Skocz do zawartości

Gość arek90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Opla Corse C 1.7DI (Y17DTL 65KM) od ponad roku. Tamtej zimy zdarzało sie sporadycznie ze autem szarplo ze dwa czy trzy razy kiedy byl zimny i na tym sie konczylo. Myslalem wtedy ze to byc moze kwestia paliwa, tymbardziej ze auto posiadalem od niedawna a wczesniej troche stalo. W tym roku problem zaczal sie ze dwa miesiace temu. Bylem juz u kilku mechanikow, nikt nie wie o co chodzi, "wszystko OK". Mianowicie problem polega na tym ze auto odpala normalnie ale podczas jazdy kiedy obroty dochodza do 2tys. autem zaczyna szarpac. Jedyne co mi pozostaje to zmienic bieg na wyzszy i sie tak toczyc az troche sie nagrzeje i pozniej juz jest wszystko wporzadku. Oczywiscie temperatura na zewnatrz ma duzy wplyw, poniewaz im jest cieplej tym tego szarpania jest mniej i zaczyna sie przy wyzszych obrotach. Przykładowo jesli jest na dworze 10 stopni to szarpie przy 2,2tys a jesli jest 3 stopnie to szarpie przy 1,9 tys "mniej - wiecej". Nie mam pomyslu co moze byc przyczyna, przy aucie nie bylo nic grzebane przed usterka. Problem pojawil sie nagle z dnia na dzien. Znajomy ktory zagladal do auta twierdzi ze to ktorys z zaworow na pompie a zaworow jest 4 i nie ma jak sprawdzic bo musialby podlaczyc zawory z innego auto z takim samym silnikiem itp. Jesli ktos mial taki przypadek badz wie o co moze chodzic bardzo prose o pomoc w tym temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też uważam, że to może być problem samej pompy i czujników, zaworów na niej zamontowanych i stawiałbym na zawór sterowania katem wyprzedzenia zapłonu. Na początek co mógłbym podpowiedzieć to ściągniecie wtyczek z zaworów i przepatrzenie ich pod kątem jakości kontaktu: czy nie ma jakiegoś nalotu, czy styki nie są rozbite (za duże odległości gdzie wchodzą piny). Można to wszystko potraktować sprayem do kontaktu. Ja na Twoim miejscu wlałbym do baku środek do czyszczenia do wtryskiwaczy .. nie zaszkodzi a może pomóc .. czyszcząc pompę i zawory .. być może jeżeli się lekko przywieszają to mogą rozruszać. Ja osobiście stosuję dwa .. STP lub schell. Działa .. już dwa razy uratowały mi tyłek przed wydatkami typu .. wymiana zaworu sterującego pompy paliwa lub wtryskiwaczy. Wlewam najpierw środek na 1/4 baku i jeżdżę do końca .. a potem tankuje pełny bak i znów wlewam środek. Zazwyczaj po skończeniu tego baku widzę znaczną poprawę jeżeli chodzi o prace silnika .. lepiej pracuje, miękko .. czynności należny powtarzać co jakiś czas .. np. co 3-5 tankowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobowac nie zaszkodzi specyfikow, chociaz najdziwniejsze dla mnie jest to ze temperatura ma tak ogromny wplyw na dzialanie auta w tym przypadku. Kiedy jest cieplo prawie nie ma problemu, kiedy jest zimno nie da sie jezdzic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SlaVko_GA

W corsie moich rodziców jest ten sam problem. Był u mechanika i początkowo stwierdzili, że to sterownik pompy. Niby go zregenerowali ale problem całkowicie nie zniknął. Wymienili też jakiś zawór paliwa ale jaki i gdzie to nie wiem bo niestety mieszkam w innym mieście i nie miałem z mechanikami kontaktu. Poza tym robili to latem gdzie problemu nie było, a teraz w mniejszym stopniu powrócił na dodatek ciężko zaczął odpalać. Po podłączeniu op-coma wyskakuje błąd czujnika położenia wału. Wymienię go i dam znać czy coś się zmieniło. Podłączałeś pod komputer? Są jakieś błędy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś styki na przekaźniku pompy?Kolega miał podobne problemy z Golfem. wymienił przekaźnik i szarpanie ustało. Dzisiaj się go pytałem.Od roku ma spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, dawno nie odwiedzalem tego tematu bo myslalem ze i tak nikt nic nie napisze. Co do problemu... narazie jest tak zimno ze odpalam auto rano na jakies 15 minut i silnik sie nagrzewa dlatego autkiem nie szarpie, gdybym jednak chcial jechac zaraz po odpaleniu to jazda bylaby bardzo uciazliwa. Co do stykow sam ich osobiscie nie sorawdzalem. Auto bylo u 2 mechanikow ktorzy podobnierz sprawdzili od a do z i nic. Generalnie zauwazylem ze samochodow z tym silnikiem (65km) jest mniej niz tych troszke mocniejszych (75km) dlatego tez problem jest malo popularny ale jednak jest bo znalazlem kilka takich tematow jak moj ale bez rozwiazania. Bede probowal roznych rozwiazan niedlugo mam nadzieje i jesli bede cos wiedzial to dam znac. Gdyby ktos wiedzial konkretnie jaka jest przyczyna ze zimny szarpie a cieply nie to prosze dac znac. Pozdrawiam.

A jesli chodzi o podlaczenie do kompa to bledow nie ma

Jesli chodzi o podlaczenie pod kompa to bledow nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

arek90, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to wymień filtr paliwa. Jeśli dawno go nie wymieniałeś, to właśnie on może powodować problemy z ciśnieniam paliwa a co za tym idzie...szarpaniem silnika na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności