Skocz do zawartości

Corsa C zakup kilka pytań


Gość MajkJaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pierwszy post i od razu bomba pytań ;)

Mam możliwość odkupu Opla, który jest mi użyczony. Rok 2003, 1.2 75KM, wdzięczne autko. Jeździ 600 km na pełnym baku, ale... ma swoje lata i stąd moje pytania. Jestem laikiem w temacie samochodów - od tego są pasjonaci i mechanicy. Zaczynam:

 

1. Pojazd zaraz po odpaleniu (zimny silnik) wskakuje na ok 1200 obrotów i normuje się do około 800 po 20-30 sekundach (nawet bez jazdy, odpalony na postoju). Czy to normalne czy to jakiś defekt, który będzie postępował? Może ciut głośniej jest też wtedy.

2. Po odpaleniu kontrolki zegarów są podświetlone delikatnie, po 2 sekundach zapalają się "normalnie".

3. Temat wody ... po mocnej ulewie, lekki strumyczek potrafi przeleciec za pedałami po ścianie samochodu. Woda jakby lekko kapała z przewodów nad pedałami. Idzie zima stąd moje obawy - mechanicy dzisiaj stwierdzili, że przed szybą jest pokrywa plastikowa i tam wchodzi brud, piasek i woda przez to stoi bo się zapycha. Przeczyścili i niby ma być dobrze, szyba nie przecieka. Ale nawet od brudu woda? Rozumiem, że to upierdliwa usterka ale usuwalna?

4. Według mnie na trasie ogrzewanie chodzi okropnie mocno, tzn nawiewy (nawet gdy są ustawione na szybe). Przypadłość modelu?

5. 130 tys i nie mial robionego rozrządu - martwić się tym?

6. Jak z żywotnością skrzyni biegów?

 

Z góry dziękuję ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed nami był uderzony, zrobiony - jeżdzony mało. Kupiliśmy go do firmy jak mial 80 tys. 50 dołożyliśmy w dwa lata. Niemiecka ksiązka Opla z jednego serwisu. Pomarańczowa tapicerka, podgrzewana dupcia kierowcy - fajna wersja.

Mechanik wymieniający olej + filtry mówi, że pojeździ. Ale co ma mówić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Co to znaczy słychać? Rozumiem głośno zauważalnie chodzi?