miedzy 1 4 i 2 garem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość S_Patryk

Dziś oczekuję kuriera z testerem, zamówiłem od razu po pęknięciu węża.

 

Natomiast co do pęknięcia głowicy, test robi się przed planowaniem - czy każdy zakład, który planuje to sprawda?

 

No i co z wtryskami (Oringi), można je sprawdzić bez ściągania głowicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kazdy warsztat sprawdza

moga byc pekniecia widoczne tylko po przeswietleniu

 

 

wtryski paliwa mozna zdemontowac bez sciagania glowicy

tylko to raczej nic do oleju nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O sprawdzenie szczelności głowicy trzeba popytać w zakładzie gdzie robią planowanie (jak kol Gawlak wyżej napisał nie każdy to robi).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość S_Patryk

Dzięki waszą pomoc.

 

Wychodzi na to że uszczelka/głowica (po teście).

 

Jeszcze jedna rzecz odnośnie obrotów i tej przepustnicy. Czy parametr " pożądane powietrze jałowe 14 kg/h a jest rzeczywiste powietrze jałowe 9 kg/h " jest czytany z przepływki?

 

Wydaje mi się ze to ona mierzy obiętość powietrza. Czyszczenie przepustnicy raczej nie zmieni odczytu z czujnika?

 

Będę musiał sprawdzić jeszcze raz działanie: Przepływiomierz - EGR - Lambda.

Edytowane przez S_Patryk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość S_Patryk

Tak, wiem :)

 

Filtr powietrza MAHLE, wymieniony +/- 3 miesiące temu czyściłem też wtedy puszkę filtra.

 

Sprawdzałem go, wygląda bardzo dobrze. Zmienię jak będę miał zrobioną UPG i wyczyszczę dolot. Zobaczymy czy coś to da :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Uaktualnienie,

 

po rozebraniu silnika okazało się, że uszczelka jest oryginalna i zdrowa - 275 000 km przejechane i nic nie było rozbierane - szok.

 

NIestety, przyczyną okazał się pęknięty blok. Pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem wyczówalna jest szczelina - stąd olej w układie chłodzenia.

 

Kupiłem nowy silnik, będe miał teraz sporo części na wszelki wypadek :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności