Skocz do zawartości

Meriva się dławi na zimnym silniku


Gość GREG1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chciałbym się Was poradzić czy mieliście podobny problem z silnikiem 1.8 LPG.

Od jakiegoś czasu (ok 2 miechy) podczas odpalania jak jest zimny silnik to przy ruszaniu

dławi się i nie ma mocy, auto mi nie gaśnie ale ewidentnie mu coś jest.

Jak poczekam ok 1-2 minuty i silnik nabierze temperatury to problem znika i mogę normalnie jechać.

Wymieniłem świece - nie pomogło, podmieniłem cewkę na nową - nie pomogło.

Podłączenie do kompa wskazuje zawalony katalizator i sondę, czy wywalenie katalizatora coś pomoże czy to

całkiem inny temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co dla ciebie oznacza że wskazuje na zawalony katalizator?Jakie błędy się wyświetlają?Moja rada.Uczyć auto jazdy na benzynie bo masz źle wyregulowaną LPG i rozjechały się mapy benzyny.Wlej do baku środek do czyszczenia wtrysków ,pojeździj ze 2-3 dni na benzynie a potem jedź do gazownika by ustawił ci mapy LPG lub podregulował mnożnikiem i dopasował LPG do benzyny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dla ciebie oznacza że wskazuje na zawalony katalizator?Jakie błędy się wyświetlają?Moja rada.Uczyć auto jazdy na benzynie bo masz źle wyregulowaną LPG i rozjechały się mapy benzyny.Wlej do baku środek do czyszczenia wtrysków ,pojeździj ze 2-3 dni na benzynie a potem jedź do gazownika by ustawił ci mapy LPG lub podregulował mnożnikiem i dopasował LPG do benzyny.

Mechanik powiedział że na kompie wskazało mu błąd katalizatora oraz sondy ale że sonda jest uzależniona od katalizatora powiedział że może być katalizator zapchany, Meriva ma przebieg 165tys a LPG było zakładane przy 120 tyś. czy mam się wstrzymać z wywalaniem tego katalizatora czy posłuchać mechanika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się jaki dokładnie był błąd.Chcesz się dokładnie dowiedzieć wykręć katalizator i sprawdź.A najlepiej jedź do innego mechanika aby potwierdził..Jest na forum wiele tego typu tematów.Przy źle wyregulowanym LPG świecą się błędy.Poczytaj.Nic nie wymieniaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek775

Jeśli lpg jest niewlasciwie wyregulowane to moze rozjezdzac mapy benzynowe i stad problem z jazda na zimno.

 

Katalizatora nie wytniesz bo są 2 sondy lambda i bedzie swiecił się czek. Mechanik ci go wytnie i bedziesz sie bujał dalej.

Która sonda do wymiany:przed czy za katem?

 

Pojeżdzij na tylko benzynie i zobacz czy bedzie lepiej. Jak tak to gazownia do regulacji i mechanik do zmiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek944

Jedz do gaziarza niech wylaczy rozgrzewanie wteyskiwaczy gazowych no chyba ze masz juz leciwa instalacje ktora nadaje sie do kosza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poprzednie auta były zgazowane i przede wszystkim zgazowane auto wymaga innej kultury jazdy. Nie wiem jaką instalację masz, starą czy już sekwencyjną ale na zimnym silniku zawsze ruszamy na benzynie, do tego musi jej być przynajmniej 1/4 baku by pompa zawsze była dosmarowana. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtry gazu? Bo jeśli nigdy to auto będzie się zawsze dławić. Co do katalizatora to miałem wycinany w poprzednim aucie + wymiana całego wydechu bo się pozatykał i też się auto dławiło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moje poprzednie auta były zgazowane i przede wszystkim zgazowane auto wymaga innej kultury jazdy

Zgazowane auto przede wszystkim wymaga dobrego gazownika który dobrze instalację wyreguluje.Jazda taką instalacją nie różni się niczym od jazdy na Pb..Znam takich gazowników którzy na siłę wmawiali mojemu koledze któremu auto gasło na każdym skrzyżowaniu że nie może zmieniać biegu na skrzyżowaniu tylko dużo wcześniej przed.I wtedy mu nie będzie gasło.O tą kulturę ci chodziło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panowie :) Instalacje mam sekwencję od 2010 roku, przejechane na instalacji jest 46tys. filtry i regulacja była w sierpniu robiona, mam stałego mechanika od LPG, 4 rok mam Merivke i dopiero teraz takie coś zauważyłem. Jak już przełączy się na gaz nic nie szarpie ani nie dławi, ładnie płynnie jeździ.

Zrobiłem też jak mi zalecano dolałem uszlachetniacza i zatankowałem 3/4 baku, przejechałem na Pb ok 150km i jest delikatna poprawa ale bez ustawienia LPG sie nie obejdzie ;) katalizatora nie wycinałem, świece wymieniałem w listopadzie :) na chwile obecną nic nie bede wymianiac prócz regulacji, w sumie jak 1-2 min pochodzi to potem juz nie odczuwam nic co by mogło ją dławić :)

 

Pozdrawiam

I wszystkiego dobrego Oplowicze w NOWYM ROKU :)

 

P.S

Jak tylko wyreguluje gaz to napisze czy pomogło, chyba że ma ktoś godnego LPG z Sosnowca lub okolicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności