Gość pawelkrol Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Witam, Od kilku miesięcy borykam się z problemem ściągania samochodu w lewo podczas jazdy. Byłem na stacji diagnostycznej. Sprawdzono całe zawieszenie. Stwierdzono zużyte końcówki drążków kierowniczych. Zostały wymienione i zrobiona geometria przedniej osi. Po geomertii problem pozostał. Ściąganie występowało na oponach letnich jak i na zimowych więc ten element wykluczam. Zmieniłem stację diagnostyczną i pojechałem wczoraj na inną. Diagnosta nic nie stwierdził co może mieć bezpośredni wpływ na występujący problem. Sprawdził hamulce czy nie blokują kół - jest idealnie, wahacze itp. Nic nie stwierdził. Jedyne co zasugerował to łożyska amortyzatorów (jedno z nich mogło się zatrzeć) lub przegób zewnętrzny (podczas maksymalnie skręconych kół w lewo i dość energicznym ruszeniu z miejsca słychać 1 raz puknięcie z prawej strony). Co o tym sądzicie? Czy te 2 elementy które zasugerował mogą faktycznie mieć taki wpływ na dość mocne ściąganie samochodu w prawo. Co jeszcze może mieć ewentualny wpływ na takie zachowanie samochodu? Z góry dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość STYX Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Kąt pochylenia kolumn macperson jest właściwy, w tolerancji ? czy na skraju wartości ? Druga sprawa, toż ena zimowy i na letnich ściaga tak samo to nie znaczy, że nie są winne opony. Mialem tak kiedyś w poprzedniej asterce, że trzeba było dbierać opony do miejsca, bo inaczej samochód ściągal. Wina opon była. Opony produkją coraz podlejszej jakości i nietrwałe, znieksztalcają się. Te ściąganie nasila sie wraz ze wzrostem proedkosci jazdy ? Belkę na kierownicy diagnosta ustawił Ci poziomo, gdy auto do prostego kierunku jazdy ? Edytowane 15 Grudnia 2015 przez STYX   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zrób jeszcze kalibracje czujnika kąta skrętu. (Astra H chyba ma taki ? )   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelkrol Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Kąt pochylenia kolumn macperson jest właściwy, w tolerancji ? czy na skraju wartości ? Druga sprawa, toż ena zimowy i na letnich ściaga tak samo to nie znaczy, że nie są winne opony. Mialem tak kiedyś w poprzedniej asterce, że trzeba było dbierać opony do miejsca, bo inaczej samochód ściągal. Wina opon była. Opony produkją coraz podlejszej jakości i nietrwałe, znieksztalcają się. Te ściąganie nasila sie wraz ze wzrostem proedkosci jazdy ? Belkę na kierownicy diagnosta ustawił Ci poziomo, gdy auto do prostego kierunku jazdy ? Spróbuje jeszcze pozamieniać koła. Może faktycznie nastąpił taki zbieg okoliczności że i na letnich i na zimowych ciągnie samochód w lewo przez opony. Co do ustawień geometrii to tutaj wyniki: http://1drv.ms/1OtYbBC   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość STYX Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Standardowo sprawdź ciśnienie aby było nominalne i w miarę równe po obu stronach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek79 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 U mnie w merivie po wymianie końcówek kierowniczych u mechanika miałem czujnik skrętu na -4 przy jeździe na wprost i ciągnęło delikatnie w jedną stronę. Kilka razy kalibrację robiłem i nie zmieniało, pojechałem i mechanik przekręcił obie końcówki tak aby było 0 na prostej drodze i jest ok. Więc proponuję sprawdzić pod komputerem co pokazuje czujnik skrętu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelkrol Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Byłem wczoraj w norauto. Zamiana kół z tyłu na przód + ponowne zrobienie geometrii/zbieżności załatwiło problem. Auto jedzie prosto po puszczeniu kierownicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość STYX Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 O i super   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.